Reporterset probleem. Gigantische brom vorming. (Audio)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Bryan
    ......
    Met paint heb ik zo goed mogelijk mijn best gedaan om een duidelijk schema te tekenen van de manier waarop ik alles aangesloten heb. Alle blauwe verbindingen zijn audio kabels.

....
    bryan,
    zo zijn we allemaal ooit begonnen. Je hebt dus een hele carrière voor je...

Dit gaat niet werken, omdat de impedanties elkaar tegenwerken.
    Oplossing ZOU kunnen zijn : eenzelfde 2e versterkertje nemen voor je speaker signaal, de uitgangen aan elkaar lussen naar 4, en dan de test nog een keer doen. Wederom : geen garantie tot succes, maar das de goedkoopste truuk. .

Enige electronica-lessen zouden hier niet misstaan, maar het is hier maar een forum, geen HTS.

Verder zijn er voor de smartphone diverse (Internet-gebaseerde! ) softwarepakketjes die dat al intelligent in de phone voor je oplossen. Dan krijg je een soort van Skype, maar dan anders.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by Aart Rietveld
      In de professionele radiowereld is het al meer dan 10-15 jaar gebruikelijk om deze verbindingen te maken met isdn-codecs die een onvergelijkbaar veel betere geluidskwaliteit leveren. Daarnaast komen er steeds meer IP-oplossingen.
      Mijn informatie is al weer van wat jaren geleden, en toen gebruikte hij hem misschien al niet meer voor alle uitzendingen. Hij heeft het wel zeker zo gedaan.
      Voor gebruik met het GSM netwerk maakt het ook niet uit, de beperkende factor is dan toch het netwerk, of je moet HD voice gebruiken, maar ik heb geen idee of dat al veel gebruikt word.

Comment

• Overdrive
        • Feb 2002
        • 717

Wat nou als je het signaal vd microfoonversterker naar de linker oorschelp vd koptelefoon rout, en het signaal vd telefoon naar de rechter oorschelp.

Weg brom, geen kosten

Edit: Met voorwaarde van linker/rechter schelp aparte ground wire hebben, die "duo-cord" kabeltjes.
        Last edited by Overdrive; 30-07-12, 12:59.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

De goeie oplossing kost niet voor niets veel geld, je kunt er op wachten dat een houtje-touwtje oplossing zoals voorgesteld niet lang zonder storing zal werken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by Aart Rietveld
            Ik moet zeggen dat ik Piet P eigenlijk nooit op de radio hoor .................................
            De keren dat ik deze persoon zie, is er, naar mijn beleving slechts sprake van een
            monoloog en een interactie van 'oan't moarn' zeggende toeschouwers.

Wellicht dat de vraag eens kan worden gesteld bij een Robert-Jan Booij
            en/of Sander de Heer? Zij hebben beiden, dagelijks een dialoog,
            op de radio. Bij een dialoog moet je elkaar toch wel kunnen volgen, toch?

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by Overdrive
              Wat nou als je het signaal vd microfoonversterker naar de linker oorschelp vd koptelefoon rout, en het signaal vd telefoon naar de rechter oorschelp.

Weg brom, geen kosten

Edit: Met voorwaarde van linker/rechter schelp aparte ground wire hebben, die "duo-cord" kabeltjes.
              Wel eens een portofoon of gsm dicht in de buurt van je apparatuur gehad?
              Dit zit nog aan elkaar ook.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...