Belachelijke advertenties, de techniek achter?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

    #16
    Maar wat ik me dus vooral af vraag is of er DJ's zullen gaan zijn die betreffende kabels op riders gaan plaatsen.. Heb zelf vaak het idee dat DJ's dingen op riders zetten om het merkje..

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #17
      Maak je zelf een paar kabels met het merkje dat je van internet plukt, merkgeile DJ ook weer blij.

      Comment

      • Robert H
        • Jan 2006
        • 377

        #18
        Originally posted by stainz
        @Robert H,
        Mijn post is geenszins grappig bedoeld (...)
        Dat snap ik, maar dit onderwerp is bij voorbaat al een succesnummer! De toon van de overige reacties maakt dit wel duidelijk...

        Die discussie over dit soort volslagen onzin zal oneindig blijven doorgaan op het internet. Wij weten als 'kenners' dat het allemaal reclamegel*l is, maar sommige lieden móeten gewoon de bevestiging hebben dat alles aan hun setje klopt. Die geloven bij voorbaat al niet dat je twee peperdure apparaten rustig aan elkaar kunt hangen met een kabel van 3 euro. Die gaan desnoods investeren in AC-kabels van honderden euro's. Ze weten zelf ook dondersgoed dat ze die kabel in een stopcontact douwen waar koper van een duppie per meter achter hangt, maar zij horen oprecht het verschil!


        Ik hield mezelf laatst nog op eenzelfde manier voor de gek; Ik was aan het klussen en had de mogelijkheid om mijn coaxnetwerk in huis even te fatsoeneren. Kabels wegwerken, versterkertjes/splitters op de juiste plek, hier en daar wat nieuwe stekkertjes, etc. Het lag het er allemaal weer picobello bij. Toen ik vervolgens de TV aandeed om te kijken of alles het nog deed na al die inspanning, werd ik blij verrast: Het beeld was een beetje scherper, de kleuren waren iets mooier, het geluid was helderder.... Dat had ik veel eerder moeten doen. Helemaal te gek! WOW!!!





        ...ik kijk overal in huis digitaal ;-)

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #19
          Originally posted by Robert H
          ...ik kijk overal in huis digitaal ;-)
          Alsof bij digitaal het niet meer uitmaakt wat de kwaliteit is van het signaal?

          Ik zie het nut van die hele dure kabels ook niet zo, maar een fatsoenslijke kabel die een kloppende impedantie heeft, waardoor de jitter minimaal blijft heeft wel zeker nut.

          Comment

          • Carl
            • Nov 2000
            • 907

            #20
            een fatsoenslijke kabel die een kloppende impedantie heeft, waardoor de jitter minimaal blijft heeft wel zeker nut.
            Dat is absoluut waar, niet alleen voor digitale signalen, maar ook voor analoge audio/video is een fatsoenlijke kabel zeker beter dan goedkope prulzooi.
            Maar in het algemeen is die "fatsoenlijke kabel" met hooguit enkele euro's per meter wel betaald. Een goede connector hoeft ook geen maand boodschappen te kosten.

            Comment

            • chippie
              • Jul 2006
              • 528

              #21
              Bij korte kabels heeft het totaal geen zin om dure kabels te kopen. Met een klein stukje aangepaste kabel, juiste impedantie en juiste connector. Denk niet dat je dan halve nullen en halve eentjes gaat krijgen. Als je langere lengtes nodig zou hebben is het wel aangewezen om naar betere kabels te gaan en dan kun je ze beter zelf maken. (verlies van kabel in db en alsook de connectoren waarop je verlies hebt.) Het feit dat ze duurder kabels verkopen is een mooie zaak maar meestel niet beter zijn er meetrapporten en hoe betrouwbaar zijn die?
              Van elke kabel die je koopt een testrapport/meetrapport vragen zou een oplossing kunnen zijn als de betreffende meetinstrumenten dan ook hun periodieke keuring hebben ondergaan. Maar dan spreek je volgens mij over kabels die iets meer kosten als de hele meute kabels met goudcontacten etc....(zo uit het zakje)
              In het verleden al kabels gebruikt die aardig in de prijzen lopen zoals Suhner.

              Een mooi voorbeeld vind ik de micro's met geweldige antennes zoals Shure of andere, zo van de vlagjes die je op een paal moet zetten.........waaraan dan 30 a 40 meter kabel hangt van een kwaliteit van ga er bij liggen en waarop de lokale technieker een BNCtje heeft op geplakt ...... lijkt het meer op een attenuator......dat is alles. Fatsoenlijke kabel met connectoren zou hier wel een oplossing kunnen zijn. Hoe hoger de frequentie hoe betere kabel/connector je nodig hebt om al de verliezen bij deze signalen te beperken als je meters maakt........zie nogmaals hoofdstuk attenuator.
              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

              Comment

              • R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

                #22
                D'r is een grens die voor iedereen wisselt... ben zelf vrij nuchter maar zie echt wel nut voor degelijke kabels. die kosten dan een euro of 40 in plaats van 15, zit hem dan vooral in de kwaliteit van de gebruikte materialen; afscherming die op orde is etc.

                paar weken geleden uit interesse bij Kharma breda geweest en geluisterd naar een hifiset van zo'n kleine ton. klonk top hoor. maar wat nu de meerwaarde van de porceleinen kopjes was onder de speakerkabel bleek pas later:

                Comment

                • RonaldH
                  • Aug 2009
                  • 274

                  #23
                  Originally posted by paar weken geleden uit interesse bij Kharma breda geweest en geluisterd naar een hifiset van zo'n kleine ton. klonk top hoor. maar wat nu de meerwaarde van de porceleinen kopjes was onder de speakerkabel bleek pas later:
                  [URL
                  http://www.soundstage.com/equipment/shunyata_dark_field.htm[/URL]
                  Oude techniek.. deden we vroegah ook al met elektrabuis, die werd op muurblokjes gemonteerd...
                  Last edited by RonaldH; 20-10-11, 11:02.
                  Er is meer te koop dan je betalen kunt

                  Comment

                  • keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

                    #24
                    Kan bevestigen dat de oude techniek van RonaldH werkt. Vroeger was het licht veel mooier en warmer van kleur...
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #25
                      Originally posted by R. den Ridder
                      ... klonk top hoor. maar wat nu de meerwaarde van de porceleinen kopjes was onder de speakerkabel bleek pas later:
                      http://www.soundstage.com/equipment/...dark_field.htm
                      whoeehaaaa... toch ff die 24 dingetjes alleen onder de linker bekabeling leggen, hoor je het verschil tussen Links en Rechts meteen...

                      Comment

                      • Pino
                        • Jul 2002
                        • 390

                        #26
                        Je moet dan ook nog zorgen dat de kabels aan weerskanten precies even hoog liggen. Je zou anders een foutieve balans krijgen
                        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #27
                          nee, aan één kant wel gebruiken, aan de ander kant niet, anders hoor je het verschil niet...

                          Comment

                          • speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

                            #28
                            Als die steuntjes allemaal even hoog zijn, heb je er nog niets aan. Uiteraard moeten ze naar de luidsprekers toe steeds een beetje lager zijn. De electronen houden dan de vaart erin, want even later moeten ze omhoog naar de luidsprekerklemmen.
                            Loopt de kabel horizontaal, dan zal er voor de weg omhoog fors afgeremd worden, waardoor je electronenmigratie krijgt en dat geeft weer problemen met de isolatie van de kabel. Het zal de eerste keer niet zijn dat een werkelijk op en top installatie, beduidend minder transparant geluid geeft door dit effect. Een schuifmaat is een uitstekend hulpmiddel.

                            Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #29
                              Neen, fout!! Hou er wel rekening mee dat die elektronen tegen bijna lichtsnelheid door de kabel zoeven. Door ze eerst volop naar onder te laten lopen en dan een scherpe bocht naar boven te laten maken, vliegen er vele door die snelheid uit de bocht en dus uit de kabel. Test dit maar eens met een installatie van een paar honderd watt: in die scherpe bochten zie je in volkomen donker een soort variërende lichtschim rond de kabel: dat zijn de elektronen die uit de bocht gevlogen zijn en nu met de luchtmoleculen in botsing komen. Zoals een soort noorderlicht dus. Je moet dus altijd zo strak mogelijk recht op recht werken tussen versterker en luidsprekers. Als je trouwens je hand aan zo een bocht houdt en je houdt een camera achter je hand, zie je gewoon een röntgenfoto van je hand!!
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              • BJD
                                • Oct 2007
                                • 771

                                #30
                                Dat was vroeger met de analoge fotografie.
                                Tegenwoordig zit er een fotonen en elektronen filter in de camera's waardoor dit niet meer werkt.

                                Comment

                                Working...