Carver 1.5(a) met storing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • major tom
    • May 2004
    • 108

Carver 1.5(a) met storing

Bij dit carvertje blijft de protect led branden maar het app. werkt verder goed.... komt dus gewoon een hoop geluid uit.Weet iemand wat er aan dit euvel ten grondslag ligt??? kan toch niet moeilijk zijn.
    Ik heb wel het iedee dat de trafo iets meer bromt dan voorheen in rust stand (gebeurt enkele seconden na het aanzetten).
    Trouwens ook nog een PM1.5 staan die ook een probleem heeft het lijkt of de aan uit schakelaar storing geeft alleen deze schakelt een schakelingetje... het probleem is dat amp vaak niet aan wil ,protect led blijft dan branden, ook valt hij in rust stand soms helemaal uit...

Help Help wie o wie heeft reparatie ervaring met deze amps, graag reaktie

grtn.
  • Rock On
    • Jan 2004
    • 250

Dat is een erg bekend Carver euvel. Is dit ook een amp zonder uitgangsrelais, in dat geval zou het kunnen komen door te snelle wisseling van omgevingstemperatuur. Het clipcircuit kan niet zo heel goed tegen vocht. Onze oude PT2400's hadden er ook regelmatig last van.
    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Bel eens met HPA in Amsterdam: is importeur van Carver ed. Hebben ook een uitstekende TD

Comment

• JVS
        • Mar 2004
        • 317

Het branden van de protect LED bij loshangende ingangen en uitgangen en in koude toestand kan volgens mij 3 dingen betekenen:

- DC-offset op uitgang
        - Interne +/- 15v klopt niet meer
        - Spanning op voedingselco's TE hoog.

Deze laatste lijkt me het meest voor de hand liggende. Grote kans dat er iets niet klopt in het terugkoppelcircuit (PM's hebben een primair triac-gepulste trafo). Dit zou ook gelijk de verklaring zijn voor de harder brommende trafo.. TIP: NIET gebruiken, als je je elco's voor de 2 laagste railspanningen kapot maakt ben je ver van huis (niet meer verkrijgbaar)...

Mail me anders maar even..

Joost

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

kan me ook herinneren dat er iets met een ventilatorschakeling was?
          dat er een fan ingeklust moest worden? of was dat bij een ander type...
          knoppen en waarden :)

Comment

• JVS
            • Mar 2004
            • 317

Ventilator is een soort speelgoedmotortje met vin die via een paar extra dioden op de laagste railwikkeling van de trafo hangt.. Met de switch op de achterkant kunnen nog wat weerstanden in serie geschakeld worden. Met de clixon worden op ik meen 60 graden alle weerstanden overbrugt en draait hij volop mee.. Doordat de trafo primair gepulst wordt hoor je de fan dus behoorlijk met het uitgangsvermogen mee gaan :-)

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

oh ja dat was het hij gaat een beetje met het signaal mee...

maar ik kan me herinneren dat je van hpa gratis een fan/nieuwe fan kreeg om erin te bakken, maar of er al eentje in zat weet ik niet meer (lijkt me wel gezien de clixon)....
              Die fan heeft bob cker uit zn dochters barbiefohn gesloopt
              knoppen en waarden :)

Comment

Working...