Co2 Jet / Zelfbouw
Collapse
X
-
-
Ja, tuurlijk, maar het is een inert gas, niet giftig of explosief, als er teveel in de lucht zit krijg je simpel te weinig zuurstof binnen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
Een fles van 10 liter bevat 2000 liter CO2 wanneer deze met een druk van 200 bar is afgevuld.
Een klein zaaltje is al snel 1000m2 groot, laat je daar die 2000 liter in los dan kom je dus aan 0,2%, dus nog lang geen 7%, moet je heel wat flessen in één keer leeg laten lopen om aan de 7% te komen....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
1000m3 bedoelde je neem ik aan.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Het gaat hier om zelfbouw... Laten we zeggen een experimentje in een garage: 3x6x3=54m3. Stel we hebben een 10kg CO2 fles. Ca 2kg ~ 1m3 CO2 gas. Dus 10kg ~ 5m3. Da's bijna 10%. Tel daarbij op dat CO2 zwaarder is dan N2...
Kortom: je kunt veilig met CO2 werken als je weet wat je doet, maar niet beweren dat CO2 een ongevaarlijk gas is.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Elektriciteit is ook niet gevaarlijk, het is de hoogte van de spanning die het gevaarlijk maakt en hoe je daarmee omgaat, alles kan gevaarlijk worden, evenals CO2 onder druk (De flessen die ik gebruik zijn overigens 50 bar bij 20-graden met een vulling van 10KG) Flessen CO2 worden niet op druk afgevuld, maar op het gewicht van de vloeibare CO2.
De druk is op zich niet zo gevaarlijk, (ervan uitgaande dat je normaal met zo'n fles omgaat). de vergassing van vloeibare CO2 is een stuk spannender met zo'n zelfbouw project. bevriezing van kleppen, handen en voeten. enz.
De kans op verstikking is altijd aanwezig door CO2. als je een 10KG CO2 fles in je garage box opendraait.... (vraag me af waarom je dit zou willen doen).
Als je de kraan van een CO2 fles open draait en je houd je hand ervoor, word deze diepgevroren. doet pijn. als je je vingers in het stopcontact doet doet het ook pijn, als je een 10KG fles opendraaid in je garage box ga je dood.
Als je een snelweg oversteek is de kans ook vrij groot dat je dood gaat.
Ik durf zelfs te beweren dat geen enkel gas veilig is, pure zuurstof in een fles van 10kg , kan veel meer rommel veroorzaken;-) toch zijn er mensen die het nodig hebben om te kunnen leven ;-)Comment
-
De standaard aardlekschakelaar schakelt af bij 30mA stroomverschil, omdat die stroom al dodelijk kan zijn als ie door je hart loopt. Er zijn overigens ook aardlekschakelaars die bij (om mij onbekende redenen) 500mA afschakelen. ******** kan je daar ongetwijfeld meer over vertellen (heeft ie al een beetje gedaan hierboven/onder). Doordat grote stromen dodelijk zijn kan je jezelf al electrocuteren met een lasapparaat, omdat die de spanning omlaag en dus de stroom omhoog transformeert. Een beetje lasapparaat poept er zo 100A uit, en er is ook een reden dat automonteurs vaak geen (trouw) ringen dragen als ze aan het werk zijn. Goud geleid nogal goed...
En nu weer on topic, dit moest even de wereld uit. Als ik in het bovenstaande verhaal fouten heb zitten hoor ik dat overigens graag, fout advies is net zo dodelijk als geen advies.
DaanLast edited by djspeakertje; 26-06-13, 21:16.I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
-
Beste Daan,
Als je iemand op deze manier corrigeert, maak het dan wel af aub
Zowel jij als Paul010 hebben gelijk maar bij allebei ontbreekt er een deeltje van de driehoek Spanning/Stroom/Weerstand.
Om weer terug bij het topic te komen heb ik hier ook eens naar gekeken, alleen dan een iets ander doel. Maar de klep die in dat MagicFX kastje gaat is al best prijzig en als je er een enkeling van afneemt ben je er bijna net zo veel voor kwijt als voor een gehele MagicFX unit.There is no substitute for imaginationComment
-
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar als jij nou het 3e hoekje bent dan zijn we compleet
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
-
500 mA, Daan. Maar dat is een vergeven detail .
En verder hou ik m'n bek wel dicht ..
Vooral als mensen het verschil tussen koolmonoxide, stikstof en koolzuur niet weten.
Starbucks heeft erg lekkere coffee met Lemon-iced Pond Cake voor maar 4 dollar ..Last edited by Gast1401081; 26-06-13, 06:07.Comment
-
Comment
-
……... genoemde vraagstukken wil ik wel ff graag details weten voordat ik "groen licht geef" om een technisch misbaksel te bouwen.
En soms is de vraag ook gewoon niet geschikt voor een forum.
Net zo goed als ik geen antwoord op de vraag gaggelen hoe je dynamiet maakt thuis, of hoe je en kernbom bouwt, in het schuurtje.
Het forum was ooit bedoelt om wat kleinere technische vraagstukken ( XLR verloopje naar DIN enzo) te bespreken, maar ik zie tegenwoordig complete 5.000 euro klussen hier voorbij komen, en of we het technisch ontwerp maar ff goed willen keuren.
…….
Wat is hier Russisch aan?
En ontopic- ik zou eens bellen met AtlasCopco, ofzo... En perslucht kan ook veel doen.
Gezien de vraagstelling van TS ( fles die buiten staat????) geloof ik niet in onze toepassing -licht-geluid-showtechniek....Last edited by Gast1401081; 26-06-13, 14:08.Comment
-
@Mac: Aha, helemaal mee eens dat we niet alle vragen op een forum moeten beantwoorden... constructieberekeningen, zelfbouw flame-effects, enz.
Ik dacht dat je hiermee
wou zeggen dat één van ons onzin zat uit te kramen. Als ik dat doe, hoor ik dat graag (leer ik ook wat).As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
Comment