Zelfbouw project voor licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John b
    • Jan 2002
    • 235

    #181
    Dat ziet er goed uit knyn, netjes gesoldeerd, dat heb je meer gedaan.
    Wat heb je het nou gekost?

    Wat het programmeren van die chip betreft, dat is via een simpel te maken verloopkabeltje zelf te doen.

    Heb het nogal druk de laatste tijd, dus dit projekt staat bij mij even op een laag pitje.

    John.
    Doe mij maar martin(i)
    John.
    Doe mij maar martin(i)

    Comment

    • CHRIS_B
      • Oct 2002
      • 115

      #182
      hoe kan ik trouwens een 0-10 volt sturing op een pc aansluiten???

      beter een ster dan een rondje
      Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

      Comment

      • mooksemike
        • Nov 2002
        • 2

        #183
        Hallo allemaal... ik heb zo eens een beetje zitten lezen over jullie project... Ik zit op de mts nijmegen.. en ben als afstudeer project ook bezig met dmx.. toevallig maak ik ook gebruik van de lpt/dmx interface uit elektuur..

        Mijn doel is om een computergestuurde beweegbare spotlight te maken... je kijkt dus dmv een webcam op het beeld van je pc, hierop zie je een beeld, en door met de muis over het beeld heen te bewegen kun je de spot bewegen. De spot wordt aangestuurd door 2 stappenmotoren, en moet dimbaar zijn.. ik maak dus gebruik van 3 dmx-kanalen.. voor het dimgedeelte gebruik ik de 3 poorts dmx dimmer uit elektuur. De stappenmotoren stuur ik aan door zelfgeschreven software.. geprogrammeerd in delphi.

        Ik zit alleen met een ander (best wel groot) probleem... misschien dat jullie hier een oplossing voor weten..??
        Mijn probleem is als volgt:

        wanneer je vanuit de parallele poort een parallel signaal naar de lpt/dmx interface stuurt, wordt dit door de interface veranderd in een serieel signaal, en serieel over de lijn gestuurd...het seriele signaal dat dan aankomt bij de spotlight moet dan weer omgezet worden naar een parallel signaal....

        hebben jullie hier een oplossing voor... of is dit helemaal niet nodig? ben ik helemaal verkeerd aan het denken... of...???

        Ik zat zelf te denken om de 8 poorts dmx de-multiplexer uit elektuur november 2001 voor dit probleem te gebruiken...

        Groeten,

        Mike

        ps. ik zal regelmatig deze site checken om te kijken of jullie nog problemen tegen komen.. en wie weet kan ik jullie dan nog ergus mee helpen...

        see ya!!

        hoe moet ik hier nou weer een handtekening zetten ?? :S
        Wie niet sterk is moet slim zijn, wie niet slim is.... die heeft een probleem <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>

        Comment

        • CHRIS_B
          • Oct 2002
          • 115

          #184
          met de 3 kanaals dimmer en de demultiplexer en eventueel t switchpak kom jij er helemaal denk ik zelf

          beter een ster dan een rondje
          Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

          Comment

          • mooksemike
            • Nov 2002
            • 2

            #185
            t switchpack.... in welk nummer van elektuur staat dat?? of is die zelf ontworpen??

            Wie niet sterk is moet slim zijn, wie niet slim is.... die heeft een probleem :P
            Wie niet sterk is moet slim zijn, wie niet slim is.... die heeft een probleem <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle>

            Comment

            • dj_lucv
              • Aug 2001
              • 616

              #186
              Leukl dat je ook met dit onderwerp bezig bent? Ik hoop dat we elkaar kunenn helpen.

              Hoe wil je dit gaan programmeren?
              citaat:
              hierop zie je een beeld, en door met de muis over het beeld heen te bewegen kun je de spot bewegen.
              Op een plat vlak is vrij envoudig, dan kan j gewoon de coordinaten van je muis pakken maar hoe doe je dat in een hoek?

              Comment

              • CHRIS_B
                • Oct 2002
                • 115

                #187
                citaat:
                t switchpack.... in welk nummer van elektuur staat dat?? of is die zelf ontworpen??

                Wie niet sterk is moet slim zijn, wie niet slim is.... die heeft een probleem :P
                moet je even met electuur mailen


                beter een ster dan een rondje
                Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

                Comment

                • knyn
                  • Sep 2002
                  • 13

                  #188
                  citaat:
                  Dat ziet er goed uit knyn, netjes gesoldeerd, dat heb je meer gedaan.
                  Wat heb je het nou gekost?
                  idd al meer gedaan
                  de prijs moet ik even nagaan, maar ik weet wel dat de proc redelijk duur was, maar natuurlijk nix vergeleken met de gemiddelde dmx tafel

                  citaat:
                  Wat het programmeren van die chip betreft, dat is via een simpel te maken verloopkabeltje zelf te doen.
                  is idd mogelijk, maar moet je wel geluk hebben met computer zelf, ik kreeg namelijk niet genoeg power uit lpt port enzo, heb veel geprobeerd en uiteindelijk voor een deftige programmer gekozen

                  Comment

                  • Iko
                    • Feb 2002
                    • 766

                    #189
                    citaat:
                    citaat:
                    t switchpack.... in welk nummer van elektuur staat dat?? of is die zelf ontworpen??

                    Wie niet sterk is moet slim zijn, wie niet slim is.... die heeft een probleem :P
                    moet je even met electuur mailen


                    beter een ster dan een rondje
                    ben je hier al achter? ik heb hier nog al wat elektuur ligge namelijk.. maar er is laatst wel flink weg gegooit <img src=icon_smile_dead.gif border=0 align=middle>

                    greetz Iko

                    Comment

                    • knyn
                      • Sep 2002
                      • 13

                      #190
                      citaat:
                      ....

                      ben je hier al achter? ik heb hier nog al wat elektuur ligge namelijk.. maar er is laatst wel flink weg gegooit <img src=icon_smile_dead.gif border=0 align=middle>

                      greetz Iko

                      kijk even op www.elektuur.nl staat er allemaal op hoor

                      Comment

                      • CHRIS_B
                        • Oct 2002
                        • 115

                        #191
                        citaat:
                        citaat:
                        citaat:
                        t switchpack.... in welk nummer van elektuur staat dat?? of is die zelf ontworpen??

                        Wie niet sterk is moet slim zijn, wie niet slim is.... die heeft een probleem :P
                        moet je even met electuur mailen

                        beter een ster dan een rondje
                        ben je hier al achter? ik heb hier nog al wat elektuur ligge namelijk.. maar er is laatst wel flink weg gegooit <img src=icon_smile_dead.gif border=0 align=middle>

                        greetz Iko

                        zoals ik al zei, mail ze ff, weet je sneller meer dan dat ik moet zoeken ik heb er geen tijd voor namelijk....

                        beter een ster dan een rondje
                        Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

                        Comment

                        • Iko
                          • Feb 2002
                          • 766

                          #192
                          hmz ik zal even in de kast gaan spitten of ik nog wat kan vinden...

                          greetzz Iko

                          Comment

                          • Iko
                            • Feb 2002
                            • 766

                            #193
                            citaat:
                            Wat het bouwpakketje zo duur maakt is de geprogrammeerde controller
                            geprogrammeerd €59,40
                            leeg (bij display electronics)€ 9,29 ex BTW
                            is dit display in utrecht? of hebben ze nog meer verstegingen? ik ben hier namelijk nog al lang naar opzoek geweest in utrecht maar dat bestaat niet meer daar.........


                            greetzz Iko

                            Comment

                            • John b
                              • Jan 2002
                              • 235

                              #194
                              Ze zitten nog steeds in Utrecht St.Jacobsstraat 275

                              John.
                              Doe mij maar martin(i)
                              John.
                              Doe mij maar martin(i)

                              Comment

                              • Iko
                                • Feb 2002
                                • 766

                                #195
                                dat is daar achter het station? onder die brug door? daar in die hoek heb ik gezocht. maar ik kreeg daar de verwijzing dat ze al een half jaar weg zijn..


                                greetzz Iko

                                Comment

                                Working...