omzetten videosignaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

omzetten videosignaal

Beste medeforumleden,

Een klant van ons kwam met de volgende vraag.
    Hebben jullie een kastje waar ik met coax in kan en met UTP weer uit.
    Mijn reactie was[?][?][?][?]

Het volgende is de bedoeling.

Voor straatraces worden camarasysthemen gebruikt om in een racecontrol kritische punten van het circuit in de gaten te houden.
    Deze camera's staan vaak kilometers(max. ongeveer 4Km) ver van de racecontrol. Nu wil men het signaal over UTP kabel laten lopen.
    Voor het omzetten van dit videosignaal, coax, naar UTP en natuurlijk terug schijnen omzetters in de handel te zijn.

Daar ik hier geen ervaring mee heb mijn vraag, wie weet hier meer van.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen
  • fratsen
    • Aug 2003
    • 22

hallo,

maar waarom niet draadloos[:I].
    er zijn tegenwoordig systemen te verkrijgen die zonder problemen zeer grote afstanden weten te overbruggen.

groeten rick
    Putting the B back in the Bass.

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Fratsen,

Bedankt voor je snelle reactie.
      Weet je toevalig ook of producten van unicom in Nederland verkocht worden en door wie.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Dit is een product waar veel aanbieders van zijn met ZEER uiteenlopende prijzen. Vooraleer te kopen: prijzen vergelijken (ik heb het over tientallen euro's niet over een paar centen) en vergeet ook natuurlijk de kwaliteit niet in de gaten te houden
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• design
          • Nov 2003
          • 57

Zijn nog een aantal optie's voor die toepassing.

David

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

citaat:Geplaatst door laserguy

Dit is een product waar veel aanbieders van zijn met ZEER uiteenlopende prijzen. Vooraleer te kopen: prijzen vergelijken (ik heb het over tientallen euro's niet over een paar centen) en vergeet ook natuurlijk de kwaliteit niet in de gaten te houden
            Weet je dan ook wie het in Nederland leverd?

Comment

• techniekmoderator
              • Jul 2002
              • 109

Bij het gros van bovenstaande vermelde oplossingen handelt het om het
              verplaatsen van een video signaal over ongeveer 100 meter.
              Mogelijke oplossing is het gebruik van WEB CAMS met computers.
              Draadloos via zenders lijkt mij in deze dan ook gezien de afstand van 4000 mtr de beste oplossing.
              techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• jakobjan
                • Jul 2002
                • 599

Utp kabel is gegarandeerd over een afstand van max 150 meter.. dan zou je moeten gaan werken met switches er tussen, en dan wordt het best wel een kostbaar plaatje.. draadloos lijkt inderdaad de beste oplossing
                Jakob-Jan
                Lightjockey Beta tester
                Freelance Licht tekkie

Comment

• Stijn Vanstiphout
                  • Oct 2000
                  • 1160

En coax met om de 300 meter een ampje is geen oplossing? Lijkt me in ieder geval wel het goedkoopste en veiligste ...

mvg,
                  Stijn Vanstiphout,
                  LVL Multimedia
                  België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Ik heb ook ergens gelezen dat UTP maar tot maximaal 100 à 150 meter komt en dat je dan met hubs, switches of repeaters moet gaan werken. Je kunt natuurlijk ook met glasvezel gaan werken maar is ook niet goedkoop. Toch lijkt mij gewoon een coaxkabel met een paar amps nog de beste oplossing.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

met UTP kom je inderdaad maar 100 tot 150m ver IN COMPUTERTOEPASSINGEN! De bedoeling van een coax->UTP omzetter is niet er een digitaal netwerksignaal van te maken maar om van een asymmetrisch medium met zijn beperkingen (lees: ongebelanceerd signaal) over te gaan naar een symmetrisch medium met zijn betere storingsongevoeligheid over langere afstand (lees: gebalanceerd signaal).
                      Deze omzetters bestaan passief (goedkoop, een soort balun) en actief (veel duurder maar natuurlijk wel beter voor echt lange afstanden). Alhoewel 4km wel echt heel heel ver is.
                      Webcams zijn helemaal uit den boze: deze dingen werken via USB en die is maar gegarandeerd tot 2m.
                      Wat wel soms gebruikt wordt zijn netwerkcamera's of ip-cameras hier wordt er wel een netwerksignaal op de UTP gezet en geldt dus de 100..150m beperking.
                      @jans: ik heb laatst een zeer betaalbare aanbieding gekregen van een importeur wat betreft omzetters maar ik vind ze (voorlopig?) niet zo terug. Nu ja normaal gezien ontvang ik wekelijks mail daarover. Ik zal in het vervolg er eens op letten.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jans
                        • Feb 2003
                        • 869

Laserguy,

Ik verneem het graag van je.

Heb intussen zelf even gekeken op de site van unicom en inderdaad zwart/wit video tot ongeveer 600m.( kleur is denk ik niet interessant want ik meen mij te herrineren dat ze zwart/wit monitoren hebben.

2 forumleden.
                        Mijn bedoeling was info doorsluizen maar mijn nieuwschierigheid omtrent dit onderwerp heeft mij doen besluiten om me hier verder in te verdiepen maar dit zal voor de klant wat te lang duren denk ik gezien mijn volle agenda.
                        Met andere woorden alle info omtrent dit onderwerp is welkom.

Comment

• Jeroen
                          • Aug 2000
                          • 1021

Ik denk dat je dit ongeveer zoekt in combinatie met de ontvanger.

Ik ken veel mensen die precies weten hoe je dit soort dingen moet doen en aanpakken. Neem anders even contact via mail met me op en ik stuur je naar de juiste mensen.

Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• techniekmoderator
                            • Jul 2002
                            • 109

Web cam is juist een oplossing.
                            Tussen camera en computer kan met gemak een 30 mtr coax kabel.
                            De computers voorzie je van een "wifi" kaart.
                            Met goeie antennes moet het overbruggen van die 4000 mtr geen probleem wezen als er line of sight is.
                            Als het om een straaten race gaat is bestaat er altijd nog de mogelijkheid om de breedband aansluitingen die in de huizen aanwezig zijn te gebruiken.
                            techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

Sorry Technimod

maar webcam = goedkoop spulletje voor op, naast of onder je PC en wordt in 95% aangesloten via USB poort. Dit is dus ONBRUIKBAAR.
                              Hetgeen jij bedoelt valt onder de benamingen: ipcam (wegens eigen ip-stack of ip-adres of ...), netwerkcamera (wegens direct aansluitbaar op netwerk), ... . Het is al verwarrend genoeg dus laten we de juiste terminologie gebruiken. Overigens worden die netwerkcamera's zoals ik ze prefereer te noemen altijd aangesloten via UTP tenzij je een afzonderlijke videowebserver gebruikt. Dan ga je met je coax (analoog) van je camera naar dit kastje dat dan daar de omzetting doet naar een netwerksignaal met bijbehorende RJ45 netwerkaansluiting.
                              Met een draadloze netwerkkaart 4km overbruggen??? Geloof ik niet! Met een goede antenne kom je maximaal 800m ver (en met een ZEER goede antenne misschien wel 1600m) en dan nog steeds onder de beste omstandigheden en in theorie. Met het zendvermogen dat die draadloze netwerkkaarten leveren haal je het dus niet. Je moet onderweg een repeater plaatsen.

Comment

Working...