Zelfbouw project voor licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van_Diemen
    • Oct 2001
    • 189

    #16
    correctie:
    processor = uController !

    Groeten Chris van Diemen
    Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

    Comment

    • beenske
      • Apr 2002
      • 97

      #17
      citaat:
      Een printje om je rookmachine dmx compatibel te maken heb ik ook gezien
      is dat voor elk rookmachien ?
      ik heb een antari Z 80 ik wil die graag op dmx laten werken

      Comment

      • Wouter Verlinden
        • Dec 2000
        • 263

        #18
        Hoi,

        die speciefieke microcontroller ken ik niet...

        misschien is kijken op de website van de fabrikant, staat altijd veel info op en meestal zelf gratis programmeersoftware voor hun eigen chips...


        Groetjes,

        Wouter
        Wouter Verlinden
        Creative Sound & Light Development

        Comment

        • FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

          #19
          Op school (mts elektro) hebben we verschillende proggers liggen, en leraren willen me hier graag mee helpen, dus die microcontroller proggen wordt het probleem niet..

          Die link heb ik gezien chris, ziet er heel leuk uit... zeker iets om in mijn achterhoofd te houden

          Maar wij hebben LEM, bezoek de site
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

          Comment

          • Dave
            • Jan 2001
            • 757

            #20
            Zeker een leuk idee. Zit ik nog met een paar vragen.
            -Wil je er puur alleen dom licht mee sturen, of ook scans? Dan moet je daar toch rekening mee houden als je eenmaal software gaat schrijven.
            -Voor welk doel wil je het gaan gebruiken. Persoonlijk denk ik dat het voor theater afvalt, door het gebrek aan faders. Voor disco zou het natuurlijk perfect zijn. (En puur voor de lol natuurlijk).
            -Je zou kunnen overwegen om faders te koppelen aan een interface op de joystickpoort. Een joystick is in feite ook niets anders dan een aantal potmeters en knoppen. Voor speed en intensity zouden die 2 faders al ideaal zijn.

            Lekker brainstormen! Ik ben er wel voor in.

            [edit] Oh ja, het is inderdaad een goed idee om de voortgang bij te houden op bv. msn community [/edit]

            U x I = Boem.

            Comment

            • FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

              #21
              Heej dave,

              dom en intelli licht wil ik er wel mee aan sturen, wel zo handig..

              Voor welk doel ?? tsja ik zit er nu over te denken om er een knoppendoos bij te bouwen die dan als soort DMX in gaat werken... dus dan zou je hem ook voor theater kunnen gebruiken... maar aangezien ik voornamelijk een disco lichtman ben zal het in de eerste plaats voor disco gebruikt worden..



              Maar wij hebben LEM, bezoek de site
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

              Comment

              • DMX rules
                • Dec 2001
                • 15

                #22
                je zou die kaart eigenlijk via je PCI port moeten maken
                dat is al een stuk sneller
                en dan hou je je paralle port over, en die kan je dan met wat ADC's en multiplex IC's voor knoppen/faders gebruiken
                verder zou je ook een display (HD44780 puntmatrix of T6963 voor grafish) voor de status van je systeem
                dan heb je je monitor ook niet nodig

                of loop ik nou te hard van stapel, en wil ik gelijk een hele lichtcomputer bouwen <img src=icon_smile_cool.gif border=0 align=middle>

                ik wil in het PA-grootverbruik werken
                ik wil in het PA-grootverbruik werken

                Comment

                • Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

                  #23
                  Komt er denk ik zo wel op neer <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
                  Ik weet niet of het praktisch is, als je computer toevallig niet wil opstarten op lokatie kun je op dat superschermpje geen donder zien. En je kunt op een normaal beeldscherm natuurlijk veel meer kwijt dan op een 40x4 of kleiner lcd'tje. Knoppen en faders ben ik uiteraard een groot voorstander van.

                  U x I = Boem.

                  Comment

                  • DMX rules
                    • Dec 2001
                    • 15

                    #24
                    citaat:
                    Komt er denk ik zo wel op neer <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>
                    Ik weet niet of het praktisch is, als je computer toevallig niet wil opstarten op lokatie kun je op dat superschermpje geen donder zien. En je kunt op een normaal beeldscherm natuurlijk veel meer kwijt dan op een 40x4 of kleiner lcd'tje. Knoppen en faders ben ik uiteraard een groot voorstander van.

                    nou , dat schermpje kan je dan ook samen met je monitor gebruiken
                    daar kan je de status van je dimmers en dergelijke op latenzetten( temps enzo)
                    maar dan niet op windows, want dat loopt toch alleen maar vast
                    maar een zelfbouw lichttafel is natuurlijk altijd leuk (alhoewel julie niet zo'n voorstander van zelfbouw zijn)
                    zeker voor een drive-in is dit er leuk
                    ik werk graag aan het project mee

                    ik wil in het PA-grootverbruik werken
                    ik wil in het PA-grootverbruik werken

                    Comment

                    • FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

                      #25
                      Als ik terugben van vakantie zal ik es ff de nodige documentatie raadplegen die ik bij de huidige prints en ic´s heb zitten

                      Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                      Comment

                      • dj_lucv
                        • Aug 2001
                        • 616

                        #26
                        Weet niet of hier mensen zitten die wat van linux afweten? Misschien zouden we software voor linux kunnen programmeren?

                        Als het trouwens echt iets word kan ik wel een of ander site-je maken waar we de software op kunnen zeten en de tekeningen voor de hardware enzo.

                        Comment

                        • impactdj
                          • Aug 2002
                          • 101

                          #27
                          Kijk ook eens op http://www.obm-veenendaal.nl daar staan goedkope dmx-interfaces... Wish they were compatible with Martin LJ.... iemand al getest??

                          Greetz, Remon

                          Comment

                          • Rudy Vorstenbosch
                            • Jun 2001
                            • 1429

                            #28
                            Zijn er nu al proto-types?!?!?
                            Zo Ja, DEMO'N

                            &gt;&gt;&gt;-900-&lt;&lt;&lt;

                            Showtechniek

                            Comment

                            • DMX rules
                              • Dec 2001
                              • 15

                              #29
                              citaat:
                              Weet niet of hier mensen zitten die wat van linux afweten? Misschien zouden we software voor linux kunnen programmeren?

                              Als het trouwens echt iets word kan ik wel een of ander site-je maken waar we de software op kunnen zeten en de tekeningen voor de hardware enzo.

                              een samen werkings project samen met http://gathering.tweakers.net <img src=icon_smile_evil.gif border=0 align=middle>
                              zitten ook heel veel gastjes die heel goed kunnen programmeren(tenminste, dat zeggen ze zelf <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>)
                              en ik dacht dat er ook een paar met zo'n project bezig waren

                              maar een zelfbouw lichttafel zie ik wel zitten
                              en dan maken we heb gelijk UTP/LAN, RS232,RS245 competibol &lt;--(erg moeilijk wordt zeg <img src=icon_smile_approve.gif border=0 align=middle> )
                              en dan later een zelfbouw dimmer, hazerstuuring, RGB-spot stuuring
                              ik zie het al helemaal zitten hierzo <img src=icon_smile_evil.gif border=0 align=middle> <img src=icon_smile_evil.gif border=0 align=middle>

                              ik wil in het PA-grootverbruik werken
                              ik wil in het PA-grootverbruik werken

                              Comment

                              • Tiemen
                                • Dec 2001
                                • 944

                                #30
                                citaat:
                                ...RS245...UTP/LAN...
                                Waw, jullie gaan zelfs nieuwe protocollen ontwerpen! Goed bezig. En laat me binnen een jaar of 20 eens weten als je klaar bent...

                                Ga vooral voor linux, dat zal veel succes hebben...

                                Zouden jullie niet beginnen bij het begin? En niet direct de computer opnieuw uitvinden? Gewoon, iets op een USB of parallelle poort, met deftige software, bvb. in C++ of Delphi geschreven.

                                Just my 2 cents,

                                Tiemen

                                Comment

                                Working...