DMX Terminator met LED

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

Wij hebben nog nooit (nee nooit) dmx-terminators gebruikt, en ook nog nooit last gehad. Het last hebben van reflecties is inderdaad minimaal...Maar als er iets niet werkt of fout gaat is dat dan natuurlijk het eerste waar je kan aan denken.

Tiemen

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Volgens mijnis daar al eens een onderwerp over geweest, in het licht-forum. UTFSE, derhalve.

oh lord won't you buy me another mercedes-benz...

Comment

• BENjpt
        • May 2002
        • 381

citaat:
        Kan het zijn dat de led vermogen verbruikt en dat dit niet goed is om dit dan lang aan te laten staan? (een paneel is toch niet gemaakt om via de dmxlijn veel stroom te leveren)

Tiemen

Dit wordt dus gecompenseerd door die 2de weerstand (120ohm) en 3de (de LED zelf). Zodat gedisippeerd vermogen hetzelfde blijft

Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!
        Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• chris S
          • Aug 2002
          • 87

Hallo, weet iemand toevallig of ieder DMX device als repeater acteert of dat hij alleen maar het 'langskomende' signaal 'aftapt' voor intern gebruik en het onversterkt doorzet naar de out plug.
          Met name sommige T bars kunnen acteren als een DMX controller. Er zit dus een DMX driver in.

chris s

Comment

• Tiemen
            • Dec 2001
            • 944

citaat:
            Hallo, weet iemand toevallig of ieder DMX device als repeater acteert of dat hij alleen maar het 'langskomende' signaal 'aftapt' voor intern gebruik en het onversterkt doorzet naar de out plug.
            Sommige wel, andere niet...Het probleem met die zogenaamde repeaters is dat ze onder spanning moeten staan, en dat het signaal stopt als er geen spanning op staat. Vooral in ouder demultiplexers voor dimracks was dit een probleem. Als het dimrack uitviel werd de dmx niet gewoon doorgestuurd...

Tiemen

Comment

• -Bart-
              • May 2001
              • 827

Let wel de belangrijkste funktie is het opknappen van de flanken. Niet zozeer het verhogen van het niveau !

Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
              <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Dré
                • Nov 2001
                • 409

citaat:
                Ik ben alleen nog maar apparaten van het "aftap" principe tegen gekomen. Repeater functie is ook niet echt nodig tenzij je buiten de DMX spec gaat zitten werken (te veel devices of te grote lengte kabel OF verkeerde kabel).
                citaat:
                Met name sommige T bars kunnen acteren als een DMX controller. Er zit dus een DMX driver in.
                Neemt niet weg dat bij die balkjes de DMX in en Uit KNEITERHARD met elkaar doorverbonden zijn (met 3 draadjes). Dus als zo'n apparaat als master gaat fungeren gooit hij info uit op zowel de "in" plug alsook op de "uit" plug.

Kan leuk zijn als je een balkje in een DMX lus hangt en hem daarna instelt als master...

Een DMX device (effect/dimmer/scan/mh) met een repeater functie ben ik nog niet tegen gekomen (wat natuurlijk niet betekent dat ze niet bestaan

-- Pardon my French, I'm Dutch --
                -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• dome
                  • Mar 2002
                  • 159

Ik heb ook deze dmx terminator gemaakt,wat er bij mij gebeurt is als de scans stand-alone draaien de led volgens de beschrijving werkt.
                  Alleen als ik de botex operator eraan hang gaat de led in beide kleuren als strobo werken.
                  Dit gebeurt ook als ik de terminator direct op de botex prik,ook als alle schuiven dicht dus op 0 staan.

Geeft de operator nu een "vervuild" dmx signaal af ??

Comment

• -Bart-
                    • May 2001
                    • 827

Hmmmm Bij normaal gebruik is de 'strobo' werking normaal. Weet je zeker dat echt alle kanalen 0 zijn? Hoe snel snel knippert 'ie dan en tussen welke kleuren?
                    De operator stuurt maar 192 van de 512 kanalen uit, het kan zijn dat het er iets mee te maken heeft, zeker weet ik het niet.

Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
                    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• dome
                      • Mar 2002
                      • 159

Hij knippert dan beide kleuren (rood en groen) door elkaar als een stroboscoop.
                      En ja alle kanalen staan echt op 0.

ra ra hoe kan dat ??

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

dus.

oh lord won't you buy me another mercedes-benz...

Comment

Working...