Powerswitches

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • techniekmoderator
    • Jul 2002
    • 109

Powerswitches

De elektuur van deze maand bevat weer wat interesante onderwerpen.

De firma mulder brengt powerswitches op de markt die middels een ip adres gestuurd kunnen worden.

Ook deze maand deel 2 van "the audio link"
    Volgende maand een klasse D versterker van 300 W.
    techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid
  • fratsen
    • Aug 2003
    • 22

ze zijn inderdaad goed bezig bij elektuur de laatste tijd!!.

whehe[] 2* 300 watt op een printje van 10*10 centimeter.. kwijlkwijl voor de zelfbouwer.
    Putting the B back in the Bass.

Comment

• fratsen
      • Aug 2003
      • 22

P.S. ff een foto van de uiteindelijke versterker
      Putting the B back in the Bass.

Comment

• JVS
        • Mar 2004
        • 317

Ik ben benieuwd waar Elektuur voor een normale prijs die TriPath modules vandaan gaat halen, het kloppend hart in die versterker... Overigens in de nieuwe Carver ZR- reeks worden modules uit deze zelfde serie gebruikt !

Comment

• Wietse
          • Sep 2003
          • 149

wat zijn TriPath modules ?

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

citaat:Geplaatst door Wietse

wat zijn TriPath modules ?
            moet je ff googlen wiet-ze, en niet teveel van die kruiden roken

volgens mij is het de TA-103 chip....
            de TA 104 rookte alleen maar uit bij mij, ik ben er klaar mee....
            Dat evaluatie board kostte een vermogen, een instabiel projectiel was het... beter met andre kuipers meesturen
            knoppen en waarden :)

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

en als je even googeld kom je bv dit tegen:

een voorbeeldje dat ook 2*300watt kan leveren:

The TA3020 is a two-channel, 300W (4§Ù) per channel Amplifier Driver IC that uses Tripath¡¯s proprietary Digital
              Power Processing (DPPTM) technology. Class-T amplifiers offer both the audio fidelity of Class-AB and the
              power efficiency of Class-D amplifiers.

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Wietse
                • Sep 2003
                • 149

bon bon wietse is men wettelijke naam :d en kruiden roken doen ik al elamaal niet meer, veel []
                maargoed TriPath is blijkbaar een technologie?
                en niet speciaal modules?,...

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

nee tripath is een merk, met een beschermd concept.
                  Het is een klasse-D versterkersturingchip (alhoewel geen h-brug uitgang), maar dan geintegreerd met gate-tijdcorrectie.
                  De mosfet aanspreektijden en afvaltijden (grootste bron van vervorming in klasse D) worden constant gemonitort en bijgestuurd.

Op/ontlaadtijd (veroorzaakt door gate capaciteit) van een mos eindtransistor is sterk temperatuur, stroom en spanningsafhankelijk. Door de gatestroombron te varieren kun je eea bijsturen/corrigeren (tripath concept).

Hierna kun je hoger in schakelfrequentie en dan dus ook een simpeler uitgangsfilter toepassen, en dan zal ook de versterkerterugkoppeling voor het filter kunnen, (of een combinatie van local TK voor en achter het filter).
                  Dat heeft weer als voordeel dat de terugkoppeling bij hoge frequenties veel stabieler is/beter tracked. TK met teveel fasedraaiing (conventioneel klasse D concept: TK na het filter) kan tot meekoppeling leiden (zodra je richting 180 graden gaat), en dus oscillatie.

Kijk eens naar ice power. Die hebben het erg goed voor elkaar, zit ook in b&o. Ze willen alleen op de industriele markt opereren, dwz per 1000 modules, en voor zelfbouwers is het daarom qua prijs niet zo interessant.
                  knoppen en waarden :)

Comment

• Wietse
                    • Sep 2003
                    • 149

ik vind dat we een onderwerpje digitale versterking moeten openen

is wel een pak te intresant :-) wie wilt er mee eentje maken?

Comment

Working...