Laser Denon 2000FMKIII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Laser Denon 2000FMKIII

Tsja;

De laser van m'n denon 2000F MKIII begint lichtjes moeilijk te doen, bij cd's die een beetje vuil zijn begint hij te verspringen. Dezelfde cd in cd lade 2 en geen enkel probleem. Koppen zijn al gereinigd.

Kan ik de laser zelf nog iets bijstellen? Of koop ik beter in eens een nieuwe laserkop. Kan ik deze zelf plaatsen of moet die ook nog afgesteld worden (ik heb zelf gehoord van niet). Weet er iemand een richtprijs?
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Ja hebben er hiero ook last van. Cd 1 geeft problemen, 2 is perfect.

MC
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• jeroenw
      • Dec 2003
      • 216

Waarschijnlijk kun je beter een nieuwe laser module kopen, die dingen zijn niet super duur (weet zo de prijs niet maar 100 euri ofzo) en zijn op zich goed zelf te monteren. Heb het zelf ook al gedaan, niet bij een denon maar goed.

Zorg er alleen voor dat je precies weet wat waar terug gezet moet worden, ik maak altijd een hele reeks digitale foto's tijdens het uit elkaar halen, dan zie je naderhand hoe het zat.

greetz
      jeroen
      \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Ik vervang m'n denon lasers ook meestal vanaf er problemen mee opduiken, aangezien deze toch niet echt duur zijn. Da's gewoon heel de schuif vervangen (dat is één blok, met laser en al in) die je vervangt en dit gaat vrij vlot. Ik doe dit toch ong om de 1 à 2 jaar, maar m'n toestellen worden wel vrij intensief gebruikt.
        --- watt ever you want ---

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

Kevin;

Weet jij richtprijzen? Waar bestel jij je laserunit? Bij de importeur (transtel) of bij een ander bedrijf? Gebruik jij originele (geleverd door denon) of bestel je gewoon het identieke product (bij sony?).

BTW; moet er op zo'n nieuwe lasermudule nog iets bijgeregeld worden?

Comment

• jeroenw
            • Dec 2003
            • 216

Als je het orgineel besteld hoeft ie niet afgeregeld te worden, waarschijnlijk bij die sony ook niet.
            Ik zou in elk geval niet zomaar aan de laser unit gaan afstellen, de kans bestaat namelijk dat je em opblaast en dan doet ie nix meer.
            Ik heb in duitsland een internet shop gevonden, (zal de url nog wel ff opzoeken). Ik weet niet of zij ook Denon leveren maar sony in elk geval wel.

Comment

• Staaf
              • Feb 2003
              • 398

Ik informeer me maar omdat ik dus niet van plan ben om aan een (zeker niet aan een nieuwe) laserunit te gaan prutsen. Ik vraag me gewoon af of de lens al correct staat afgesteld op de mekaniek. Als dezelfde lens in zowel een denon als in een sony toestel wordt gebruikt zou het toch wel moeten lukken dat het schijfje op identiek dezelfde afstand van de lens zit. Tenzij men bij denon het type lens er speciaal heeft op uitgekozen natuurlijk.

Comment

• jeroenw
                • Dec 2003
                • 216

Ik denk datje em zo over kunt zetten, ik heb bij mijn DAP em vervangen en dat was 'gewoon' een kwestie van oude eruit, nieuwe erin en spelen maar.
                Weet je welk type laser erin zit? Over het algemeen zit er een stickertje op de unit zelf, dan nr moet je dan ff zoeken op internet. Waarschijnlijk kun je zo die (goedkope?) sony erin zetten.
                Grote kans dat de laser van DENOn zelf stiekum ook een sony is met een ander stickertje erop.

Greetz
                Jeroen

Comment

• Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

ik koop gewoon de originele denon (nu ja, dit zijn eigenlijk panasonics, denon heeft zelf geen lasers). Hier ga ik niet meer aan liggen vijzen en regelen...
                  --- watt ever you want ---

Comment

• Staaf
                    • Feb 2003
                    • 398

Ben vandaag naar m'n leverancier geweest en heb een laserunit meegebracht; is trouwens van sanyo. Maaar ik zit dik in de knoei; volgens mij werkt het ding niet. Ik stop een cd in de lade en de motor (aandrijving v/d cd) begint niet te draaien. Stop ik in lade twee geen cd -> zelfde feonomeen. Ik vermoed dus dat de laser om de ene of de andere reden de cd niet ziet.

Iemand?

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Zoals in eerdere postings gemeld blijkt de Denon een Sony laser te hebben. Vervang hem dan zeker door dezelfde. Dat Sanyo toevallig eenzelfde zou hebben vind ik verdacht omdat Sanyo ook zelf lasers maakt en die zijn niet toevallig gelijk aan Sony. Probeer toch de Sony maar en kijk of er afregelpunten op de hoofdprint van de speler staan. Als je echt maximale tracking- en focusstabiliteit wilt hebben dan kun je toch beter op de hoofdprint afregelen. Bij nieuwe lasers moet je inderdaad van het regelaartje op de laserunit zelf afblijven. Misschien ook vrij belangrijk: CONTROLEER OF ER GEEN KORTSLUITBRUG op de laserprint zit want die kan je toestel naar de kl* helpen (transistor of IC'tje)
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

citaat:Geplaatst door laserguy
                        Probeer toch de Sony maar en kijk of er afregelpunten op de hoofdprint van de speler staan. Als je echt maximale tracking- en focusstabiliteit wilt hebben dan kun je toch beter op de hoofdprint afregelen.
                        Die staan idd op de hoofdprint van een DENON 2000.
                        2 kleine potmetertjes met FOCUS en TRACKING.
                        Ik weet dat deze dingen hier in de verhuur wel eens worden bij afgeregeld. Een Denon is nog steeds niet echt gemaakt voor de 'on-the-road' -toepassingen... raar maar waar!
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Staaf
                          • Feb 2003
                          • 398

Voor alle duidelijkheid, de originele laser in een denon 2000MKIII is een sanyo laser. Ik dacht type FS91 8/5 (laser ligt in magazijn). Bij de voorgangers (MKI) waren het inderdaad sonytjes, daar zat inderdaad een kortsluitbrug op. Op deze zie ik op het eerste zicht niets. Zal morgen eens naar de leverancier bellen, zal wel weer iets brugjesachtig zijn daar de laser naar mijn idee niet het minste teken van leven geeft.

Comment

• jeroenw
                            • Dec 2003
                            • 216

oeps ja dat kan idd wel kloppen.
                            Ik vergeet ze ook regelmatig nog geen stukken gehad gelukkig, de brug bestaat bij sony uit een soldeer pad wat je los mot maken.
                            Vind ik overigings nog steeds raar, koop je een product, moet je eraan gaan solderen, hoe doen ze dat met garantie. Maar dat is een heel ander verhaal.

Het duurde de eerste keer bij mij ook lang voordat ik de brug gevonden had....

Comment

• Staaf
                              • Feb 2003
                              • 398

Heb gebeld naar de importeur en ja, inderdaad er zit nog een kortsluitbrug op. Trouwens gisteren nog wat opzoekwerk gedaan en in de vorige modellen zit trouwens een sharp laser. De sony kss zitten in de consumer modellen.

Comment

Working...