NC 3 FM C B conector

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • twanhubers
    • Jul 2008
    • 22

NC 3 FM C B conector

Hallo.
    Ik ben van plan om een paar y kabeltjes te maken.
    Deze wil ik multifunctioneel in kunnen zetten.
    Daarom heb ik bedacht om dit met NC 3 FM C B connector van neutrik te doen.
    Mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft met connector.
    Gr.
    ...
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Mijn mening is dat ze zo duur zijn dat het voordeliger is om 'conventionele' connectoren te gebruiken met een paar verloopjes erbij.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Prima connector, is wel een beetje groot, dus achterin een mengtafel wil wel eens een probleem geven.

Ik heb er wat verlopen naar jack mee, en dan is het ooit wel fijn dat je nog kunt switchen.
      Als Y kabel begrijp ik het niet zo goed, waarom zou je naar 2x female willen? De keren dat ik dat nodig heb is omdat dan de aansluitende kabels eigenlijk verkeerd om zijn.

Comment

• daviddewaard
        • Mar 2008
        • 627

Originally posted by DJ Antoon
        Prima connector, is wel een beetje groot, dus achterin een mengtafel wil wel eens een probleem geven.

Ik heb er wat verlopen naar jack mee, en dan is het ooit wel fijn dat je nog kunt switchen.
        Als Y kabel begrijp ik het niet zo goed, waarom zou je naar 2x female willen? De keren dat ik dat nodig heb is omdat dan de aansluitende kabels eigenlijk verkeerd om zijn.
        2x female Y split word veel gebruik bij close mic'en van orkesten.
        als je 20 violen hebt zou je 20 kanalen nodig hebbben en i.p.v daarvan doe je 2 mic's op 1 kanaal met een Y split.
        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by daviddewaard
          als je 20 violen hebt zou je 20 kanalen nodig hebbben en i.p.v daarvan doe je 2 mic's op 1 kanaal met een Y split.
          Dat is de enige toepassing die ik er voor ken. (Twijfelde nog om het te vermelden) Maar ik verwacht niet dat de TS dat veel tegen zal komen.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Mijn ervaring is, dat in female position de plug
            vaak niet vastklikt en dat bevalt mij dan zeker niet.

Voor transport adviseer ik je de plug altijd in male position
            te schuiven, zodat de metalen behuizing te voorschijn komt.
            Deze is minder kwetsbaar dan de plastic behuizing van de female.

Originally posted by daviddewaard

Raar? maar waar, ik kom ze ook bij drumkits tegen. Beide toms gaan dan via een Y-kabel.

grtz

Nes
            Last edited by NesCio01; 13-09-12, 11:40.
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

Ik gebruik deze Y-splits ook regelmatig met koren. 20-30 sm58's gedubbeld naar 2 per kanaal. Uiteraard wel in goed overleg zodat klank en vooral volume van de individuuen goed op elkaar zijn afgestemd. Sowieso werkt deze oplossing alleen als je een echt goed koor hebt. Met een paar overheads heb je veel meer blending van stemmen waardoor de paar valszingers minder opvallen. Los daarvan is close-micen bij een koor niet altijd de gewenste oplossing. Maargoed, dat was niet het onderwerp!

Comment

• twanhubers
                • Jul 2008
                • 22

Originally posted by NesCio01
                Raar? maar waar, ik kom ze ook bij drumkits tegen. Beide toms gaan dan via een Y-kabel.
                Nes
                Ik kom ook wel eens op locaties waar mengtafels liggen die te weinis kanalen hebben.
                En dan doe ik liever 2 toms bij elkaar dan dat ik een overhead moet schrappen.

dat ze duur zijn is niet helemaal waar.
                nu heb ik veer 2 y kabels 2x nc 3 fm c b nodig 2 male plug en 2x female plug.
                Dan heb ik 6x male en 6x female plug nodig en extra kabel en dan moet ik weer 2 extra kabels mee slepen.
                Last edited by twanhubers; 13-09-12, 14:45.
                ...

Comment

• FrankD
                  • Feb 2008
                  • 34

Is een X-verloopkabel misschien een goedkopere oplossing dan die convertcons van Neutrik.
                  Dan heb je 1 verkoopkabel van 2 x female naar 2 x male xlr. Heb zelf ooit een paar van die kabeltjes gesoldeerd.
                  kleine washes, grote washes

Comment

• freek
                    • Aug 2008
                    • 238

Originally posted by FrankD
                    Is een X-verloopkabel misschien een goedkopere oplossing dan die convertcons van Neutrik.
                    Dan heb je 1 verkoopkabel van 2 x female naar 2 x male xlr. Heb zelf ooit een paar van die kabeltjes gesoldeerd.
                    Dit wou ik ook net voorstellen, alleen wij noemen ze N-verlopen. (Dit omdat je het in de vorm van een N-letter soldeert.)

Je hebt met 3 kabeltjes en 4 pluggen het volgende;

een male/male gender changer of,
                    een female/female gender changer of,
                    een male to 2x female verloop of,
                    een female to 2x male verloop.

Ik heb er altijd 4 van dit soor verloopjes in m'n koffer en ik vind het helemaal geweldig.
                    Dit is verreweg het voordeligst voor wat je er mee kan.

Succes ermee.

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Dit is nou zo mooi aan dit forum, info waar je iets mee kunt.
                      Van de andere kant waarom ben ik daar zelf niet op gekomen.
                      Dit weekend maar even de soldeerbout aan zetten.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Gebruik er één aan mijn digisnake met op de haspel een male+female chassis, meestal gaat hier de intercom op.
                        Prima connector maar inderdaad bij het opruimen even in male stand zetten i.v.m. kwetsbaarheid.

Comment

Working...