probleem met dateq apollo. veel ruis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by olafmeis
    tafel is ongeveer 10 jaar en voor zover ik weet zat de ruis er voorheen niet in.
    door de defecte beatcontroller ben ik alles nader gaan bekijken.
    ik moet wel zeggen dat ik voorheen 2*700 op de topkast had zitten en nu 2*1250. dat kan dus ook meer ruis opleveren. maar met die zwaardere eindtrap op de top draai ik al weer een tijd en kan me niet voorstellen dat het voorheen ook zo ruisde.
    Ff systematisch zoeken waar het probleem ontstaat.
    - hebben de gain knoppen veel invloed?
    - de EQ van de diverse kanalen?
    - de masterfader?
    - is het op beide kanalen?
    - meen dat er een XLR en cinch output op zit, ruist hij door beide outputs?
    Zo dus steeds dingen uitsluiten en je zoekgebied steeds verkleinen, al het bovenstaande kan nog steeds zonder de tafel open te schroeven.
    Ik heb natuurlijk ook geen glazen bol maar gezien de leeftijd van de tafel, en de defecte beatcounter, denk ik dat er ergens een condensatortje (voeding) misschien niet meer fris is.
    Last edited by MusicXtra; 09-08-09, 19:34.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Noobie
      • Dec 2007
      • 223

ik zou proberen alle kabels los te halen en 1 voor 1 weer aansluiten, inclusief je randapparatuur (die kan immers ook ruis veroorzaken). Is het wel ruis? of is het brom?

mijn ervaring met Dateq; (en ik denk van ongeveer 99,9% van de gebruikers)

1. Een dateq gaat niet kapot.
      2. Een dateq ruist minimaal, echter vaak iets meer dan een kleine china tafel.
      3. Een dateq klinkt altijd goed
      4. Dateq service is 1000% de beste van alle merken, zelfs als nu je met je 10 jaar oude tafel naar Almere rijd, zul je (waarschijnlijk kosteloos!) perfect worden geholpen!!
      Geen gezeik over aankoopbon oid.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by Noobie
        ik zou proberen alle kabels los te halen en 1 voor 1 weer aansluiten, inclusief je randapparatuur (die kan immers ook ruis veroorzaken). Is het wel ruis? of is het brom?
        ...
        En nu dit lezen nadat je het hele topic helemaal hebt doorgelezen...

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Music People
          • Jun 2004
          • 12

probleem met dateq apollo. veel ruis

Hallo allemaal,

Ben benieuwd na een maand wat er nu uit gekomen is.

Wat al eerder gezegd is: Een Apollo ruist nooit, kan ik beamen; ik heb er nl. zelf ook 1.

Ik moet me oor tegen de luidspreker (hoog) liggen en zelf dan hoor ik alleen een eindversterker ruisje (heel zacht) 340 watt in 8 ohm vol open gedraaid.

Moet ik wel toegeven: Heb nergens aardlussen o.i.d.; maar wel assymetrisch aangesloten en verder ook geen inschakel verschijselen.

Er moet toch iets zijn met de bekabeling lijkt mij.

Groet Herman

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Even een flinke kick,

Heeft er iemand een idee wat een 2e hands apollo nog ongeveer op mag brengen? Kan er 1 kopen van 2003 waar men nog 375 voor vraagt.
            Op marktplaats staan ze allemaal rond de 500 te koop.

Comment

Working...