220v kleine plug, help!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

heb je hier iets aan?

Het is wel bedoeld als luidspreker connector, maar dat lijkt niemand te doen.
    Het is overigens niet bedoeld voor 230V, maar voor max. 133V./7,5A

De allerbeste optie is Powercon, stevig, veilig en profi.
    Het is ook niet echt groot, je kunt een in- en uit kwijt in dezelfde plaats als XLR-ren, ook als je de smallers XLR zou gebruiken voor in.
    XLR, in welke vorm dan ook is een erg slecht idee! Het is geen netspanningsconnector en daar gaan zeker gevaarlijke situaties mee ontstaan. Daarnaast is het ook een dom gezicht, je komt bij de collega's dan "niet zo goed" over.
    Last edited by Carl; 01-04-11, 23:04.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Carl
      heb je hier iets aan?
      Amphenol | Connectors | Audio or Video | Loudspeaker Connectors | Amphenol Loudspeaker Connectors |ACPDN12WHT

Het is wel bedoeld als luidspreker connector, maar dat lijkt niemand te doen.
      Het is overigens niet bedoeld voor 230V, maar voor max. 133V./7,5A
      Dat is niet zomaar dus zou deze dan ook maar niet voor 230V gebruiken.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

Zoals een paar posts geleden: gewoon powercon, idiaal! Heb zelf ook een paar weekendjes geleden op mijn connectorplaatje gemaakt en werkt ge-wel-dig!!!

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Willem, intussen is het 2 april, was het een grap, of zoek je iets anders dan een powercon?

groeten uit Mierlo
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

ik zoek echt iets anders dan powercon, ik zal het verhaal even uitleggen:
            we heebn een led dancefloor, met dmx en 220v in/uit.
            Echter zat er voorheen altijd powercon in/uit op, maar op veel feesten gaat er glas op, en weet ik veel wat allemaal, en kun je moeilijk bij de pluggen komen, wat ik nu wil is voor dmx in/out en power in/out overal 75cm kabel uit de vloer laten komen, zodat je niet op je buik op die dansvloer hoefd te liggen, om de handel aan te sluiten, en vervolgens met afbreken met je handen in het glas komt wat er evt. onder gekomen is...

misschien is het verhaal zo wat duidelijker? Powercon is niet echt n optie omdat het toch nog te groot is, en ik dat dus niet kwijt kan tussen/onder de vloer. maatje xlr werkt perfect!
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Wieland GST zit ook op de "echte" MultiLED vloer en daar is op zich niks mis mee (oke, soms is het even vervelend) maar ze zijn goed plat.
              Creating shows beyond Imagination

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

tjah, maar bedenk wel dat als je bijhuurt (of mensen bij jou bijhuren) dat je het universele kwijt bent!

Als ik zo'n vloertje afbreek, koppel ik de 'vrije' kant los, ruim de losse vloerdelen op, koppel de 'vrije' kant los, ruim de losse vloerdelen op etc..

Inderdaad is het soms wat 'pielen', maar ik geloof nog niet zo in het wijzigen van de aansluitingen.

Als je veel/vaak last hebt dat er glas tussen de vloerdelen ligt, wil dit zeggen dat ze tijdens de show niet goed aaneengesloten zijn/blijven, wellicht daarvoor een oplossing bedenken (oorzaak aanpakken, niet het gevolg)?
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by Whitefarmer
                  tjah, maar bedenk wel dat als je bijhuurt (of mensen bij jou bijhuren) dat je het universele kwijt bent!
                  Gaat het om de TDE vloeren of om Showtec-achtigen?

Als je veel/vaak last hebt dat er glas tussen de vloerdelen ligt, wil dit zeggen dat ze tijdens de show niet goed aaneengesloten zijn/blijven, wellicht daarvoor een oplossing bedenken (oorzaak aanpakken, niet het gevolg)?
                  Inderdaad normaal een kwestie van even vegen/dweilen voordat hij opgeruimd wordt.
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• SjoerdOptLand
                    • Jul 2003
                    • 261

Nieuwe PowerCon (TRUE1)

Niet meer helemaal relevant, maar toch... met de nieuwe PowerCon (helaas nog ietsje groter als ik het goed zie), heb je geen losse blokjes meer nodig om te verlengen; er zijn zowel male als female kabeldelen. Ook is er een dubbel chassisdeel om doorlussen in het apparaat nog gemakkelijker te maken.

Zie het ISE presentatiefilmpje. Bovendien vertelt de product manager dat de TRUE1 uiteindelijk de originele PowerCon zal vervangen. Het zal nog wel even duren voordat de oude PowerCon echt verdwijnt, maar dan weet je 't vast.

Groeten,
                    Sjoerd

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Neutrik heeft naast de powercon ook een XLR-ding.

Verder heeft MS de VEAM-connector, een amphenol-achtige multi voor 230 + gebalanceerd.

Comment

• tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

Originally posted by SjoerdOptLand
                        Zie het ISE presentatiefilmpje. Bovendien vertelt de product manager dat de TRUE1 uiteindelijk de originele PowerCon zal vervangen.
                        Hadden we NET alles omgebouwd hier voor powercon als toevoer, kunnen we binnen 5 jaar weer aan de slag !!!

Vindt wel het voordeel dat het in mijn bedrijfs kleuren verkrijgbaar is, namelijk zwart/ geel........helemaal top gedaan en retehandig.

Maar denk dat ik alvast een aantal dingen ga omgooien naar de TRUE1, zie er wel voordeel in ( de zwarte kleur )

Verders zullen ze ook wel op de MESSE staan hiermee dus kunnen we mooi kijken of het wat is.
                        your light !

Comment

• Drumvogel
                          • Nov 2004
                          • 175

Als je dit gaat doen met 75cm kabels, dan neem je toch gewoon 'Euro' doorkoppelkabels. Die zijn makkelijk en net iets compacter dan powercon. Deze zijn overigens ook verkrijgbaar met een 'ontkoppelbeveiliging'.

De angst van XLR wat ik een paar post teruglees is niet echt logisch. Op het moment dat je een spanningskabel leg loopt de heb je toch net als bij shuko een male die je in de spanningsbron prikt en is de spanningsbron toch female uitgevoerd.
                          Bij geluid loopt de kabel 'andersom' van de bron naar de ontvanger. Maar de fantoomvoeding loopt weer van de mengtafel naar de bron. Dan is het wel weer logisch.
                          Overigens is normale XLR niet geschikt voor 230V 16A. Deze is maar 50V 16A. Dus ongeschikt voor doorkoppeling.

Als je trouwens bang bent voor glas en dergelijke schadelijke produkten is de goedkoopste oplossing een bezem en/of handveger en blik. En volgens mij werkt dit ook het beste.

En volgens mij zijn dansvloeren niet 50cm dik. Dus op je buik liggen is volgens mij niet echt een noodzaak. Als je op handen en knieƫn werkt kom je een heel eind.
                          Daar over gedacht zou je dus wat kniebescherming en handschoenen moeten aanschaffen als PBM. Dan heb je het glas- en huidschadeprobleem wel gedekt.

Comment

• teunos
                            • Feb 2008
                            • 352

Originally posted by Drumvogel
                            Als je dit gaat doen met 75cm kabels, dan neem je toch gewoon 'Euro' doorkoppelkabels. Die zijn makkelijk en net iets compacter dan powercon. Deze zijn overigens ook verkrijgbaar met een 'ontkoppelbeveiliging'.
                            ohh? zou ik daar een link naar mogen zien, ik heb namelijk wel eens dat die krengen eruit schieten. Een versie met vergrendeling zou heel handig zijn.
                            ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Drumvogel

De angst van XLR wat ik een paar post teruglees is niet echt logisch. Op het moment dat je een spanningskabel leg loopt de heb je toch net als bij shuko een male die je in de spanningsbron prikt en is de spanningsbron toch female uitgevoerd.
                              Bij geluid loopt de kabel 'andersom' van de bron naar de ontvanger. Maar de fantoomvoeding loopt weer van de mengtafel naar de bron. Dan is het wel weer logisch.
                              Overigens is normale XLR niet geschikt voor 230V 16A. Deze is maar 50V 16A. Dus ongeschikt voor doorkoppeling.
                              Eurokabels kunnen volgens mij geen 10A hebben.
                              En erop vertrouwen dat XLR geluidskabels altijd andersom liggen is niet zo heel betrouwbaar, iedereen heeft wel verloopjes, male/male of female/female. Nooit connectors voor 230V gebruiken die ook ergens anders op zouden kunnen passen.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
                                • Jul 2006
                                • 1086

Ik zou het zo ontzettend waarderen als de True1 exclusief voor audioapplicaties gebruikt zou gaan worden. Een tijd lang was Powercon een aansluiting die alleen werd gebruikt voor spanningsvoorziening van audio-apparatuur. Maar langzaamaan kwamen er bedrijven die er een handige connector in zagen om de spanningsaansluiting van hun lampjes middels de Powercon van een vergrendelbaar chassis te voorzien. 'Powercon-spanning' was dus ineens niet meer gegarandeerd schone spanning.

Een stap erger waren de bedrijfjes die eea door elkaar haalden waardoor er ook speakons NL4 van spanning werden voorzien (gelukkig niet al te vaak meegemaakt)

En toen nog een stapje erger was toen een Australische lampenfabrikant besloot de NL8 te gaan gebruiken om hun lampen van een afwijkende aansluiting te voorzien omdat die lampen met een afwijkende (80V) spanning worden gevoed.

Wie is er voor om de True1 alleen voor audiospanning te gaan gebruiken?

Of zal ik hier even een nieuw topic aan wijden?

@lex
                                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...