Belachelijke advertenties, de techniek achter?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #31
    Fotonenfilter mag ik hopen van niet: dan komt er geen licht meer op je sensor terecht:P
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #32
      handje vol Ampére-poeier erover gooien, dan heb je er minder last van.


      (lijkt erg op Zwitsal Babypoeder, trouwens, is alleen iets blauwiger)

      Comment

      • w.eckhardt
        • Apr 2006
        • 46

        #33
        Originally posted by speakertech
        Als die steuntjes allemaal even hoog zijn, heb je er nog niets aan. Uiteraard moeten ze naar de luidsprekers toe steeds een beetje lager zijn. De electronen houden dan de vaart erin, want even later moeten ze omhoog naar de luidsprekerklemmen.
        Loopt de kabel horizontaal, dan zal er voor de weg omhoog fors afgeremd worden, waardoor je electronenmigratie krijgt en dat geeft weer problemen met de isolatie van de kabel. Het zal de eerste keer niet zijn dat een werkelijk op en top installatie, beduidend minder transparant geluid geeft door dit effect. Een schuifmaat is een uitstekend hulpmiddel.

        Speakertech
        Hoewel ik me zeker in laserguys commentaar kan vinden, vergeten jullie 1 ding: We werken met een wisselstroom. De elektronen bewegen allebei de kanten op!

        Kortom: De kabel moet perfect horizontaal lopen, anders krijg je een onbalans in het positieve en negatieve signaal! En dat ga je zeker horen. De ingang van je speakers moet dan ook ook dezelfde hoogte zitten als de uitgang van je amp, en de kabel moet perfect recht en horizontaal worden getrokken. Zeker met de snelheid waarmee elektronen door een kabel vliegen! In plaats van een schuifmaat, is een goede waterpas een vereiste voor een perfect gebalanceerd signaal!

        (Vraag eens aan een natuurkundige hoe snel dat werkelijk is. Afhankelijk van de dikte van je kabel en zelfs het materiaal kan dit al gigantisch afwijken van de door velen als ideaal geziene lichtsnelheid. Een 2x zo dikke kabel zorgt al voor een snelheidsverlies van de elektronen met een factor 4!)

        Comment

        • RenéE
          • Oct 2006
          • 291

          #34
          Er is een groot verschil tussen de snelheid van je signaal en de snelheid van elektronen. De ideale snelheid van een signaal mag dan wel de lichtsnelheid wezen, de voortplantingssnelheid ligt in de praktijk op grofweg 2/3 van deze snelheid. De netto snelheid van elektronen (dus zonder al dat doelloos rondgestuiter) in een kabel is inderdaad nog veel (véééél) lager en bij wisselspanning zelfs gelijk aan nul!
          Last edited by RenéE; 23-10-11, 22:13.

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #35
            Houden we ook nog ff rekening met de temperatuur? hoe dichter bij de grond, hou kouder, en hoe meer we naar supergeleiding gaan...

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4516

              #36
              en de intense afwijkingen die je krijgt als je zwarte of rode isolatie om je aders hebt.
              De verschillen in warmtegeleiding van zwart en rood zijn immens. DUS de aders in de zwarte zijn stukken koeler!.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #37
                nee, de rode zijn koeler, zwart neemt meer warmte op, en straalt minder warmte af..

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4516

                  #38
                  DEMN! Nou weet ik waarom mijn setup al die jaren zo slecht klonk!!!!!
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

                    #39
                    Ik heb in een antiekwinkel porseleinen isolatoren gekocht, met bijhorend binddraad. Ik kan nu blanke draad gebruiken voor mijn luidsprekers. Ze zitten op gelijke hoogte met de ingangen van de weergevers en de uitgangsklemmen van de triodeversterker zonder tegenkoppeling. Het totaal ontbreken van isolatie in welke kleur dan ook heeft een grote invloed op de diepte van het stereobeeld. De moderne porseleinen en zelfs kunststof isolatoren, zijn voor dit doel niet bruikbaar. De oude procedés worden uit kostenoverwegingen niet meer toegepast. Het is allemaal massaproductie geworden.
                    Samen met de nieuwe buisgelijkrichters in de versterker, deze hebben nu gaas anodes en getint glas uit een glasmijn in de Oekraïne, is het geluid zover verbeterd, dat ik me afvraag waarom dat niet eerder is uitgevonden.
                    De kosten vielen nog mee. De isolatoren, kosten ca. 340 euro per stuk, de binddraadjes (authentiek wel te verstaan) 33,50 euro.
                    De Buizen met gaas anodes (gepaard) 270 euro.
                    Ik moet nu nog nieuwe interlinks kopen. Mijn oude interlinks zijn al een paar weken over de datum, waardoor het zuurstofvrije koolmonoxide aan het denigreren is. Ik heb een paar gezien die in de aanbieding waren van 650 voor 350 euro, kompleet geleverd in mahonie houten doosje met puur zijden inleg.

                    Speakertech
                    Last edited by speakertech; 24-10-11, 09:26.
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #40
                      Eindelijk kan ik zonder schaamrood op de kaken vertellen dat ik dikke, 28mm met wanddikte 4mm, gasbuizen gebruik voor mijn speakers. Door de grote omtrek en de draaiende beweging die deze buizen van nature hebben gaan de elektronen veel soepeler stromen. Daarnaast kan ik door middel van ventilatoren actieve koeling toepassen door het hart van deze buizen. Dit heeft als voordeel dat de elektronen nog minder gaan zweten en opzetten wat door de warmte kan gebeuren. Blijft er ruimte in de buizen over zodat er meer tegelijk doorheen kunnen. Lees nu hierboven dat het ontbreken van isolatie een bijkomend voordeel oplevert.

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #41
                        Originally posted by speakertech
                        Samen met de nieuwe buisgelijkrichters in de versterker, deze hebben nu gaas anodes en getint glas uit een glasmijn in de Oekraïne, is het geluid zover verbeterd, dat ik me afvraag waarom dat niet eerder is uitgevonden.
                        welke mijn? je moet de derde straat links nemen als je de Oekraïne binnenrijdt..

                        De kosten vielen nog mee. De isolatoren, kosten ca. 340 euro per stuk, de binddraadjes (authentiek wel te verstaan) 33,50 euro.
                        De Buizen met gaas anodes (gepaard) 270 euro.
                        toch wel van de Duitse e-bay gekocht, neem ik aan, de Italiaanse e-bay is net iets duurder...
                        Ik moet nu nog nieuwe interlinks kopen. Mijn oude interlinks zijn al een paar weken over de datum, waardoor het zuurstofvrije koolmonoxide aan het denigreren is. Ik heb een paar gezien die in de aanbieding waren van 650 voor 350 euro, kompleet geleverd in mahonie houten doosje met puur zijden inleg.
                        zuurstofvrije koolmonoxide Interlinks kun je repareren met mosterdgas, gewoon overvloedig in de woonkamer laten stromen, met een kleine 3 kwartier is de klank veel rustiger...

                        Speakertech
                        trouwens, een paar goeie Metrohm AgCl-electrodes voor de aarding misstaan ook niet...

                        Comment

                        • salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

                          #42
                          Dat van die koperen gasbuizen gebruikik ook, alleen heb ze gevuld met helium omdat dit lichter is Dan lucht dus minder weerstand heen en weer van de electrische moleculen. Echt een aanrader.
                          Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                          Comment

                          • salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

                            #43
                            Dat van die koperen gasbuizen gebruikik ook, alleen heb ze gevuld met helium omdat dit lichter is Dan lucht dus minder weerstand heen en weer van de electrische moleculen. Echt een aanrader.
                            Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                            Comment

                            • BJD
                              • Oct 2007
                              • 771

                              #44
                              Grappig dat jullie de meest exotische gassen gebruiken maar er totaal geen verstand van lijken te hebben!
                              Door het gebruik van helium of gekoelde lucht (O²) of soms wel eens gedestileerd water ontstaat er een enorm potentiaalverschil tussen binnenkant en buitenkant van de buis. Dit komt doordat de lucht ioniseert en daardoor de elektronen zich met het gas gaan verbinden. Hierdoor ontstaat een negatieve spanning. Door de bolling en opwarming van het glas ontstaat er buiten de buis een luchtstroom welke juist elektronen onttrekt aan de omgeving van de buis. Het spanningsverschil veroorzaakt hierdoor ruis.

                              De oplossing is simpel: je moet de omgeving van de buis op een nulpotentiaal brengen (aarden) waardoor deze spanning niet kan ontstaan. Zelf gebruik ik hiervoor aardgas. Let er wel op dat het aardas snel verzadigd is dus moet er een directe aansluiting met het gasnet zijn om het potentiaal op nul te houden.

                              Comment

                              • showband
                                • May 2001
                                • 4516

                                #45
                                gasbuizen moet je niet doen. Je weet nooit in welke richting er gas doorheen heeft gestroomd. En als je ze per ongeluk andersom gebruikt doe je alle voordelen weer teniet.
                                lekker belangrijk!

                                Comment

                                Working...