welke soldeerbout

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Tussen de versterker en luidspreker moet je geen tulp stekkers gebruiken. Gebruik daar andere stekkers voor, bijvoorbeeld speakon.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

wellicht enigzins "abnormaal" voor in een auto maar naar mijn inziens toch een hele nette oplossing:

In de zijwand van je bekleding/interieur kun je een keurig net chasisdeel monteren met een speakon connector

dit is een 4 polige aansluiting, aangezien een tulp/cinch aansluiting slechts 2 polig is kun je dus 2 tulp verbindingen vervangen voor 1 speakon 4p aansluiting.

Aan de kabel die vanaf je hoedenplank komt zul je dan een 4-polige connector moeten bevestigen.

Een aantal voordelen:
      - je hebt maar 1 stekker aan te sluiten
      - die ene stekker is ook echt gemaakt voor de verbinding tussen luidsprekerkabels
      - als de hoedenplank gedemonteerd is blijft er geen kabeltje hangen, gezien je met een chassisdeel werkt.

Extra:
      Het kan op vermogens van een auto-setje waarschijnlijk ook wel met een tulp aansluiting, maar dit forum richt zich op PRO-audio en niet op in-car-entertainment. Als vanaf je eerste bericht duidelijk was geweest dat het om een auto-installatie ging was je topic waarschijnlijk al geruime tijd dicht geweest.

Echter lijkt het mij ook nog best een aardig idee om mijn hoedenplank demontabel te maken met een speakon aansluiting, je brengt me op ideeën!

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by stainz
        Een aantal voordelen:
        - je hebt maar 1 stekker aan te sluiten
        - die ene stekker is ook echt gemaakt voor de verbinding tussen luidsprekerkabels
        - als de hoedenplank gedemonteerd is blijft er geen kabeltje hangen, gezien je met een chassisdeel werkt.
        Nog een extra voordeel:
        De speakON zit gelockt en kan dus niet lostrillen,
        dit kan een tulp wel. Is in een auto wel erg lekker natuurlijk.

grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

ik gebruik speakon al jaren in mijn auto
          werkt perfect...

Comment

• Lennard J
            • Apr 2011
            • 5

wat voor een adapter voor die speakon heb ik dan nodig als het om
            1X sub 500 watt max vermogen
            2X speaker 3 weg 350 watt max vermogen
            groetjes Lennard J

Comment

• stainz
              • Sep 2009
              • 609

het vermogen maakt niet uit voor je luidsprekers, je moet het zo zien dat je op 1 speakonverbinding 4-polen hebt die je kunt aansluiten, net als dat je op een tulp'je 2 aansluit-punten hebt. Moet toch wel zelf te doen zijn dan zo...?

Comment

• Lennard J
                • Apr 2011
                • 5

dankjewel allemaal voor de goeden raad
                groetjes Lennard J

Comment

Working...