Vervaardiging stolpcases met popnagelvrij profiel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #16
    Originally posted by @lex
    Het profiel met ankerrichels ken ik niet. Het profiel dat ik gebruik is glad aan de binnenkant. Met een aangepaste pneumatische tacker sla ik kleine deuken aan de binnenzijde in het aluminium profiel. Deze deuken zijn dus verzonken in het hout dat daaronder ligt. Het is een zeer degelijke manier van bevestigen. En het gaat supersnel. Het aanpassen van de tacker kost wel wat tijd en moet voorzichtig, anders kan je reserveonderdelen bestellen.

    Gr, @lex
    In plaats van een tacker kun je het ook doen met een pneumatische beitel, kost een paar tientjes en is verkrijgbaar bij de meest bouwmarkten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • @lex
      • Jul 2006
      • 1086

      #17
      Originally posted by MusicXtra
      In plaats van een tacker kun je het ook doen met een pneumatische beitel, kost een paar tientjes en is verkrijgbaar bij de meest bouwmarkten.
      En als je de trekker te lang overhaalt? Heb geen ervaring met pneumatisch hakgereedschap.

      @lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #18
        Originally posted by @lex
        En als je de trekker te lang overhaalt? Heb geen ervaring met pneumatisch hakgereedschap.

        @lex
        Krijg je meer deukjes.
        Werkt echt heel erg goed en is veel goedkoper dan een goeie tacker.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • @lex
          • Jul 2006
          • 1086

          #19
          Originally posted by MusicXtra
          Krijg je meer deukjes.
          Werkt echt heel erg goed en is veel goedkoper dan een goeie tacker.
          Ik heb een tweedehandsje omgebouwd. Maakt ook wel mooie deukjes. Ga eens nadenken over een pneumatische hakbeitel... Wie weet voor de volgende cases.

          Groeten, @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1086

            #20
            Binnenkort komen de foto's terug. Reden volgt ook binnenkort!

            @lex
            Last edited by @lex; 04-11-10, 23:34. Reason: Volgt binnenkort
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #21
              Netjes gedaan allemaal.

              Heb je alles zelf gezaagd? inclusief het schuim?

              Bij foto http://www.verhuurtoko.nl/images/kis...en006.jpg.html heb je daar met de beitel de deukjes ingeslagen?
              Last edited by jakkes72; 03-11-10, 11:47.

              Comment

              • @lex
                • Jul 2006
                • 1086

                #22
                Originally posted by @lex
                ( één foto voor gedaan, de rest zelf maar even uitzoeken, is vrij simpel)
                Eh, ik dacht: als ik mijn eigen artikel bewerk staat er vast iets voor de url in de zin van [img ] [/img ], maar zie in het bewerk venster de foto staan. Kan dus niet herleiden wat je nou precies hebt gedaan...

                @lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                Comment

                • @lex
                  • Jul 2006
                  • 1086

                  #23
                  Originally posted by jakkes72
                  Netjes gedaan allemaal.

                  Heb je alles zelf gezaagd? inclusief het schuim?

                  Bij foto Bouw van een kist heb je daar met de beitel de deukjes ingeslagen?
                  Alles zelf gezaagd. Schuim heb ik gesneden. kan ook gezaagd worden, maar geeft vervelend stof dat sommige stofzuigerzakken verstikt. Snijden geeft minder afval. Plank met smalle sleuf (1mm) als onderkant met aanslag erophaaks op de sleuf, twee plankenrecht boven de sleuf met een kleine kier ertussen en je snijd het zeer snel en haaks op maat.

                  De deukjes zijn zoals gezegd met een aangepaste tacker gemaakt. MXtra liet al eerder in dit topic weten dat hij het met een pneumatische breekhamer doet... Werkt allebei.

                  Gr @lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                  Comment

                  • RenéE
                    • Oct 2006
                    • 291

                    #24
                    [HTML][/HTML]
                    Zo moet het. (heeft niks met HTML te maken overigens maar zo kan ik de kale code laten zien zonder dat ie er een plaatje van maakt)

                    Er zit overigens ook gewoon een knopje in het reageerpanel waarmee je afbeeldingen kunt invoegen:

                    Comment

                    • @lex
                      • Jul 2006
                      • 1086

                      #25
                      Foto's komen binnenkort weer terug!

                      Reden volgt dan ook!

                      @lex
                      Last edited by @lex; 04-11-10, 23:36. Reason: Volgt binnenkort
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                      Comment

                      • @lex
                        • Jul 2006
                        • 1086

                        #26
                        Snap er niets meer van. ben ik dan zoo onhandig?

                        @lex

                        EDIT: heb inmiddels gewoon de knop gebruikt... Dan werkt het wel!
                        Last edited by @lex; 04-11-10, 22:49.
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                        Comment

                        • steed
                          • Sep 2008
                          • 68

                          #27
                          Originally posted by @lex
                          Snap er niets meer van. ben ik dan zoo onhandig?

                          @lex

                          EDIT: heb inmiddels gewoon de knop gebruikt... Dan werkt het wel!

                          Wij werken ook met popnagelvrij profiel in de rental en hebben nog nooit last gehad of problemen. nergens geen uitstekende delen meer aan de kist. Geen vlinder sloten, maar sloten die vanaf de binnenzijde kist op slot gaan. Daarnaast hebben onze kisten ook geen bol hoeken meer, maar kunststoffen hoeken. En ja...hier waren wij eerst sceptisch over of dit even sterk was als de bol hoeken, maar tot nu toe nooit problemen mee gehad..ook bij meekel weg...ook wel de brightcase genoemd.

                          Comment

                          Working...