Relais schakelt op "lekstroom" ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

citaat:Geplaatst door JBL-QSC-DBX

Hallo allen,

En inderdaad, we hebben een 5A SwitchPack, heb al gezocht naar een 10A uitvoering, en gevonden van American DJ, maar dit is amerikaanse uitvoering, voor 110V, en dus op 220 gewoon weer 5A...
    Je maakt een denkfout, Het apparaat is geschikt voor 10A. 10A is 10A, of er nu 110 of 220 of 24 volt doorheen gaat. De vraag is alleen of die uitvoering in Nederland gelevert wordt.

Ik denk dat een solid-state relais, hoewel een stukkie duurder, de beste oplossing is. Ben je ook van je contactdender af. Of probeer anders een relais die in schakelkasten van luchtbehandeling zitten, werken dacht ik ook met 220V.
    U x I = Boem.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

van contactdender heb je nu eens totaal geen last in deze schakeling. Let op, ik zeg niet dat die er niet is, maar welk nadelig gevolg heeft dat nu in deze schakeling? je stuurt er nu niet direct een bende ic's mee aan......

citaat:Je maakt een denkfout, Het apparaat is geschikt voor 10A. 10A is 10A, of er nu 110 of 220 of 24 volt doorheen gaat.
      ook niet helemaal juist hoe dat jij het formuleert. een aparaat geschikt voor 110V dat 10A kan verwerken kan maar evenveel vermogen schakelen als een aparaat geschikt voor 220V die een stroom van 5A kan verwerken.
      simpelweg gezegt: met die 110V versie kan hij niets beginnen ookal kan die 10A verwerken. Dan moet je een 220V versie hebben die ook 10A kan verwerken.

hoe dan ook blinders via relais aansturen gaat wel, maar wat met een lichtmannetje die het leuk vind om snel achtereen te flashen....[?]
      Dat lijkt me ook niet goed voor de relaiscontacten.

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

ben je de hele triac-sturing niet nodig, alleen een demux, die een 0-10V signaaltje weggeeft. Zeg maar het principe van de rookmachine. Vandaar naar een 0-10V relais, dat weer een 22V voeding schakelt die het hoofdrelais (10A) schakelt. Snappie?

( of misschien gewoon een zwaarder relais nemen.
        kwestie van uitproberen.)

Comment

Working...