Gister nogmaals bewezen dat als er een kracht aansluitingkje zit, en hij juist afgezekerd is je hem soms toch niet vol kan belasten: stonden in een strandtent, alles opgebouwd (6 fourbarretjes en stel maccen) kwamen dus toe met 32A, stoppenkast opgezocht, netjes vrije CEE 32A zoals aangegeven, inprikken en gaan. Feestje tijdje bezig komt er iemand van de organisatie he de dj monitor doet het nimeer, kijk naar binenn maccen uit, ff verder kijken, hog ook herstart. Bleek dat er een fase uitlag. Meterkast kijken en ff verder meten, fase van het hele gebouw eruitgeknald (63A hoofdaansluiting). Dan maar ff alles uit, hoofdschakelaar uit en stop vervangen (Loeiheet.. overbelasting dus), alles weer aan, keek es op de ampere meters in die kast, en idd.. 70-80A, stond netjes boven: MAX 60 [:I].
Oorzaak: was tegen etenstijd en de keuken was dus ff aangegaan, bende ovens, afwasmachines noem maar op.. tja dat trekt flink door. Ben soms dan toch wel bij dat ik wat van elentriek afweet want die eigenaar snapte er werkelijk niks van (opmerkingen als: kan je niet de helft ofzo omprikken naar die 16A CEE groep wat ik bij het koffiezetapparaat heb want dat gebruik ik toch niet... hoezo verschil niet kennen tussen hoofdzekering en een groep [}
])
Oorzaak: was tegen etenstijd en de keuken was dus ff aangegaan, bende ovens, afwasmachines noem maar op.. tja dat trekt flink door. Ben soms dan toch wel bij dat ik wat van elentriek afweet want die eigenaar snapte er werkelijk niks van (opmerkingen als: kan je niet de helft ofzo omprikken naar die 16A CEE groep wat ik bij het koffiezetapparaat heb want dat gebruik ik toch niet... hoezo verschil niet kennen tussen hoofdzekering en een groep [}
])

Comment