kabels vs. clipping

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Disco Service Apeldoorn
    • Nov 2000
    • 299

Indien je een Groundcompensated uitgang wilt maken moet je inderdaad pin 3 via een weerstand aan massa solderen.
    Deze weerstand moet van dezelfde waarde zijn als de output weerstand van pin 2 ( of tip bij jack''s).
    Meestal 100, 47 of 68 Ohm afhankelijk van fabrikant of model.

Het grappige is dat je hiermee een soort semi gebalanceerde uitgang maakt.

Eigenlijk kan je dit alleen maar intern doen, en is aleen goed te doen als je enige ervaring hebt in soldeer en reparatie/ modificatie werk.

Je zou eventueel een extern verloopje kunnen maken als je hierin wat minder bedreven bent.
    Maar verloopjes raken nu eenmaal zoek.

Wij hebben D&R, Dateq , Ohm, Rcf, Bose, Jbl, Ev, Nexo, Denon, Genelec, Sabine, Marantz pro, American Dj AKG, Samson DAS, Verlinde, Prolyte en nog veel meer

Comment

• Dré
      • Nov 2001
      • 409

citaat:
      Helaas Dre 99,9 % van de audio fabrikanten verbindt de Chassis ground met de signaal aarde.
      En nergens in mijn verhaal zeg ik dat dit NIET zo is.

Wat ik WEL zeg is dat dit op EEN plaats gebeurt (als de ontwerper bij de les gebleven is) EN dat de Pin-1 aansluitingen rechtstreeks naar CHASSIS ground gelegd worden (als de ontwerper bij de les gebleven is).

Alleen op DEZE manier komen stromen door de afscherming NIET in de audio terecht. Vaak zie je dat ontwerpers echter bochtjes afsnijden en Pin-1 even over een print laten zwerven voor ze het ergens aan vast knopen, met alle gevolgen van dien.

Leesvoer: http://www.rane.com/pdf/note151.pdf
      (of http://www.rane.com/note151.html voor html versie).

(of http://www.rane.com/note110.html voor html versie).

SVP doorlezen alvorens een reactie te geven...

-- Pardon my French, I'm Dutch --
      -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• Nov 2000
        • 299

Rane is die 0,1 % dus.

Vandaag 4 mengtafels gerepareerd.
        Bij allen ( soundcraft, D&R en 2 x Soundtracs ) was pin 1 van de xlr out- en inputs met het front ( chassis) en signaal aarde verbonden.

I rest my case

Marco

Wij hebben D&R, Dateq , Ohm, Rcf, Bose, Jbl, Ev, Nexo, Denon, Genelec, Sabine, Marantz pro, American Dj AKG, Samson DAS, Verlinde, Prolyte en nog veel meer

Comment

• Nov 2000
          • 299

Sadly, almost never is this the case, despite the science and rules of noise-free interconnect known and documented for over 60 years (see References for complete information

Uit dat zelfde stukje van rane dus waar deze mannen als ik het in de gauwigheid goed heb gelezen begrijpen dat die andere 99,9 % van de fabrikanten het niet zo doen als het volgens hun zou moeten.

Uit practisch oogpunt ga ik in op de aansluitmogelijkheden van deze group fabrikanten.

Ik sta dus volledig achter mijn eerste post.

Comment

• Dré
            • Nov 2001
            • 409

citaat:
            Rane is die 0,1 % dus.

Vandaag 4 mengtafels gerepareerd.
            Bij allen ( soundcraft, D&R en 2 x Soundtracs ) was pin 1 van de xlr out- en inputs met het front ( chassis) en signaal aarde verbonden.
            Hier nogmaals de JUISTE manier (en dat hoeft NIET de meest gebruikte manier te zijn) van aarden:

Elke Pin-1 (XLR dus) wordt verbonden met de chassis ground van het apparaat. Dit mag rechtstreeks aan het chassis (maar mag ook naar een centraal punt). Daarnaast is er nog een signal ground die op EEN PLAATS OOK aan de chassis ground geknoopt wordt. De signal ground zelf verlaat het apparaat NIET bij een apparaat met volledig balanced I/O (en precies dat is waar sommige fabrikanten wel eens bochtjes afsnijden EN precies dat toont ook waarom het mixen van unbalanced en balanced tot zoveel problemen kan leiden).

Als je bovenstaande consequent in je GEHELE systeem toepast dan kun je GEEN aardlussen meer krijgen (en zou dat niet mooi zijn???).

-- Pardon my French, I'm Dutch --
            -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

Working...