Binnenrack of niet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

Binnenrack of niet

Hoi iedereen,

kunnen jullie me vertellen waarom ik voor ons nieuwe versterkerracks zou opteren voor binnenrack met case of een 'gewoon' rack. Er komen 4 amps in per stuk en zal op zo'n dikke 100 kg komen.

Vullen jullie onderstaand eens aan uit eigen ervaring? bedankt!

binnenrack + case
    * mooier
    * weegt heel wat meer
    * kost heel wat meer
    * is groter

'gewoon' rack
    * ni zo mooi
    * weegt minder
    * kost minder
    * is kleiner

Thankjoeall!!

____
    Rv.
    ____
    ____
    Rv.
    ____
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

Binnenrack is volgens mij enkel handig voor randapparatuur, en niks anders.

mvg,

Stijn Vanstiphout,
    SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
    Belgiƫ

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    Belgiƫ

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Hoi RV,

Ik heb een tijdje geleden met mijn versterkers voor hetzelfde probleem gestaan en gekozen voor een "gewoon" rack. De nadelen die jij hebt staan voor een stolpcase gelden ook voor mij. Alles wat je aan ruimte en gewicht (lees; je rug) kunt besparen in dit vak is erg belangrijk. Tenslotte is een versterkerrack meestal toch al zwaar genoeg. Ik gebruik alleen stolpcases voor mijn effecten- en zenderracken. Die zijn over het algemeen toch al wat lichter en je kunt het rack boven op de hoed zetten zodat je niet constant hoeft te bukken als je bij een effectje moet zijn (ook weer rugbesparend !)

Life is what you make it

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

Hallo Rv,
        een binnerack is IDD duurder en zwaarder, maar het altijd (!) het behoud van je apparatuur.
        Tenzij je een luchtgeveerde vrachtwagen hebt, en je nooit je cases over straatstenen, stoeptegels, deurdrempels enz enz enz hoeft te rollen.
        Alle 19" appratuur wordt bedacht om in een standaard statische omgeving te funktioneren. Bij de betere "road-proof" spullen zijn de printen enz echter steviger gesoldeerd en afgesteund, maar ook in dat geval niet oneindig trillings- en schokbestendig!
        Veel shows, veel haast, veel inhuurpersoneel, veel transport, veel handling enz is veel risico op uitval door dit soort zaken!
        Het omslapunt weet ik echt niet, maar doe je meer dan 100 shows per jaar dan zou deze vraag niet eens gesteld mogen worden want profi's investeren ook in behoud van betrouwbaarheid van de apparatuur.
        En het hoeft echt niet perse in stolpcases, al zijn twee deksels(waarbij front en back-cover aan elkaar te maken zijn, door spelen met sluitstrip-orientatie en vlinder-positie) natuurlijk wel weer duurder.
        In deze deksels de klemmende werking van 50mm hardschuim aansluitend op de binnencase toepassen, is mij gedurende 15-20 jaar zeer goed bevallen.
        Al is een takel-distro, een interface of een computer-hoist-controller natuurlijk geen amp of dimmer.

^We hang 'm all^
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

Wij hebben al onze amp's in losse binnenracks zitten. En zijn bezig zo zachtjes aan alle andere normale flightcases ook te vervangen.
          Reden? Uiteraard beter voor de spullen, netter, en het grote voordeel is dat het op klus tijd kan besparen door alvast nodige cominaties van apparatuur samen in een stolp te pakken en te bedraden...

Ik heb ook een site........
          Wie niet slim is moet dom zijn...
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

Ik denk dat het pas intressant wordt als je en veel apparatuur hebt en veel verschillende klussen. Wat zo'n beetje het meest wordt gedaan is een hoop stolpkistjes van 10he en alle versterkers/effecten/processors in losse binneracks. Zo kun je dan je setje al compleet samenstellen in je opslag en heb je dus bijna alleen maar dezelfde stolpkisjes bij.

Gebruik je het echter alleen maar voor wat drive-inn werk en blijft de opzet hetzelfde zou ik het gewoon in een 19" flight-caseje zetten.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Peter Vanhove
              • Jun 2002
              • 347

RV,
              Je kan ook gewoon suspension racks nemen, niet echt zwaarder (enkel een klein beetje aluminium binnenwerk), wel wat duurder. Bijkomend voordeel is ook dat er wat extra koeling is omdat er overal rondom de versterkers extra ruimte is.
              Als je bedenkt dat je 4 "dure" versterkers in dat rackje steekt, is het kostprijs verschil tussen gewone en suspension racks toch te verwaarlozen.

Peter

Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Rv
                • Feb 2001
                • 1086

Dat klopt helemaal Peter, en om eerlijk te zijn, de kostprijs stoort me ook niet echt, het enig is de extra plaats en het extra gewicht. Het rackje zal zoiezo al een slordige dikke 100 kg wegen, en zo'n stolpkist (de onze toch alzeker) weegt zeker heel wat extra.
                Daarom was ik eens nieuwsgierig of iemand me echt kon overtuigen om voor de amps ook een stolp te nemen.

Maar inderdaaf, geveerd is ook een optie. Jij had daar je soft-amps ook in zitten geloof ik hƩ?

Veder deel ik momenteel eigenlijk volledig de mening van Rieske, maar je weet maar nooit, meningen zijn er om aan te passen zekers?

____
                Rv.
                ____
                ____
                Rv.
                ____

Comment

• Tiemen
                  • Dec 2001
                  • 944

Dus de enige deftige reden om amps in een stolp te steken is de vering door de mousse onderaan? Zijn er dan zoveel mensen die versterkers hebben die kapotgaan door gewone fc's te gebruiken? Ik vergis me misschien, maar zijn die dingen daar niet voor gemaakt?

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:
                    Dus de enige deftige reden om amps in een stolp te steken is de vering door de mousse onderaan? Zijn er dan zoveel mensen die versterkers hebben die kapotgaan door gewone fc's te gebruiken? Ik vergis me misschien, maar zijn die dingen daar niet voor gemaakt?
                    Tiemen,

het probleem zit hem vooral in het scheeftrekken van de cases. Als je dus zonder binnenrack werkt trekt alles mee scheef bij het transport...
                    En laten we zeggen dat 19"-equipment daar ook niet echt tegen kan. Scheefgetrokken apparatuur... nja, geen zicht...
                    Met stolp-cases heb je dit probleem dus niet.

De groe(n)ten
                    Tom Manshoven
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

trekt alles scheef bij transport?

maken jullie de amps of dimmers dan niet aan de ahcterkant ook nog een keer vast aan de kist?

Stolp cases zijn mijns inziens handiger als je vak met een verschillende setup aan amps weggaat, of ff een efx rackje moet samenstellen.
                      Dan is het handiger om ff in het magazijn een binnenrack in een stolp te duwen en gaan..

&gt;&gt;&gt;&gt; voor zelfbouwers: eet voedsel dat gaar is, koop spul wat klaar is!&lt;&lt;&lt;&lt;

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

citaat:
                        Zijn er dan zoveel mensen die versterkers hebben die kapotgaan door gewone fc's te gebruiken? Ik vergis me misschien, maar zijn die dingen daar niet voor gemaakt?
                        fc = flichtcase !
                        en heb je wel eens met jouw apparatuur gevlogen (nee dus)!
                        en ik kan rustig voor het hele forum spreken als ik beweer dat dit in Europa geldt voor maar 0,0000001% van alle daar gelokaliseerde fc's.
                        Maar als je weet hoe transportkisten er vroeger uitzagen en hoe onhandig en zwaar die dingen waren (ga eens kijken bij oosteuropese circussen daar vind je ze nog wel), dan weet je waarom er iets als een fc is ontstaan.
                        Maar ga ook eens kijken op Zaventem naar de handling van bagage en cargo....
                        dan weet je dat er voor en na de flight veel erger mee wordt omgegaan dan tijdens... en
                        dat gooien en smijten met kisten dus overal voorkomt en
                        dat deze handelingen nou net funest zijn voor in soort spullen die wij in principe toch plegen mee te slepen.
                        The foam-absorber the endurance-better...ofzo!

^We hang 'm all^
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Merijndj
                          • Mar 2001
                          • 660

citaat: Je kan ook gewoon suspension racks nemen, niet echt zwaarder (enkel een klein beetje aluminium binnenwerk), wel wat duurder. Bijkomend voordeel is ook dat er wat extra koeling is omdat er overal rondom de versterkers extra ruimte is.
                          Als je bedenkt dat je 4 "dure" versterkers in dat rackje steekt, is het kostprijs verschil tussen gewone en suspension racks toch te verwaarlozen.
                          zou iemand daar eens wat meer info over kunnen geven, die "geveerde" soort van cases ken ik nog niet.....

groet,

Merijn DJ

Ik heb mijn eigen modelhovercraft....
                          zie mijn profiel voor een foto.

Comment

• Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

citaat:zou iemand daar eens wat meer info over kunnen geven, die "geveerde" soort van cases ken ik nog niet.....
                            Een foto heb ik op dit moment niet, maar ik probeer het uit te leggen.
                            Stel je een gewone 19" flightcase voor die een cm of 3 per kant groter is dan een standaard case. Binnenin deze "grotere" case wordt een aluminium binnenframe (die wel perfect 19" is) verend opgehangen op 8 dikke rubberdoppen. Dit is zo gemonteerd dat de binnencase altijd geveerd is hoe je de case ook draait, op zijn kop of op zijn zijkant zet.
                            Ik maak morgen een foto zodat je beter begrijpt wat ik bedoel.

Peter

Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Merijndj
                              • Mar 2001
                              • 660

hallo peter,

lukt het al???

groet,

Merijn DJ

Ik heb mijn eigen modelhovercraft....