LP Speler heeft binnen een aantal problemen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorn Bijen
    • Oct 2011
    • 28

LP Speler heeft binnen een aantal problemen.

Ik heb momenteel de oude LP speler weer eens uit de kast gehaald omdat wij nog honderden LP's hebben.
    Deze LP speler doet het verder goed maar er is 1 probleem.
    Er zit binnenin een zwart draadje dat aan 1 ding vast zit en dan nog ergens aan vast moet zitten maar ik weet niet waar
    Ik heb al geprobeerd om foto's te maken maar dit lukt even niet.
    Als ik foto's heb zet ik ze erop.
    Maar weer misschien iemand wat ik bedoel?
    Oja, Als ik dit draadje dus NIET vast heb wil de LP speler NIET draaien...

Beste iedereen,
    Ik heb het probleem verholpen en hij draait ect..
    Er komt alleen niet hard genoeg geluid uit.
    Bij de mixer staat alles vollop aan en ik hoor hem nog steeds gewoon heel zacht.
    Is er iets fout?

Jorn
    Last edited by Jorn Bijen; 16-11-11, 18:08.
  • Roelande
    • Jan 2009
    • 140

klinkt alsof je een line ingang hebt op het mengpaneel. Je moet een phono ingang hebben.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by Roelande
      klinkt alsof je een line ingang hebt op het mengpaneel. Je moet een phono ingang hebben.
      Niet alle mengpanelen hebben tegenwoordig nog een PHONO ingang. Er vanuit gaande dat de Pick-Up inderdaad voorzien is van een magneto-dynamisch element, kun je dat probleem oplossen met een losse phono voorversterker met ingebouwde RIAA correctie. Ze zijn meestal voorzien van tulp in en uitgangen.De uitgang heeft line niveau en kan dus wel in een lineinput.
      Je zou het element ook kunnen aansluiten op een microfooningang, maar dan klinkt het voor geen meter, vanwege de ontbrekende RIAA correctie. Je hebt dan veel te veel midden en hoge tonen.
      Die voorversterkers zijn gewoon te koop voor een paar tientjes.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Jorn Bijen
        • Oct 2011
        • 28

Originally posted by Roelande
        Ik heb een 'Phono' ingang op mijn IMG Stage Line 206/SW .
        Moet ik hem dan daar aansluiten??
        Werkt dat dan en gaat die dan harder??

Mvg,
        Jorn Bijen

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ja, die ingang is daar speciaal voor gemaakt.
          Een grammofoonplaat is volgens de zogenaamde RIAA correctie opgenomen, lage tonen staan veel zachter op de plaat en hoge tonen juist harder dan de originele bron. Dit omdat er anders heel veel ruimte op de plaat nodig is voor het laag en het hoog al heel snel verzuipt in de ruis. Bij het afspelen dient het geluid dus omgekeerd gecorrigeerd te worden, de lage tonen dienen dus meer versterkt te worden en de hoge tonen juist veel minder. Zo'n correctie netwerkje zit dus alleen op de phono ingang van je mengpaneel.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Jorn Bijen
            • Oct 2011
            • 28

Originally posted by MusicXtra
            Ja, die ingang is daar speciaal voor gemaakt.
            Een grammofoonplaat is volgens de zogenaamde RIAA correctie opgenomen, lage tonen staan veel zachter op de plaat en hoge tonen juist harder dan de originele bron. Dit omdat er anders heel veel ruimte op de plaat nodig is voor het laag en het hoog al heel snel verzuipt in de ruis. Bij het afspelen dient het geluid dus omgekeerd gecorrigeerd te worden, de lage tonen dienen dus meer versterkt te worden en de hoge tonen juist veel minder. Zo'n correctie netwerkje zit dus alleen op de phono ingang van je mengpaneel.
            Oke, Ik heb hem nu op Phono zitten en hij doet het mooi.
            Alleen zit er een kleine tzzzzz achter maar dat komt waarschijnlijk omdat het niet voor niet een LP is!
            Maar hij doet het mooi nu dankjewel!

Jorn

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by Jorn Bijen
              Oke, Ik heb hem nu op Phono zitten en hij doet het mooi.
              Alleen zit er een kleine tzzzzz achter maar dat komt waarschijnlijk omdat het niet voor niet een LP is!
              Maar hij doet het mooi nu dankjewel!

Jorn
              Ligt er toevallig ergens een niet aangesloten losse draad vanuit de "LP speler"?
              Het is de bedoeling dat je die ergens aan de aarde aansluit, de meeste mengtafels hebben daar dan ook een schroef oid voor mij de aansluitingen zitten. Anders kun je proberen hem ergens anders aan te aarden.

Comment

• Jorn Bijen
                • Oct 2011
                • 28

Nee daar ligt het niet aan
                Last edited by Jorn Bijen; 17-11-11, 16:27. Reason: Toch niet!

Comment

• Jorn Bijen
                  • Oct 2011
                  • 28

Originally posted by DJ Antoon
                  Ligt er toevallig ergens een niet aangesloten losse draad vanuit de "LP speler"?
                  Het is de bedoeling dat je die ergens aan de aarde aansluit, de meeste mengtafels hebben daar dan ook een schroef oid voor mij de aansluitingen zitten. Anders kun je proberen hem ergens anders aan te aarden.
                  Ik plug hem overal in maar hij blijft zoemen, Kan het liggen aan de naald?? (nee toch??)
                  En anderes die 'Schrof oid' waar dient die voor?

Comment

• stamgast
                    • Feb 2010
                    • 253

Noem me een woordn**ker, maar wat is een "schrof"?

Ik ben dan ook de voorzitter van de Nederlandse Vereniging van geluidstechnische taalpuristen...

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Jorn Bijen
                      Ik plug hem overal in maar hij blijft zoemen, Kan het liggen aan de naald?? (nee toch??)
                      En anderes die 'Schrof oid' waar dient die voor?
                      Die schroef dient ervoor om de aarde draad op aan te sluiten.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Jorn Bijen
                        • Oct 2011
                        • 28

Originally posted by stamgast
                        Noem me een woordn**ker, maar wat is een "schrof"?

Ik ben dan ook de voorzitter van de Nederlandse Vereniging van geluidstechnische taalpuristen...
                        Sorry hoor ik vatte het verkeerd op, Is al gelukt de rest bedankt!

Comment

Working...