Rook geleiden (newbie vraag)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Buiten waait t idd veel te erg voor een ijsmachine...
    Je moet gewoon vlak bij de randen van de kar iets van buizen hebben, of onder de kar iets maken, maar dan zorgen dat het er alleen aan de bovenkant uit kan, anders waait alles meteen eronder vandaan.

Veel suc6,
    Jurjen

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Ik weet dat ze voor stallen te testen op luchtgaten een rookpoeder gebruiker, werkt uitstekend lontje erin aansteken en je hebt rook...veel rook.

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Droogijs zou kunnen werken, maar is erg duur.

Zo'n immitatie droogijsmachine (gewone rookdoos met koelkast) werkt 's winters buiten niet, omdat die uitgaat van het principe dat koude lucht zwaarder is dan warme en daardoor de rook langer op de grond blijft. Als het met de carnaval toevallig vriest is de rook dus warmer dan de buitenlucht en gaat gelijk omhoog, is het buiten een graad of 7 dan zal het effect minimaal zijn.

Dus volgens mij word het knoeien met slangen. Probeer het eens met drainage slang, deze hebben een behoorlijke doorsnee, cm of 10 a 12 denk ik en zijn al geperforeerd. Tevens zijn ze erg goed te verwerken in een carnavalskar en nog te papiermachéen ook.
        Mijn tip, maak een soort Y-vorm waar de rook aan de ene kant in komt en een ventilator aan de andere kant. rook door een fan heen slaat eerder neer, maar nu meng je de rook met lucht, deze wordt dus dunnen en verspreid makkelijker.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Merijndj
          • Mar 2001
          • 660

ik heb ff de zoek machine gebruikt.....

Comment

• BAJ productions
            • Jul 2003
            • 587

als je maar nie teveel rookt kun je onder de kar het spuiten dan heb je een gelijk matige laag. onder de kar wel vooraan de kar de rook machine doen want anders rij je het der onder uit.
            hebben wij gedaan met bloemen corso maar bleek toch een verkeerde op lossing voor ons.
            wij moesten het op een plek om hoog hebben. kwam overal door

groetjes,
            Bas

Comment

• DJ_Snaky
              • Sep 2002
              • 272

als je wagen niet te groot is kun je onder de wagen een zijl spannen zodat je zeker weet dat de rook er aan de zijkant uitkomt en niet aan de bovenkant, maar je ook meteen de inhou iets kleiner.
              en dan gewoon rook onder het zijl blazen en dan stroomt het gelijkmatig onderuit je wagen,
              houd er wel rekening mee dat je muziek en agregaat mischien wel niet zo goed tegen rook kunnen.
              [:D] zin in een feestjuh [:D]
              <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

citaat:Geplaatst door DJ_Snaky

houd er wel rekening mee dat je muziek en agregaat mischien wel niet zo goed tegen rook kunnen.
                ???
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• boemboem
                  • Jan 2004
                  • 7

dat idee met het zeil staat me wel aan eigenlijk... denk dat het dat gaat worden... de aggregaat zelf staat wel op de "wagen", maar de muziekinstallatie (althans, versterker en mengpaneel) komen op de "trekstang" die voor de wagen hangt, dus die zullen geen last hebben van de rook...

Comment

• hansje
                    • Jun 2003
                    • 40

volgens mij kun je beter 1 zware rookmachine nemen met 2 elementen erin die continu kan spuiten, hoef je er ook niet om te denken.
                    En wat betreft al die slangen en buizen; het effect zal waarschijnlijk niet uit de verf komen als de wind uit de verkeerde hoek waait. Is lastig probleem....

Comment

• hansje
                      • Jun 2003
                      • 40

ik bedoel.... welke oplossing je ook bedenkt, de wind waait toch harder, de bedoeling met dat zeil is ok, maar geef je 99% kans dat het (door de wind) niet werkt..

Comment

• Harm
                        • Jan 2004
                        • 1

he boemboem

Rookmachine op jullie caranavalswagen? Twee rookmachines zelfs?!
                        Toch leuk dat er meer mensen uit schaijk deze site bezoeken. Groetjes van jullie concurerende carnavalsclub Roar mar Woar. We zien met de carnaval wel wat het geworden is. Veel succes ermee.

Harm.
                        harm

Comment

• skyline
                          • Apr 2003
                          • 17

Wij gebruiken altijd eerst een recht stuk regenpijp wat mooi over de uitgang van de rookmachine past, ivm warmte en na een meter kun je met slang gaan werken. Perforeren lijkt me een redelijk goede oplossing of drainageslang. Misschien is het mooier om een paar aftakkingen te maken voor een goede verspreiding maar je rookmachine moet wel voldoende capaciteit hebben natuurlijk.

Comment

• R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

heb ooit eens iets meegeflansd aan een corsowagen, zaten 2 jem ZR20's onder, achter en voor die middels buizen de rook verspreidden, werkte niet mooi, de wagen rijdt, dus heb je luchtverplaatsing, en de rook waaide derhalve meteen weg, had niemand plezier van, zeker de bezoekers niet die in de rook zaten!

idee=leukm uitwerking is erg lastig, maar ijsrook werkt best mooi als je stilstaat, ook eens op dezelfde manier op een andere corsowagen gemaakt, maar ook hier ging dat wegwaaiverhaal weer op!
                            als ik jou was zou ik gewoon geen rook gebruiken, of uit een schoorsteen of pijp ofzo laten komen (altijd grappig), en het geld wat je bespaart op de huur gewoon gebruiken voor 5 extra bladjes bier

En nog iets belangrijks....als je toch rook gebruikt, test het buiten even, of met deuren open, want wat in een schuur heel indrukwekkend lijkt is dat in de buitenlucht vaak niet!

Comment

Working...