Neutrik NC3FX(X) rubberen O-ring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

Neutrik NC3FX(X) rubberen O-ring

Hey,
    Iedereen kent deze stekker natuurlijk.
    Het zwakste punt bij deze is volgens mij dat rubber ringetje.
    Nu heb ik al een paar keer gehad, dat dit dingetje sneuvelt. En om heel de stekker dan te vervangen...
    Het kost natuurlijk geen kapitaal om zo af en toe een stekker te vervangen, maar het zou toch leuk zijn als die ringetjes ook ergens los te verkrijgen zijn.
    Iemand enig idee of dit door een "gewoon" o-ringetje vervangen kan worden?
    Ik veronderstel dat men in de industrie wel een doos of zak van 500 stuks kan bestellen, maar dat is voor de meesten onder ons waarschijnlijk niets iets te veel
    als je bij de brom zit...
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

Bedoel je deze:

Colored coding rings. Color ring can be changed without unsoldering insert. Box of 100 pcs.

Ik heb er ongeveer een stuk of 1000 liggen, zowel de oude variant (zonder kleurenlogo) als de nieuwe (met kleuren logo)
    Wij vervangen deze om XLR en DMX uit elkaar te houden. Geel is XLR en blauw is DMX. (rood gebruiken we voor fasedraai.

Zijn gewoon te koop bij je neutrik dealer. En als je een keer in de buurt van Rijswijk bent kun je er ze zo een paar gratis komen ophalen.

Het is trouwens wel gewoon plastic hoor, ze zijn bij ons nog noot kapot gegaan.

Comment

• sjig
      • May 2012
      • 909

Even een vraagje;
      Kan je ze ( op aanvraag ) ook krijgen met opdruk / logo?

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Volgens mij bedoeld hij het rubber ringetje waarmee dr XLR spatwaterdicht afsluit in het chassisdeel...Ik ben ze los nog tegen gekomen...Je kunt een goede eraf halen en bij een technische groothandel langs gaan. Neutrik kennende is dit een eigen fabrikaat.

Die codeerringen kun misschien wel bestellen in Lichtenstin met je eigen naam er op. Maar denk dan aan hele grote aantallen...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

Originally posted by sjig
          Even een vraagje;
          Kan je ze ( op aanvraag ) ook krijgen met opdruk / logo?
          Dat weet ik niet, Neutrik wil er erg graag zijn eigen naam op hebben, maar alles is natuurlijk te koop. Al dan niet origineel.

Je kabel is trouwens een stuk duurder, dus zou vooral die van naam voorzien.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Ik denk net als Olaf dat het hier de rubber ring betreft welke de aansluiting spatwaterdicht afsluit.

Niet voor de hand liggend maar kijk anders eens bij duikwinkels (bijvoorbeeld diveshop.nl). Bij het duiken gebruiken wij O-ringen voor o.a. afsluiting tussen fleskraan en ademset. Best kans dat deze O-ringen om de XLR passen qua maat. Ik zal van de week als ik weer thuis ben eens zo een O-ring meenemen naar de zaak om te passen voor je.

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Rubber O-ringetje van de bouwmarkt doet het hier al tijden goed. Je moet er wel 1 nemen die veel te klein is en er daardoor strak en dun op komt te zitten. De Neutrik O-ringetjes zijn namelijk geen standaard ringetje maar een ding met een opstaand randje en niet al te dik. Ringetjes van de bouwmarkt die ik altijd koop zijn volgens mij voor CV installatie van het type festo/junkers met een diameter van +/- 1cm. Sluiting is prima wat mij betreft.

In Groot Brittannië heb ik eens een winkel gevonden die deze ringetjes per zakje van 20 verkocht voor een paar euro. Alleen verzendkosten, omrekening van ponden naar euro's, heffingen, etc, hebben me tegengehouden. Ik houd me aanbevolen voor een zak originele. Mijn vaste leverancier kan me niet helpen.
              d&b Audiotechnik

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

anders:
                eriks.nl
                lekker belangrijk!

Comment

• tcnr sound & light crew
                  • Jun 2010
                  • 44

Daar hebben ze dit voor bedacht: http://www.neutrik.com/en/xlr/xlr-ca...cessories/xxcr
                  Op de connector plak je een labeltje en je schuift de ring er overheen.

(over verkoop van de rubberen ringetjes weet ik niks)

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Die 'clear' ringen breken wel snel...maar blijven dan vaak nog wel goed zitten..
                    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Originally posted by showband
                      anders:
                      eriks.nl
                      als ze vaak breken.... neem ze eens van viton
                      lekker belangrijk!

Comment

• tarpan
                        • Dec 2008
                        • 266

Ik bedoelde inderdaad het ringetje die het spatwaterdicht maakt.
                        Eigenlijk voornamelijk omdat je de stekker anders net iets verder kan indrukken.
                        Dan "grijpt" het slotje niet in en kan deze weer ietwat verschuiven.
                        als je bij de brom zit...

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

google maar eens op nbr o-ring.
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Zoals beloofd een O-ring van mijn duikset naast die XLR gehouden en deze zijn te dik.

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Kraaaaaaaaakkkkkk,

Soms heb je het wel eens dat je klomp breekt,

N.a.v. dit topic en een onbevredigende zoektocht op i-net
                              heb ik gemaild met Neutrik.

Zojuist tref ik op de deurmat een envelop van Neutrik aan,
                              inhoudend 20 stuks
                              91201221 Daempfungsring X-serie,
                              verzonden als sample.

De site van Neutrik geeft echter 0 hits als je op dit nummer zoekt.

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...