Tussen de versterker en luidspreker moet je geen tulp stekkers gebruiken. Gebruik daar andere stekkers voor, bijvoorbeeld speakon.
welke soldeerbout
Collapse
X
-
wellicht enigzins "abnormaal" voor in een auto maar naar mijn inziens toch een hele nette oplossing:
In de zijwand van je bekleding/interieur kun je een keurig net chasisdeel monteren met een speakon connector
dit is een 4 polige aansluiting, aangezien een tulp/cinch aansluiting slechts 2 polig is kun je dus 2 tulp verbindingen vervangen voor 1 speakon 4p aansluiting.
Aan de kabel die vanaf je hoedenplank komt zul je dan een 4-polige connector moeten bevestigen.
Een aantal voordelen:
- je hebt maar 1 stekker aan te sluiten
- die ene stekker is ook echt gemaakt voor de verbinding tussen luidsprekerkabels
- als de hoedenplank gedemonteerd is blijft er geen kabeltje hangen, gezien je met een chassisdeel werkt.
Extra:
Het kan op vermogens van een auto-setje waarschijnlijk ook wel met een tulp aansluiting, maar dit forum richt zich op PRO-audio en niet op in-car-entertainment. Als vanaf je eerste bericht duidelijk was geweest dat het om een auto-installatie ging was je topic waarschijnlijk al geruime tijd dicht geweest.
Echter lijkt het mij ook nog best een aardig idee om mijn hoedenplank demontabel te maken met een speakon aansluiting, je brengt me op ideeën!Comment
-
Nog een extra voordeel:
De speakON zit gelockt en kan dus niet lostrillen,
dit kan een tulp wel. Is in een auto wel erg lekker natuurlijk.
grtzWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-

Comment