Powerswitches
Collapse
X
-
Labels: None
-
P.S. ff een foto van de uiteindelijke versterker
Putting the B back in the Bass.Comment
-
citaat:Geplaatst door Wietse
wat zijn TriPath modules ?
volgens mij is het de TA-103 chip....
de TA 104 rookte alleen maar uit bij mij, ik ben er klaar mee....
Dat evaluatie board kostte een vermogen, een instabiel projectiel was het... beter met andre kuipers meesturenknoppen en waarden :)Comment
-
en als je even googeld kom je bv dit tegen:
een voorbeeldje dat ook 2*300watt kan leveren:
The TA3020 is a two-channel, 300W (4§Ù) per channel Amplifier Driver IC that uses Tripath¡¯s proprietary Digital
Power Processing (DPPTM) technology. Class-T amplifiers offer both the audio fidelity of Class-AB and the
power efficiency of Class-D amplifiers.
mvg
ronnyniet zagen, gewoon doen!Comment
-
nee tripath is een merk, met een beschermd concept.
Het is een klasse-D versterkersturingchip (alhoewel geen h-brug uitgang), maar dan geintegreerd met gate-tijdcorrectie.
De mosfet aanspreektijden en afvaltijden (grootste bron van vervorming in klasse D) worden constant gemonitort en bijgestuurd.
Op/ontlaadtijd (veroorzaakt door gate capaciteit) van een mos eindtransistor is sterk temperatuur, stroom en spanningsafhankelijk. Door de gatestroombron te varieren kun je eea bijsturen/corrigeren (tripath concept).
Hierna kun je hoger in schakelfrequentie en dan dus ook een simpeler uitgangsfilter toepassen, en dan zal ook de versterkerterugkoppeling voor het filter kunnen, (of een combinatie van local TK voor en achter het filter).
Dat heeft weer als voordeel dat de terugkoppeling bij hoge frequenties veel stabieler is/beter tracked. TK met teveel fasedraaiing (conventioneel klasse D concept: TK na het filter) kan tot meekoppeling leiden (zodra je richting 180 graden gaat), en dus oscillatie.
Kijk eens naar ice power. Die hebben het erg goed voor elkaar, zit ook in b&o. Ze willen alleen op de industriele markt opereren, dwz per 1000 modules, en voor zelfbouwers is het daarom qua prijs niet zo interessant.
knoppen en waarden :)Comment
Comment