Neutrik XLR delen, vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laurens123
    • Jan 2009
    • 27

Neutrik XLR delen, vraagje

Dag techniekers,

Ik heb een vraaje over Neutrik XLR connectors. Ik ben nu een hele hoop kabels aan het upgraden en moet veel nieuwe XLR connectors hiervoor aanschaffen.

Nu is het alleen wel stom dat ik de hele plug elke keer moet kopen. Ik heb immers alleen het gedeelte nodig wat je soldeert, de rest is (meestal) gewoon nog goed.

Nu dus de vraag: Weet iemand een adres waar ik deze losse delen kan kopen? En dan het liefst met gouden contacten.

Ik ben benieuwd of jullie ook tegen dit probleem zijn aangelopen.

Groet, Laurens
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

Lijkt me heel sterk dat neutrik dit doet, dan valt er weinig meer te verdienen.

Comment

• Elmo
      • Jun 2006
      • 208

Originally posted by Laurens123
      Dag techniekers,

Ik heb een vraaje over Neutrik XLR connectors. Ik ben nu een hele hoop kabels aan het upgraden en moet veel nieuwe XLR connectors hiervoor aanschaffen.

Nu is het alleen wel stom dat ik de hele plug elke keer moet kopen. Ik heb immers alleen het gedeelte nodig wat je soldeert, de rest is (meestal) gewoon nog goed.

Nu dus de vraag: Weet iemand een adres waar ik deze losse delen kan kopen? En dan het liefst met gouden contacten.

Ik ben benieuwd of jullie ook tegen dit probleem zijn aangelopen.

Groet, Laurens

zal vast geen probleem zijn, over hoeveel duizend hebben we het?

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Originally posted by Elmo
        zal vast geen probleem zijn, over hoeveel duizend hebben we het?
        Toch wel...

onlangs een verkooptraining gehad van Neutrik.
        Juist omdat er zoveel immitatie op de markt is verkopen ze geen losse onderdelen en al helemaal geen duizenden.
        Ze zijn maar wat bang dat Drap of wie dan ook hun contactblokken in een goedkopere behuizing gaat stoppen (aldus de Nederlandse vertegenwoordiger van Neutrik)

Daarnaast... dingen kosten 3 euro het stuk, hoeveel denk je te bezuinigen door alleen het contactblok te kopen?
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Laurens123
          • Jan 2009
          • 27

Al bezuinig je een euro of een halve euro op een plug, dat scheelt toch al gauw behoorlijk wat...

Maargoed, jammer... Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Comment

• LJmalcolm

Neutrik verkoopt ook in bulk, heb je wel alle delen maar het werkt beter als die
            losse zakjes allemaal.

Misschien dat het was is?!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Al bezuinig je een euro of een halve euro op een plug, dat scheelt toch al gauw behoorlijk wat...
              jeps, 600 pluggen x een duppie = 8 kratten bier!!

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Maargoed, jammer... Bedankt voor de reacties in ieder geval!
                Je moet niet bezuinigen op XLR. Gewoon Neutrik (of Amphenol/Canon) en niks anders! De rest is rommel; talking about alle noname shit en drap prluggen. Wat een teringzooi is dat...

Je kunt wel bij Neutrik een batch doos kopen. Zitten er 100 in maar dan niet in losse zakjes per plug maar per onderdeel in 1 zak in de doos.

Owhjah; Neutrik ningbo (ofzoiets; een half aangegoten budget plug van Neutrik is ook rommel)
                d&b Audiotechnik

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Originally posted by MusicSupport

Owhjah; Neutrik ningbo (ofzoiets; een half aangegoten budget plug van Neutrik is ook rommel)
                  Neutrik Rean pluggen..
                  En ik heb daar een aantal kabels van en die bevallen eigenlijk prima. Niet geschikt voor het zware on the road werk, maar prima voor de vaste theaterklussen.

Veel mensen doen vaak neerbuigend over alle andere pluggen behalve neutrik, zonder ze zelf getest of iets dergelijks te hebben.

Zelf gebruik ik ook Procab, dan zijn ook goeie pluggen voor wat je betaald. Uiteraard kunnen ze niet tippen aan Neutrik, maar ze zijn wel vele malen beter als de Dapplugjes

Ontopic:

MusicSupport: wel even goed lezen... de TS wil niet afstappen van zijn Neutrikassortiment, hij wil zijn contactonderdelen vervangen door nieuwe (van Neutrik).. Hij wil dus niet naar een ander merk en wil bezuinigen door alleen die onderdelen te kopen.

Zover ik weet is dit alleen niet mogelijk. Helaas.
                  Last edited by MEEO Licht en Geluid; 12-07-09, 12:59.
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

Hallo,

Ik snap niet helemaal waarom je alleen het connectorblokje wilt vervangen. Zijn de contacten geoxideerd of heb je het destijds te heet gestookt en is het beschadigd (lijkt me bij Neutrik niet echt waarschijnlijk)?

@lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                      Neutrik Rean pluggen..
                      En ik heb daar een aantal kabels van en die bevallen eigenlijk prima. Niet geschikt voor het zware on the road werk, maar prima voor de vaste theaterklussen.
                      Nee, de Rean pluggen bedoel ik niet... die zijn wel in orde... Er is ook nog zoiets als Neutrik Ningbo (zie: PRO SNAKE TPM 10 - Dutch International Cyberstore ) en dat is niet in orde!

Veel mensen doen vaak neerbuigend over alle andere pluggen behalve neutrik, zonder ze zelf getest of iets dergelijks te hebben.

Zelf gebruik ik ook Procab, dan zijn ook goeie pluggen voor wat je betaald. Uiteraard kunnen ze niet tippen aan Neutrik, maar ze zijn wel vele malen beter als de Dapplugjes
                      Mee eens hoor! Er zijn meer merken die op die manier in de buurt komen en niet rock en roll gebruik prima overleven! Maar voor het echte werk gewoon Neutrik!

Ontopic:

MusicSupport: wel even goed lezen... de TS wil niet afstappen van zijn Neutrikassortiment, hij wil zijn contactonderdelen vervangen door nieuwe (van Neutrik).. Hij wil dus niet naar een ander merk en wil bezuinigen door alleen die onderdelen te kopen.

Zover ik weet is dit alleen niet mogelijk. Helaas.
                      Had ik gezien. Klopt. Er was even de budget en andere merken discussie dacht ik; dus dan gaat gelijk mijn waarschuwingsboodschap eruit.
                      d&b Audiotechnik

Comment

• nijhuisr
                        • May 2003
                        • 182

Zelf gebruik ik ook die Procab XLR pluggen, en die komen heel erg in de buurt van het oudere type neutrik plug. Deze kosten 95 cent en kunnen bv perfect in ee rack worden gebruikt, waar het eenmalig aangesloten is.

Maar als je toch al versterkers en cross-overs van duizend euro koopt dan ga je niet bezuinigen op een paar euro aan pluggen.

Comment

Working...