digitale multi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

digitale multi

Zoals in sommige eerdere draadjes wel te lezen was soldeer en krimp ik zelf ook wel eens wat draadjes/kabels.
    Nu heb ik ze binnen het bedrijf zo ver dat ze nut in zien van een totale multikabel voor bij een digitale tafel waar meteen een Intercom lijn en 230V lijn in meelopen.

Als tafel wordt er een Digico SD8 gebruikt waarvoor 4 coax lijnten (met BNC connector) gebruikt worden, verder tenminste 2 Audio lijnen (XLR) en 1 voedingskabel (Shucko).

Nu hebben onze goede vrienden van Highlite de kabel: HLD9474.
    Ik prefereer echter een merk met een iets andere reputatie (Belden/Tasker etc.) maar heb het idee dat deze merken deze kabels niet maken.. klopt dit of zie ik weer eens wat over het hoofd?
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Sommercable wellicht?
    Zelf heb ik een combikabel van pinanson.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Ik heb ff zitten spitten voor je, en het bestaat wel degelijk, maar ik ben bang dat je er 2 aan elkaar moet gaan krimpkousen...

Cordial heeft de CDP 2-25: http://katalog.cordial.eu/media/produkte/bulk%20cables/CDP2-25/CDP%202-25.pdf
      3G2,5 voor de voeding
      7*0,20mm voor het signaal (zo te zien).

Op zich is 2* stroom zo gek nog niet, kan je een aparte groep pakken voor de tafel en een aparte groep voor wat er verder draait (routertje/accespoint, cd speler, flaptop, telefoonladers(?), eventueel een "festivalrackje" met een paar doosjes analoog van de gasttechnicus, enz.).

Succes ermee (en deel het resultaat!), Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• daviddewaard
        • Mar 2008
        • 627

Waarschijnlijk kunnen ze je bij tasker/ van oostvoorn wel verder helpen. die maken ook kabels op specificatie van de klant.
        waarom niet gewoon ethernet gebruiken ipv coax? ken wel kabels met 2x ethernet 2x xlr en power
        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• muppet
          • May 2009
          • 94

Originally posted by stainz
          ...Nu hebben onze goede vrienden van Highlite de kabel: HLD9474...
          Als ik deze kabel zo zie, is deze volgens mij, gezien de kleuren (R-G-B-Wit_zwart), uitstekend geschikt... voor een beamer...
          Ik zal zelf denk ik niet zo snel op pad gaan met een kabel met een vaste kern.

Welke dan wel?
          Zoals daviddewaard al vraagt: Waarom niet op pad met ethernet ipv. coax?

Succes, en ben benieuwd naar de oplossing!

Gr. Björn
          Sound should sound like it should sound...

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Originally posted by daviddewaard
            waarom niet gewoon ethernet gebruiken ipv coax? ken wel kabels met 2x ethernet 2x xlr en power
            Misschien omdat de TS aangeeft dat hij een Digico SD8 gebruikt? Die tafel werkt met MADI over coax (2x 75 Ohm BNC en dat redundant geeft 4x BNC).

Aangezien het MADI protocol 'standaard' 75 Ohms coaxiale kabel specificeert is het denk ik handig om eens in de videohoek te kijken qua kabels. Even informeren bij van Oostvoorn is inderdaad ook een slimme optie.

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by hugovanmeijeren
              Misschien omdat de TS aangeeft dat hij een Digico SD8 gebruikt? Die tafel werkt met MADI over coax (2x 75 Ohm BNC en dat redundant geeft 4x BNC).

Aangezien het MADI protocol 'standaard' 75 Ohms coaxiale kabel specificeert is het denk ik handig om eens in de videohoek te kijken qua kabels. Even informeren bij van Oostvoorn is inderdaad ook een slimme optie.

Groeten Hugo
              hmm gebruikt digico op de sd8 alleen maar coax dan? dis wist ik wel van de DS01 en 05 maar had verwacht dat ze bij nieuwere tafels toch wel keuze hadden MADI voor over ethernet of glasvezel in plaats van de kabels uit steenkolen tijdperk
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Alleen de SD9 en SD11 hebben ethernet poorten (en MADI via coax).
                Alle andere Digico tafels hebben enkel MADI via coax.

Glasvezel is optioneel, behalve bij de SD7, hierbij is glasvezel ook standaard (naast coax).

Groeten Hugo
                Last edited by hugovanmeijeren; 09-11-11, 12:39.
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Leuk die combikabels. Alleen zo jammer dat de 230V niet groter is dan 2,5 mm2 en vaak zelfs 1,5 mm2.
                  Dit maakt de kabel voor een lange multi, 35 meter en meer niet geschikt. Hierbij ga ik ervan uit dat de veelgebruikte C-automaat gebruikt wordt.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Hoezo niet meer geschikt? De weerstand van de kabel gaat stevig omhoog ja, maar er zijn haspels van 50 meter 3G2,5, zijn die dan ook niet geschikt? En waarvoor niet?
                    Een SD8 trekt 295VA piek, (wat volgens wikipedia (hebben we nog niet gehad met natuurkunde dit...) overeen komt met 295 Watt indien het gelijkspanning betreft) dus laten we zeggen 300 watt.

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• stainz
                      • Sep 2009
                      • 609

Heb voorlopig 1 goed geschikte kabel gevonden, bij Sommer hebben ze de SC-Transmit MC 523.
                      Deze kabel heeft 5 coax lijnen, 2x audio en 3x 2,5mm².

Dan zou er 1x coax spare blijven liggen wat niet zo'n ramp zal zijn. van Oostvoorn heeft wel een paar kabels met maar 4x coax maar dan vaak zonder m'n 230V lijn ben ik alsnog met 2 haspels aan de haal. Iets waar ik bij de "kleinere" klussen (tot 30m multi) graag van af wil.

Als het geheel gerealiseerd gaat worden of ik nieuwe producten heb gevonden laat ik het hier zeker weten.

Op de audiolijnen zet ik waarschijnlijk een ConvertCon op de kabel zodat deze zowel als female als male gebruikt kan worden, maar geloof dat hier geen chassis delen voor zijn? Dat wordt dan op de haspel dubbel uitvoeren, wat ook geen bezwaar is (2x neutrik XLR extra) op de totale prijs van zo'n mutli

Comment

• jans
                        • Feb 2003
                        • 869

Niet geheel juiste informatie, zie nieuwe reactie.
                        Last edited by jans; 10-11-11, 20:07. Reason: Onjuiste informatie.
                        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• stainz
                          • Sep 2009
                          • 609

@Jans
                          Heb hier genoeg haspels van 50 of zelfs 75 meter met 3x2,5mm² en nog nooit problemen gehad

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Die problemen ontstaan ook alleen maar als je een kortsluiting hebt. Als alles goed gaat is er nooit kortsluiting en heb je dus ook geen zekering of automaat nodig.
                            Maar ALS er dan toch een keer iets fout gaat, is het wel van belang (soms zelfs LEVENSbelang) dat die beveiliging in orde is en klopt. Een kabel die onjuist beveiligd is, kan erg gevaarlijk zijn. Natuurlijk gaat dit bijna nooit fout, maar dat betekent niet dat je de beveiliging maar moet versloffen.

Goed beschouwd betekent dit waarschijnlijk, dat een 50m. 3 x 1,5 haspel die we thuis gebruiken (live mag dat niet, moet 2,5 zijn) ook niet goed beveiligd is, met 16A. ********, kun jij hier eens wat verstandigs op zeggen, want ik heb mijn berekentooltje hier niet bij de hand.

Comment

• daviddewaard
                              • Mar 2008
                              • 627

als 2,5mm2 maar 35 meter mag zijn warom word er dan overal in de installatie techniek 2.5mm2 gebruikt voor 16A
                              daar kom ik vaak zat lengtes tegen van 60 meter of langer
                              en in de de entairment industrie ook.
                              kijk maar eens naar haspels die heb ik zelf van 100meter gezien met 2,5mm2 en lichtmulti's ook tot 50 meter

Comment

Working...