En waar is mijn geluid nou ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alesis
    • Feb 2011
    • 15

hallo renevanh,

voor zover ik kan zien is de kabel al 2 polig,de speakon stekkers hebben 4 aansluitpunten,waaronder 1+ en 1- , die staan dus aangesloten.
    Ik heb de kabels aan de versterker laten zitten en bij de dap eruit gehaald...
    toen stekker los ghemaakt en een simpele speaker met draadjes geconnect maar ook die deed het niet...
    dus ...of de aansluiting op de american audio is anders,of hij is misschien toch kapot....,wat ik niet hoop natuurlijk want dan moet ik weer op zoek naar iets anders...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by alesis
      Hoi, maar die aansluitingen met speakon hoort toch universeel direct goed te zijn ?
      Jep en een versterker hoort het ook gewoon te doen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by renevanh
        Ik gok dat het hier mis gaat. inputs (XLR/Jack) of outputs (speakon) niet goed aangesloten?
        Als de speaker nieuw is, ga maar uit van 1+/1- op de speakon.
        Er is signaal in de versterker dus inputs kun je buiten beschouwing laten.
        Ergens vanuit gaan als iets niet werkt is de grootste fout die je maken kunt, het werkt immers niet terwijl alles wel zou moeten werken.

Comment

• RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

Originally posted by alesis
          Hoi, ja...er staat een mackie op en daar komt signaal uit, de leds aan de voorkant van de versterker slaan ook uit...
          dat klopt allemaal wel...
          De LED's laten (meestal) zien of er geluid op de ingang (na de gainpotmeter/volumeregelaar) komt, niet of er ook geluid op de uitgang van de versterker aanwezig is.
          De symptomen wijzen op een defecte eindtrap, maar als er aan de achterplaat is geknutseld kan het ook zijn dat de aansluitingen verwisseld zijn.
          Nog een tip: draai de speakons totdat de vergrendeling vast zit
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Misschien een nog beter plan om ff iemand met enige kennis van zaken direct op de eindtrappen te meten of daar signaal af komt.
            Het kan wel maar is toch erg toevallig wanneer zowel de linker als de rechter eindtrap stuk zijn. Tenzij....Er ergens een gemeenschappelijke zekering van de voeding voor de eindtrappen stuk is.
            Nogmaals: Iemand raadplegen met kennis van zaken en niet zelf in de versterker gaan zitten prutsen.

Comment

• alesis
              • Feb 2011
              • 15

Hallo heren,

nou we zijn weer wat wijzer geworden....
              jammer dat ik het zelf niet bedacht......
              ik belde met de importeur en die stelde voor een speaker op de andere aansluiting te zetten (jacks) en wat denk je....?
              ik had geluid...
              Op beide kanalen....
              Goed, wat waten we nu dus...ergens weigeren de speakon aansluitingen,en dat lijkt op een printje probleem..

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Da's simpel op te lossen, gewoon de bedrading van de Jack naar je Speakon solderen...

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• jakobjan
                  • Jul 2002
                  • 599

Misschien de versterker open schroeven,

En kijken hoe de speakons inwendig zijn aangesloten.
                  De achterplaat is er uit geweest, dus die zaak is ook los geweest.
                  Hier zul je waarschijnlijk vinden dat er een foutje gemaakt is.
                  Jakob-Jan
                  Lightjockey Beta tester
                  Freelance Licht tekkie

Comment

• alesis
                    • Feb 2011
                    • 15

nou, na een hoop getest en switchen van kabels weet ik het volgende...
                    de storing zit in de speakon aansluiting,die hebben toch een tik gekregen en veroorzaakt het probleem. toen ik de stekker heen en weer deed kwam er ineens ook geluid uit de dap. ik heb via de importeur het onderrdeel in bestelling zodat ik deze kan vervangen...

heren,mag ik jullie bedanken voor de hulp ....al met al heeft iedereen bijgedragen aan de oplossing.
                    thanks.

Comment

Working...