wie kent de "power" amps?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

wie kent de "power" amps?

ik heb een amp van het merk "power" het is de jumbo 1000 en is 2 keer 500 watt in 4 ohm. deze is defect aan 1 kant (gescheiden opbouw).

wie heeft hier evaring mee?

• Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Die dingen zijn zeker al op leeftijd? Wij hebben ze ooit in de verhuur gehad, dingen waren niet slecht...Bij de Morgenzon in Zeeland, hebben ze een aantal jaren een kompleet rack gehad met Power versterkers...Op een JBL installatie..

Suc6 en groeten vanut His
    Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• nijhuisr
      • May 2003
      • 182

tja, het is idd geen nieuwe meer, maar das geen reden dat mijn nieuwe torren eruit vliegen. ik doe waarschijnlijk iets verkeerd.

ik heb de amp met weerstanden ipv zekeringen getest zonder probleem, maar na een beetje vermogen met zekeringen klapte de boel er weer door. ik ben er een beetje klaar mee!

Comment

• nijhuisr
        • May 2003
        • 182

ik ben van plan om de hele ruststroom instelling te verwijderen en gewoon vervangen door 2 diodes. de ruststroom instelling bestaat nu uit en variabele zener met de BC549 die op het koelblok zit.

dan gewoon de diodes in serie op het koelblok plakken. en dan heb ik een klasse B amp. ik gebruik hem toch alleen voor de sub tot 120 Hz.

is dat een goed plan?

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

citaat:
          ik ben van plan om de hele ruststroom instelling te verwijderen en gewoon vervangen door 2 diodes. de ruststroom instelling bestaat nu uit en variabele zener met de BC549 die op het koelblok zit.

dan gewoon de diodes in serie op het koelblok plakken. en dan heb ik een klasse B amp. ik gebruik hem toch alleen voor de sub tot 120 Hz.

is dat een goed plan?

Dan krijg je natuurlijk last van de typische overgangsvervorming, en deze zal zeker en vast hoorbaar zijn, geen goed id volgens mij.
          Jouw transistoren kunnen eruit vliegen omwille van verschillende redenen, maar waarom ben je dan van plan om de hele rustroominstelling te verwijderen?

over dat testen met zekeringen, wat bedoel je daar mee eigenlijk? je sluit dus de uitgang van de amp kort dmv een zekering, waarbij je zekering dan eigenlijk een verbruiker moet voorstellen?

Comment

• nijhuisr
            • May 2003
            • 182

citaat:
            Dan krijg je natuurlijk last van de typische overgangsvervorming, en deze zal zeker en vast hoorbaar zijn, geen goed id volgens mij.
            Jouw transistoren kunnen eruit vliegen omwille van verschillende redenen, maar waarom ben je dan van plan om de hele rustroominstelling te verwijderen?
            omdat als de basissen van elkaar onderbroken worden vliegt de hele eintrap eruit. de versterker word alleen voor het laag gebruikt (tot 120 Hz)

citaat:
            over dat testen met zekeringen, wat bedoel je daar mee eigenlijk? je sluit dus de uitgang van de amp kort dmv een zekering, waarbij je zekering dan eigenlijk een verbruiker moet voorstellen?
            gewoon de 2 spanning zekeringen vervangen voor weerstanden van 68 ohm.

Comment

• Rieske
              • Aug 2002
              • 544

Het versterkermerk Power werd/wordt veel geinstalleerd door Prof Sound uit Veldhoven. Het merk is uit Frankrijk afkomstig. Mijn ervaring (ooit uit mijn grijs dj verleden...) is dat ze erg snel te heet werden. Oorzaak was de slechte passieve koeling. Mobiel kom je ze bijna nooit tegen.

Life is what you make it

Comment

• nijhuisr
                • May 2003
                • 182

toch niet in de rits in ijmuiden?

Comment

• Jurrie
                  • Nov 2002
                  • 402

Ik heb hier de Power APK 2110 staan, dingetje levert zo´n 2x 100 W (schatting).
                  Nooit problemen mee gehad, wel zelf een ventilator opgezet. Anders kon je eitjes bakken

Ooit stonden er op marktplaats 2 monobakken van Power, ook zo´n 500 W.

Op internet is echter niets te vinden over Power. Weet ook alleen dat het Frans is.

Comment

• nijhuisr
                    • May 2003
                    • 182

hi,

nou is ben eruit. de print is verkeerd ontworpen, de plus en min spanningen waren omgedraait. op de print staan allerlei gegevens wat je waarop moet aansluiten. dus de E en C van de Bias zener zaten dus verkeerd (met collector aan de negatieve basis). hierdoor klapte de eindtrap eruit. ik heb toch maar de biaszener vervangen door 3 diodes in serie ipv aan variabele ruststroom instelling. lijkt we wel zo veilig.

Comment

Working...