Klote weekend(kapotte Crest)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jack
    • Apr 2002
    • 1090

    #1

    Klote weekend(kapotte Crest)

    Afgelopen zaterdag een Crest 8001 kapot gegaan

    Versterker was niet warm .Stond goed een uur aan
    per kant 3 18" kasten van 8 ohm.Dit moet de versterker makkelijk kunnen heben.
    Ik heb deze versterkers tweedehands bij Bourgonje gekocht.
    Hij heeft mijn, toen ik de versterkers kocht gezegd" Mocht er iets mee zijn kom er maar mee terug"
    gisteravond gelijk een mailtje gestuurd naar Bourgonje.
    Het andwoord luide als volgt" Bij A&T services kun je de versterker aanbieden"
    Vind dit natuurlijk niet echt leuk. Ik heb bij bourgonje toch voor meer dan 6500 euro tweedehands materiaal gekocht.
    Dat ik na 2 jaar geen service krijg is na mijn menig normaal.
    Deze versterkers heb ik pas 9 maanden!! [|)][|)]

    Wie kan mijn helpen de versterker weer te maken?.
    Ik ben op zoek naar schema's en iemand die ervaring heeft in het repareren van deze versterkers.
    Natuurlijk het liefst in de omgeving van Breda.
    JVM sound de NEXO specialist
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    Dat je na 2 jaar geen service meer krijgt,
    vind jij dat normaal ??
    Sorry, maar ons in Belgie ligt dat toch anders
    Als ik een kapot toestel heb ga ik gewoon naar Piens ( Deinze )
    mits betaling natuurlijk , dit lijkt mij logisch als het desbetreffende toestel uit de garantie is

    Goeie service daar bij bourgonje []
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • jack
      • Apr 2002
      • 1090

      #3
      Vooruit dan 1 jaar dan.
      JVM sound de NEXO specialist

      Comment

      • jack
        • Apr 2002
        • 1090

        #4
        Dat ik lichtelijk teleurgesteld ben snappen jullie natuurlijk wel.

        Maar nu ben ik dus op zoek naar iemand die mijn verder kan helpen.

        Naar TM audio kan ik hem atijd nog brengen.
        JVM sound de NEXO specialist

        Comment

        • ronny
          • Dec 2002
          • 2138

          #5
          ja ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn versterker zomaar zou opgeven.

          Alleen vraag ik me af wat er nu niet meer werkt aan die crest. Deze viel dus zomaar ineens uit? alles of werkten de ventilators en dat nog?

          je belast hem wel met een rare impedantie(2.66 ohm) maar dit mag idd geen probleem zijn voor die versterker.

          http://www.rangeraudio.com/manuals3.htm hier kan je het schema van die crest bestellen. Echter wel tegen betaling.

          niet zagen, gewoon doen!

          Comment

          • jack
            • Apr 2002
            • 1090

            #6
            Als ik de versterker aanschakel gaan twee rode lampjes branden.
            Normaal gaan naar enkele seconde de groene lampjes aan.
            Dan springt of de stop of de thermische beveiliging van de crest!

            Versterker stinkt niet doorgebrand!
            JVM sound de NEXO specialist

            Comment

            • ronny
              • Dec 2002
              • 2138

              #7
              lijkt mij erop dat je ergens kortsluiting hebt. Zeker omdat de stop springt.

              kortsluiting kan intern zijn maar ook gewoon de speaconkabel die kapot is. Aangezien je versterker echter dit op beide kanalen heeft vermoed ik dat er intern wel een probleem is.

              Probeer hem eens open te draaien en controleer dan eens op verbrande draden en printplaten/onderdelen. Uiteraard spanningsloos.
              niet zagen, gewoon doen!

              Comment

              • jack
                • Apr 2002
                • 1090

                #8
                Geen brandlucht of verbrande onderdelen wel volle sluiting!
                ga dadelijk de voeding even losgooien.
                Misschien een van de gelijkstroombruggen.
                JVM sound de NEXO specialist

                Comment

                • jack
                  • Apr 2002
                  • 1090

                  #9
                  Pf[|)]ff[|)]ff[|)]ffffffffffffff[^]ff[^]fffff hij doet het weer





                  Heb even een zeeeeer informatief telefoontje gepleegd met een monteur van A+T service.
                  Vertelde dat het wel eens een gelijkrichtbrug kon zijn.
                  Voeding losgegooid van de eindtorren.
                  Nog volle sluiting.
                  Even bruggetje vervangen en draaien maar weer.

                  Mijn vraag is nu .
                  Is dit pech of kom dit vaker voor?

                  De stroom was terplekke erg slecht geregeld.
                  Viel zelfs 2 keer uit.(na de laatste keer ging de versterker niet meer aan)
                  Het lampje boven de cd's knipperde lekker mee!

                  Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?.


                  JVM sound de NEXO specialist

                  Comment

                  • jack
                    • Apr 2002
                    • 1090

                    #10
                    Neemt niet weg dat ik toch graag als iemand deze heeft de service manual van de 8001 en de 7001 in bezit wil krijgen.
                    Kan wel eens handig zijn in de toekomst.

                    ps. Ik ben zeer goed behandeld bij A&T service.
                    Bood me zelfs aan om stukken schema's te faxen.
                    JVM sound de NEXO specialist

                    Comment

                    • -Aart-
                      • Jul 2001
                      • 801

                      #11
                      Kapotte brugcel komt een enkele keer wel voor, is altijd wel een opluchting als het dat blijkt te zijn geloof ik.

                      Ik heb wel eens het gevoel dat erg veel (en extreme) netstoring bijdraagt aan de kans dat zo een cel het begeeft. Vooral als hij toch al zwaar belast is, en dat zal zeker het geval zijn geweest met een belasting van maar 2,6 ohm per kant.. !

                      Comment

                      • ronny
                        • Dec 2002
                        • 2138

                        #12
                        netstoring is spanningspieken stroompieken waarschijnlijk de oorzaak waarom dat die brugcel doorgeslagen is.

                        Was zo al zwaar belast en dan nog eens dat erbij.[xx(]
                        niet zagen, gewoon doen!

                        Comment

                        • jack
                          • Apr 2002
                          • 1090

                          #13
                          Die belasting valt toch wel mee!
                          Heb verschillende keren met mijn crest4801 versterkers gebrugd op 4 ohm gedraaid.nooit geen problemen gehad.(gebrugd 4 ohm = gelijk aan 2 ohm per kanaal)
                          Ook volgens de spec's kan de 8001 tot de 2 ohm.
                          Beetje crest is wel 2 ohm stabiel.
                          Nogmaals versterker was alles behalve warm.
                          denk zelf dat de slechte stroomvoorziening de oorzaak was.
                          Volgende keer neem ik mijn eigen paddestoel mee.
                          JVM sound de NEXO specialist

                          Comment

                          • driesmees
                            • Apr 2003
                            • 1076

                            #14
                            UPSje tussen steken
                            [CENTER] [/CENTER]

                            Comment

                            • rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

                              #15
                              citaat:Geplaatst door jack
                              denk zelf dat de slechte stroomvoorziening de oorzaak was.
                              Volgende keer neem ik mijn eigen paddestoel mee.
                              dat alles klinkt een beetje als:
                              ik ben met mijn luxe wagen door over een vuilstort gereden,
                              en nu ga ik klagen dat hij vies geworden is en deuken heeft opgelopen.
                              dènk je dat nou, van die slechte stroomvoorziening of wéét je dat al!?


                              HH dat stroomverhaal wordt vast wel een vaker voorkomend probleem in Nederland...
                              niet alleen slecht maar gewoon ...
                              WEG! [8D]
                              Want de politiek beweerde 2 jaar geleden dat Californische toestanden in Nederland ondenkbaar zouden zijn.... maar ja dat was twee jaar geleden dus dat zijn die 'vooruitziende' ("regeren is vooruitzien"?) mensen alweer vergeten.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                              Comment

                              Working...