220v kleine plug, help!
Collapse
X
-
Ja, dat ben ik wel met je eens, maar gaat je niet lukken.
Neutrik is toch vrij duidelijk in het gebruiksdoel van de Speakon, toch zijn er lieden die deze connector voor andere doeleinden gebruiken. Je kunt het hun gewoon niet verbieden.
Ik heb ook wel eens NL4 gezien als netvoeding, notabene op wapperkopjes!
Lang geleden en weet niet meer welk merk, Powercon was er misschien nog niet eens, weet ik niet meer.
Enerzijds ben ik wel blij dat er iets komt wat nog beter is als Powercon, anderzijds, een zoveelste systeem erbij, is op zijn minst lastig.Comment
-
denk dat deze connectors wel geschikt kunnen zijn
Display Electronics - Hirschmann STAK3N - Hirschmann STAK Kabeldeel female 3 polig + aarde schroefmontage
of de goede oude 4 polige mini harting die o.a op 110v parren zit.
lijkt mij de meest degelijke oplossing en is ongeveer zelfde formaat als een XLR
zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn om een simpel stekkertje te vinden wat bij jouw situatie pastLast edited by daviddewaard; 02-04-11, 23:29.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Terug on topic, ik denk dat de suggestie om IEC C13 / C14 te gaan gebruiken wel een goede oplossing is. Het is redelijk kompakt, kan net wel 10A hebben, als je ze met 1,5mm2 kunt krijgen. De kabeldelen zitten redelijk in elkaar, en als je voor de IEC-Lock versie gaat (www.romal.com) zitten ze goed in elkaar. Ik bedoel hier electrisch natuurlijk.
Ook voor wat de kosten betreft is dit een prima oplossing.
GST18 kan natuurlijk ook, maar lijkt me wat kwetsbaarder, wat groter en wat duurder. Ben hier van alle drie niet zeker.Comment
-
Het is wel een beetje offtopic, maar ik ben vóór.
Alleen zal dat in de praktijk niet haalbaar zijn. Het feit dat TRUE1 ook een kabeldeel heeft om door te koppelen zal met open armen door de verschillende lampen-en-andere-meuk-bouwers worden verwelkomd.
Ik denk dat het niet lang duurt voordat de TRUE1 de oude PowerCon heeft afgelost als standaard.
En zeg nou eens eerlijk: hoe moeilijk is het om even te checken of een lijntje 230 dat ergens ligt al met licht is vervuild? Op grote klussen trek je je sap sowieso uit een CEE (vaak zelfs meerdere).
Kwestie van de boel goed gescheiden houden. Dat verschillende krachtstroomgroepen in de hoofdverdeelkast stiekem toch aan elkaar hangen hou ik voor het gemak maar even buiten beschouwing...
Groet, Rob.Last edited by keenoncoolstuff; 02-04-11, 23:35.All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
Het zou ook even handig zijn als we wisten hoeveel mm aan speling er rond de connector (boven/onder in frontpaneel, maximale diepte stekkerhuis) mag zitten. En of de aansluiting geaard moet zijn of niet.
Er zijn namelijk legio stekkers die 'ongeveer even groot als een XLR' zijn maar misschien een millimeter te groot zijn.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
denk dat het true 1 gaat worden, ook met oog op de toekomst....
overigens heb ik geen vloer die omgebouwt gaat worden maar een nieuwe aangeschaft en oude eruit... en hier moet ik nog n oplossing voor vinden. Is dat true1 systeem al een beetje verkrijgbaar?Sound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
Last edited by keenoncoolstuff; 04-04-11, 18:07.All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
hey drumvogel,
we hebben idd een vloer in china laten bouwen helemaal naar onze wensen, en ik kan wel zeggen het is een uniek ding geworden.
Ondertussen is de vloer al binnen, en al op producties meegeweest, en daar bleek dus dat de plastic plugjes die meneer speetoog erop heeft gezet niet je-van-het zijn, dus daar moet ff nog een oplossing voor komen...Sound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
Willem,
we zijn nieuwsgierig en willen FOTOOS zien!!Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
-
hierbij dan het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=NvFNhnejLAYSound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
Nice !!! Dat ziet er leuk uit!hierbij dan het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=NvFNhnejLAYComment
-
Leuk fimlpje ziet er goed uit aleen die muziek pff krijg stopntaan de neiging van om me computer uit het raam te gooienhierbij dan het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=NvFNhnejLAYA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment

Comment