cinch naar xlr

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha Gino,

Een connector heeft (theoretish en bij dit soort signalen) nauwelijks contactweerstand tenzij je er bier oid in gaat gieten.
    Als je XLR5 wil gebruiken is dat helemaal prima; dit soort connectoren zijn daar prima geschikt voor. 110 Ohm ... effe denken, heeft dat niet iets te maken met de DMX afsluitweerstand oid ? In ieder geval heeft het niets van doen met deze toepassing dus ... doen !

Groeten en succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Zo'n 5 pin XLR is heel erg goed geschikt voor het doel om phono signalen te transporteren, geen probleem.

110 Ohm is de impedantie van o.a. een DMX kabel en de impedantie van de afsluiter.
      Impedantie is frequentie afhankelijk, en die impedantie is in het geval van DMX pas 110 Ohm rondom de 250 kHz.
      Kom je in lagere frequenties (zeg 20 Hz tot 20 kHz), dan wordt de impedantie fors hoger tot iets wat niet noemenswaardig is.
      Dat is dan ook de reden waarom je DMX bekabeling doorgaans prima kan gebruiken als microfoonkabel of line kabel, maar andersom kan het nog weleens misgaan. Hoewel dat vaak ook prima werkt.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

en een 3pin dmx kan dan ook als gebalanceerd dienen voor actieve boxen want dan koop ik mij een set dmx voor licht en geluid of is deze toch een afrader

mvg Gino

Comment

• Dj funkey
          • Jan 2010
          • 1

Als je een di-box koopt en aansluit heb je (volgens mij) in 2x tulp en uit 2x xlr. Hiermee krijg je ook een gebalanceerd signaal.

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Originally posted by Dj Gino V
            en een 3pin dmx kan dan ook als gebalanceerd dienen voor actieve boxen want dan koop ik mij een set dmx voor licht en geluid of is deze toch een afrader

mvg Gino
            Ja koop gewoon 3 polige XLR, want bij DMX is de behuizing ook gesoldeerd en dat wil je neit voor je audisignaal...

De 5 polige DMX kabel kan als je hem zelf soldeert, de kabel heeft die impedantie de plug niet.
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

Originally posted by mhsounds
              Ja koop gewoon 3 polige XLR, want bij DMX is de behuizing ook gesoldeerd en dat wil je neit voor je audisignaal...

De 5 polige DMX kabel kan als je hem zelf soldeert, de kabel heeft die impedantie de plug niet.
              bedoel jij dat ik een dmx kabel kan gebruiken als gebalanceerd microkabel
              want dan moet ik geen audio kabels meer kopen
              en kan ik nooit de verkeerde kabel gebruiken
              of zie ik het fout

mvg Gino

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Originally posted by Dj Gino V
                bedoel jij dat ik een dmx kabel kan gebruiken als gebalanceerd microkabel
                want dan moet ik geen audio kabels meer kopen
                en kan ik nooit de verkeerde kabel gebruiken
                of zie ik het fout

mvg Gino
                Ja je ziet het fout.

Koop audiokabels en doe het liefst zo simpel mogelijk, Cinch uitvoeren bij latere uitbreidingen of af en toe een klusje waar je iets anders hebt kun je alle kanten op.

De plug kun je gebruiken de kabel niet.
                De DMX kabel heeft eigenschappen voor DMX, een audiokabel heeft eigenschappen voor AUDIO.
                Een plug is in mijn ogen een plug de kabel bepaalt het doel(uitzondereringen hier en daar)

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

en weer verder ontopic aub!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Originally posted by moderator
                    en weer verder ontopic aub!
                    Sorry mod maar volgens mij draagt dit bij aan zijn beslissing.

Comment

• Dj Gino V
                      • Feb 2009
                      • 237

ja want nu denk ik

1. - dat ik phono signaal langs een 5pin xlr met 110ohm kan laten gaan en
                      alleen een beetje solderen aan het chassis
                      2. - dat ik het best toch balanceerd microkabel gebruik om mijn actieve speakers

toch allemaal bedankt voor de reactie
                      nu kan ik een beetje gaan knutselen
                      mvg Gino

Comment

Working...