Diff. die springt bij overstroom?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Diff. die springt bij overstroom?

Naar aanleiding van dit topic:http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=8222
    Omdat een discussie niet thuishoort in het foto forum wens ik hier verder te gaan:

Een diff. is GEEN zekering, je kan dus 4*32A (128A) door de 63A kabel/stekker sleuren.

Hier: http://www.connexonline.com/products...cket.htm#uvcee
    staat:

UV-63B-0,03 Input: Titanex rubber cable, 2m, 13001003
    5x16mm2, with 63A CEE 5pole red Output: 4x 32A CEE 5pole red, 1x saf. plug (Front)
    Fusing: RCCB: 63/0,03 - CEE: 4x 3x MCB C32 - saf. plug Aux: 1x MCB C16

Waaruit ik dus kan concluderen dat de diff een RCCB is (residual current circuit breaker), dus een gewone diff.

Note: An RCCB does not detect overloads or short circuits and must be used in conjunction with a conventional overload protection device (MCB).

Showtechniek blijkt dit niet te willen geloven, vandaar mijn vraag aan de rest van de forummers:
    Springt deze diff ook bij overbelasting of niet?

• Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

NEE.
    maar als-tie op 0,03 tript moet-ie wel het nominale vermogen afschakelen, dus de pootjes zijn iets zwaarder dan normaal, vandaar de max-stroom aanduiding.
    verder: altijs alles schakelen, dus ook de nul, MAAR NIET DE AARDE_PE.

dus.

wat was mijn allereerste handtekening???

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

citaat:maar als-tie op 0,03 tript moet-ie wel het nominale vermogen afschakelen
      dat is ook wat vermeld staat op de diff zelf. je kan de gevoeligheid hier op trugvinden bv 30mA maar ook de nominale stroom In. Deze stroomwaarde is de waarde die de diff veilig kan onderbreken wanneer deze een fout detecteerd.

Je kan dus idd veel meer uit je diff trekken dan opgegeven en wanneer er dan een fout optreed dan zal deze ook wel afschakelen maar in welke omstandigheden????!!!! Waarschijnlijk met de nodige vonken en een kapotte diff achteraf.

Mijn voorstel: plaats bij je diff gewoon een extra automaat met de juiste waarde bv 63A. Zo kan je dus nooit meer stroom trekken als de afgezekerde waarde.

greetz ronny (bsl)
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• CyberNBD
        • Aug 2000
        • 1318

Zolang op alle verdelers en toestanden de uitgangen netjes afgezekerd zijn is er toch geen probleem? en JA dat hoort zo te zijn. Je kan dan nooit meer door je 63A verdelertje trekken dan 63A, ook al zit er geen hoofdautomaat op die verdeler. Een verloopje 16A in 32A out mag toch ook? juist omdat dan de bron waar je je 16A inprikt ook op 16A hoort af te springen.

..:: Site Updated ::..
        Greetzzz,
        Tom
        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

Working...