Neutrik TRUE1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvdwerff
    • Sep 2010
    • 144

Neutrik TRUE1

Beste heren en dames,

Zoals menig van jullie inmiddels weten, heeft Neutrik een tijdje geleden de TRUE1 op de markt gebracht: de nieuwe versie van de powercon.
    Met IP65 (mits gelinkt), en een mannetje-vrouwtje systeem DE mooie opvolger van de bekende blauw/witte stekkertjes.

Inmiddels hier al een aantal TRUE1 connectoren in het bezit en het werkt echt goed. Ik gebruik wel op de chassisdelen een rubberenafdekkap, anders liggen de contacten bloot en worden snel vies.

Nu komt deze week echter een grote ergenis te boven: er is alleen een 'gelinkte' out! Waar de oude powercon het blauwe chassisdeel heeft voor spanningtoevoer, en de witte voor spanninguitvoer, heeft TRUE1 alleen een spanningtoevoer in 'single' versie (D-Size).
    Een aparte outlet (zoals de witte powercon) is er niet!
    Een erg gemiste kans: hoe kan ik nu een TRUE1 verdeling maken? Onmogelijk!

Ik zit te denken om Neutrik te berichten van bovenstaande om een reactie teweeg te brengen om toch een 'single' outlet te fabriceren...

Wat zijn jullie gedachtes hierover? Enig steun?
    Mark van der Werff
    Eventpower mobiele stroomvoorziening
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Voor alle duidelijkheid: het probleem is dat er geen APARTE "out" is die op een 19"-paneel met D-size uitsnijdingen past? Er bestaat wel een doorvoermodule (in en out naast elkaar)... past die niet toevallig in 2 naast elkaar staande D-size openingen? Neutrik denkt daar toch over na over zoiets?
    Anders zou een aparte "out" idd. wel handig zijn.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jeroenw
      • Dec 2003
      • 216

Heel suf maar er bestaat geen OUT die in een normaal patch paneel past. De diameter van de OUT is ruim 28m, en niet de bijna 24 van de rest. Dus als je een out wilt op je systeem dan toch maar powercon.
      Wel opvallend dat deze stekker maar voor 16A geschikt is en de powercon voor 20 (sterker nog een 32A versie past ook in een D-gat) Je zou verwachtern dat ze wel een of ander slimmigheidje uitgehaald hadden zodat dat wel kon... maar helaas
      \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by mvdwerff

Ik zit te denken om Neutrik te berichten van bovenstaande om een reactie teweeg te brengen om toch een 'single' outlet te fabriceren...
        Misschien handiger om de vraag gewoon bij Neutric te stellen....
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mvdwerff
          • Sep 2010
          • 144

Er is inderdaad alleen een combinatie tussen een ingang en een uitgang beschikbaar voor de TRUE1. Deze past niet in een D-Hole panel.
          Ik ga proberen contact te zoeken met Neutrik om dit 'gemis' voor te stellen..
          De reden hiervoor is dat ik vaak met Powercon verdelingen werk, als voorbeeld 1 IN en 5 OUT. Dit kan natuurlijk totaal niet met de TRUE1 onderdelen. Erg jammer, want de TRUE1 is een geweldige connector.
          Mark van der Werff

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by mvdwerff
            De reden hiervoor is dat ik vaak met Powercon verdelingen werk, als voorbeeld 1 IN en 5 OUT. Dit kan natuurlijk totaal niet met de TRUE1 onderdelen. Erg jammer, want de TRUE1 is een geweldige connector.
            Het zou goed kunnen dat Neutrik dat met opzet gedaan heeft, zodat je 'verplicht' bent om hun TRUE1 verdelers te kopen in plaats van ze zelf te gaan bouwen.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• mvdwerff
              • Sep 2010
              • 144

Originally posted by Stoney3K
              Het zou goed kunnen dat Neutrik dat met opzet gedaan heeft, zodat je 'verplicht' bent om hun TRUE1 verdelers te kopen in plaats van ze zelf te gaan bouwen.
              Mocht dat zo zijn, dan vind ik dat een belachelijke zet. Ik gebruik de powercon ook in verdelers icm. DMX of Ethernet of in vaste installaties.
              Neutrik mag niet gaan bepalen in welke situatie een connector wel en niet gebruikt gaat worden: op die manier zal de TRUE1 gewoon geen vervanger worden van de Powercon. Overigens: waar bied Neutrik True1 verdelers aan?
              Mark van der Werff

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

vind het ook een gemis, zelfs de rede om NIET over te stappen, in onze MH's heb ik overal powercon in/out zitten, en combikabels gaan er tussen. met led koppen is dit megasnel bekabelen, echter heb je wel out op de koppen nodig... gemiste kans dit!
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Er is wel een combo-deel met ingang en doorlus (de NAC3PX):

Enige jammere eraan is dat ze niet in standaard D-gatenpanelen passen
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• vdbeke
                    • Aug 2011
                    • 74

Het probleem is dat de TRUE1's niet afzonderlijk (M, F) te koop zijn, dus je kan geen verdeler maken met 1 in en 5 out bv.

Comment

• Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

Neutrik heeft in het verleden bewezen niet altijd direct met pasklare produkten op de markt te komen. Hoeveel verschillende versie's (met clipjes) zijn er al niet geweest van de Speakon ? Vooral de driehoekige clips zijn irritant !
                      Last edited by Rieske; 20-12-11, 16:35.
                      Life is what you make it

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by vdbeke
                        Het probleem is dat de TRUE1's niet afzonderlijk (M, F) te koop zijn, dus je kan geen verdeler maken met 1 in en 5 out bv.
                        Inmiddels wel aan het programma toegevoegd...

Comment

• mvdwerff
                          • Sep 2010
                          • 144

Ik kan inderdaad inmiddels bevestigen dat de True1 leverbaar is in single outlet. Een zeer welkome aanvulling. Het is werkelijk een geweldige connector!
                          Mark van der Werff

Comment

• DJordy
                            • Nov 2009
                            • 112

Past de single outlet ook in een D-size paneel net zoals de input?
                            Mvg,

DJordy

Comment

• remixed
                              • Mar 2009
                              • 22

De afmetingen van de input en output zijn niet gelijk als ik zo kijk, lijkt me dus niet dat ze beide in D-size panelen passen?

Comment

Working...