cinch naar xlr

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

cinch naar xlr

hey,

ik had eens een vraagje over het inbouwen van technics sl 1200

mijn bedoeling is om de cinch kabel in de case te laten en een bruggetje te maken met xlr kabel naar de mixer case zodanig dat dit wel pro uitziet

maar kan ik hier met een kabel werken bv. 5pin xlr of liever 2 3pin xlr en kan ik de aarding van de technics in de xlr ook wegwerken

ik kijk al uit naar de info
    mvg Gino
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Samenvattend:
    Je gaat de draaitafel verbouwen? of ga je een extra verloopje aan dit ongebalanceerde signaal toevoegen?

Wat is er mis met een paar goeie RCA pluggen op en degelijk stuk kabel gesoldeerd?
    Neutrik heeft hele mooie RCA connectoren: Neutrik CINCH | RCA | TULP | plug | NF2C-B2 - J&H licht-geluid.nl / flightcase-onderdelen

Kost wat, maar dan heb je ook wat.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dj Gino V
      • Feb 2009
      • 237

Originally posted by moderator
      Samenvattend:
      Je gaat de draaitafel verbouwen? of ga je een extra verloopje aan dit ongebalanceerde signaal toevoegen?

Wat is er mis met een paar goeie RCA pluggen op en degelijk stuk kabel gesoldeerd?
      Neutrik heeft hele mooie RCA connectoren: Neutrik CINCH | RCA | TULP | plug | NF2C-B2 - J&H licht-geluid.nl / flightcase-onderdelen

Kost wat, maar dan heb je ook wat.
      dat ziet er zeker goed uit maar ik heb op mijn mixer case een 1u met 10 ronde gaatjes in en daar past alleen xlr of speakcon maar voor cinch heb ik vierkaant nodig en de xlr's zit en extra beveiliging op aan zatte trekkertje die graag eens aan de kabels trekken

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Waarom zo moeilijk doen, er bestaan ook hele professionele Cinch pluggen.
        Klik
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Dj Gino V
          dat ziet er zeker goed uit maar ik heb op mijn mixer case een 1u met 10 ronde gaatjes in en daar past alleen xlr of speakcon maar voor cinch heb ik vierkaant nodig en de xlr's zit en extra beveiliging op aan zatte trekkertje die graag eens aan de kabels trekken
          Klik
          Zatte trekkertjes moet je gewoon een slag voor hun zatte kop geven.

Comment

• Dj Gino V
            • Feb 2009
            • 237

maar als ik alles in een kabel van een 5pin xlr krijg ben ik toch ook uit de kosten en oogt ook mooi maar gaat deze geen storing geven want cinch ziet ik zelf ook een beetje niet zitten

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

5 polig xlr .. je maakt je zorgen over sukkels die aan je kabels gaan trekken, die gaan natuurlijk niet je 5 pinnetjes verneuken?

5 Polig XLR wordt doorgaans gebruikt voor DMX toepassingen, net zoals 7 polig XLR wordt gebruikt voor neon toepassingen.

Heb me poosje terug staan verbazen bij een paar Niethammer volgspots in de topsporthal in Almere, daar is de verbinding tussen de ballast en de spot uitgevoerd met een Speakon NL4....lekker verwarrend!

Mijn punt: waarom een nieuwe standaard gaan introduceren en een extra risico toevoegen aan je installatie?

just my 2cents
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Waarvoor zou je dat gaan solderen?

Als je later iets anders aan wilt sluiten moet je weer verloopjes maken.
                Met cinch blijft het multi inzetbaar.
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Dj Gino V
                  • Feb 2009
                  • 237

dan zal ik het precies maar beter bij cinch houden maar ik dacht dat dit meer werd gedaan want persoonlijk vind ik dit dan wel een mooie standaard
                  een kabeltje plugen en klaar is kees

allee toch bedankt voor de reacties

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by mhsounds
                    Waarvoor zou je dat gaan solderen?

Als je later iets anders aan wilt sluiten moet je weer verloopjes maken.
                    Met cinch blijft het multi inzetbaar.
                    En als je een keer met een kapotte meng of draaitafel zit of apparatuur wilt combineren dan heb je weer een nieuw probleem.
                    Dus: Iedereen is het erover eens dat je gewoon bij je cinch aansluitingen moet blijven.

Comment

• Koen van der K
                      • Aug 2005
                      • 1146

Ha Gino,

Wat jij wil had ik vroeger ook in m'n drive-in opstelling, snel aangesloten, stevig, en ziet er ook goed uit. Ik vind persoonlijk tulpconnectoren niet echt de meest handige / betrouwbaarste connector voor veelvuldig steken, soms past het gewoon net niet en ben je aan je chassisdeel aan het wrikken. Daarom had ik destijds ook XLR's aan m'n SL's geplakt. Pin 1 blijft GND (vergeet die losse aarddraad er ook niet bij te solderen) en 2-3 voor L-R. Als jij de enige bent die met dat spul op pad gaat heb je ook weinig last van compatibiliteit met andere systemen.

Die gaatjes in je panel zijn waarschijnlijk "D-sized" en daar passen zowel XLR als Jack als Tulp chassisdelen in, mocht je dat willen.

Groeten en succes !

ps edit > iedereen - 1 ;-)
                      Meer is minder, minder is meer

Comment

• remco_k
                        • Sep 2002
                        • 325

Originally posted by Dj Gino V
                        dan zal ik het precies maar beter bij cinch houden maar ik dacht dat dit meer werd gedaan want persoonlijk vind ik dit dan wel een mooie standaard
                        Phono signaal over XLR is niet standaard en al helemaal niet over XLR5.
                        Wil je toch naar de XLR standaard, dan bouw je een RIAA preamp bij je 1200 in de case in, die heeft 2x XLR 3 outputs. Kan je 2x XLR 3 naar je andere case leggen. Voila.
                        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

Wat een gedoe over standaarden.
                          Als het je eigen drive-inn is, gewoon doen met 5P XLR.
                          Als je alles geisoleerd houd kun je het ook met 3P XLR doen. De extra massa aan de behuizing, pen 1 massa 2 en 3 l-R
                          Voordelen, lekker snel aansluiten en wat mij betreft degelijker dan tulp.

Om te voorkomen dat je bij een defecte SL1200 geen gehuurde kunt aansluiten, even een verloopje bouwen en klaar.

Gebruik zelf voor ongebalanceerde signalen gewoon 1 XLR kabel met aan beide zijden een verloop naar tulp of jack. Netjes L-R merken en niks geen speciale kabels meer mee. Alleen XLR en een uitgebreide verlopenkoffer, en die laatste sjouw ik sowieso overal mee heen.
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Originally posted by moderator
                            5 polig xlr .. je maakt je zorgen over sukkels die aan je kabels gaan trekken, die gaan natuurlijk niet je 5 pinnetjes verneuken?

5 Polig XLR wordt doorgaans gebruikt voor DMX toepassingen, net zoals 7 polig XLR wordt gebruikt voor neon toepassingen.

Heb me poosje terug staan verbazen bij een paar Niethammer volgspots in de topsporthal in Almere, daar is de verbinding tussen de ballast en de spot uitgevoerd met een Speakon NL4....lekker verwarrend!

Mijn punt: waarom een nieuwe standaard gaan introduceren en een extra risico toevoegen aan je installatie?

just my 2cents
                            Voor zover ik weet zijn het NL8-en, maar dat maakt het niet minder stom... Weet niet hoe populair hoe de NL-serie in Australiƫ is, maar zodra je met Pacifics met trafo's en een serieus geluidsysteem gaat touren is het gewoon wachten op uitgewisselde kabels, lampen die zijn aangesloten op een versterkeruitgang of - nog erger - speakers die zijn aangesloten op een trafo! Ik wordt hier persoonlijk erg gelukkig van...

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Dj Gino V
                              • Feb 2009
                              • 237

nu weet ik het zelf niet meer
                              persoonlijk wil ik wel de 5pin xlr gebruiken maar gaat deze wel goed zijn kwa kwaliteit
                              of heeft er te veel veloren met de 110ohm
                              of heeft dit niets ter zake

alvast bedankt allemaal
                              Gino V
                              Last edited by Dj Gino V; 23-01-10, 14:24.

Comment

Working...