Ledje als controle lampje op 220v

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

Ledje als controle lampje op 220v

Heeft er iemand een schema'tje voor mij om een Ledje als controle lampje op 220v te plaatsen.
    Ik wil n.l. op mijn 400v slof met 3x 220v uitgangen een ledje op iedere 220v+ pool hebben zodat ik kan zien dat alle fasen aanwezig zijn.
    groetjes

___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....
  • Zinzi
    • Jul 2003
    • 87

Bij deze:
    Circuits Online - Schakelingen - 230 V LED
    Maar kijk goed uit, we hebben het wel over een gevaarlijke spanning! Ik zou als ik jou was even verder kijken naar de kant en klare 230v neonsignaallampjes. Haast even duur en een stuk simpeler en veiliger...

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Zal er naar kijken, bedankt.
      groetjes

___

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by Boi
        Heeft er iemand een schema'tje voor mij om een Ledje als controle lampje op 220v te plaatsen.
        Ik wil n.l. op mijn 400v slof met 3x 220v uitgangen een ledje op iedere 220v+ pool hebben zodat ik kan zien dat alle fasen aanwezig zijn.
        Gewoon bij Farnell te koop, als vervanger voor de ƩƩngats neonlampjes.
        Dit bestelnummer is er bijvoorbeeld eentje 1369249 .
        Houdt er rekening mee dat bij een fout in de installatie, de spanning op de fasen vaak hoger kan zijn als 230 volt. Een neonpitje is daar dan weer iets beter tegen bestand. Neonpitjes hebben dan weer het nadeel dat ze ook op de kabelcapaciteit kunnen branden.

Speakertech
        Last edited by speakertech; 01-02-11, 17:49.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        Āæɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

En die soldeer je gewoon tussen de + en de - pool?
          groetjes

___

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Originally posted by Boi
            En die soldeer je gewoon tussen de + en de - pool?
            Nee, tussen fase en 0. Wisselspanning heeft geen + en - pool.

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• RenĆ©E
              • Oct 2006
              • 291

Bij een ontbrekende nul zal het sterpunt trouwens niet verschuiven als je 3 gelijke lampjes gebruikt en lijkt alles in orde te zijn totdat je de boel gaat belasten. Hou daar ook rekening mee.

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Sterpuntverschuiving bij een zwevende nul zal sowieso niet optreden als je LEDjes gebruikt. Daar heb je wel iets grotere stromen voor nodig...

Groet, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

Renee bedoelt dat als de nulgeleider onderbroken is, de 3 ledjes toch blijven branden en je dus denkt dat alles ok is terwijl dat niet zo is.

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

AFBLIJVEN!!!

Als je zulke vragen stelt, krijg je van mij de antwoorden niet!

Ga naar de lokale electronika/technische reparatie zaak en vraag of ze het daar voor je doen tegen een kleine vergoeding.
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

Originally posted by keenoncoolstuff
                      Nee, tussen fase en 0. Wisselspanning heeft geen + en - pool.

Groet, Rob.
                      Ja dat weet ik, logisch dat het op de fase en de 0 moet, was even een simplistische uitdrukking.
                      groetjes

___

Comment

• Boi
                        • Apr 2004
                        • 541

Originally posted by Davy Gabriels
                        Renee bedoelt dat als de nulgeleider onderbroken is, de 3 ledjes toch blijven branden en je dus denkt dat alles ok is terwijl dat niet zo is.
                        Worden zoals het er nu naar uit ziet deze neon indicator-230v-green,
                        Hebben die er ook last van dat ze blijven branden indien de 0 onderbroken is?
                        Last edited by Boi; 01-02-11, 22:55.
                        groetjes

___

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

aan 11.78 per stuk en dan nog eens eenmalig 25 euro verzendkosten. "Goe zot" zeggen wij dan in Belgiƫ. Loop even naar de elektronicashop om de hoek en haal gewoon een aantal neonlampjes van 1 tot 2 euro per stuk. Waarom is het blijkbaar een verplichting om alles veel moeilijker te maken dan het is???
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Boi
                            • Apr 2004
                            • 541

Originally posted by Whitefarmer
                            AFBLIJVEN!!!

Als je zulke vragen stelt, krijg je van mij de antwoorden niet!

Ga naar de lokale electronika/technische reparatie zaak en vraag of ze het daar voor je doen tegen een kleine vergoeding.
                            A] die zit hier niet,
                            B] we zitten hier om elkaar te helpen,
                            C] als je met krachtstroom omgaat houdt het niet in dat je gelijk dan ook dit weet.
                            groetjes

___

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Originally posted by laserguy
                              aan 11.78 per stuk en dan nog eens eenmalig 25 euro verzendkosten. "Goe zot" zeggen wij dan in Belgiƫ. Loop even naar de elektronicashop om de hoek en haal gewoon een aantal neonlampjes van 1 tot 2 euro per stuk. Waarom is het blijkbaar een verplichting om alles veel moeilijker te maken dan het is???
                              Die zit hier niet, ben dus aangewezen om te bestellen via internet.
                              maar het worden deze:
                              240v/neon-indicator-green
                              groetjes

___

Comment

Working...