Soms geen geluid door DN-360

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PdeRooij
    • Apr 2009
    • 11

    #1

    Soms geen geluid door DN-360

    Hallo Allemaal,

    Als ik soms ergens kom met mijn taperack en ik moet inprikken komt er soms geen signaal binnen op de tafel waarop ik inprik, zodra ik mijn EQ (klark DN-360) ertussen uithaal is het probleem opgelost, iemand een idee wat dit kan zijn ?
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    Gebruik je gebalanceerde aansluitingen (kabels / connectoren) vanuit de DN naar de tafel waar je op inprikt ?
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • berolios
      • Sep 2005
      • 1538

      #3
      Heb wel eens vergelijkbare problemen meegemaakt bij oude 360's. Toen waren versleten HPF switches het probleem, wellicht heb je daar wat aan.

      Adios!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

      Comment

      • PdeRooij
        • Apr 2009
        • 11

        #4
        Ik gebruik inderdaad gewoon gebalanceerd xlr kabels/pluggen, maar als ik op een andere tafel inprik op hetzelfde moment krijgt die wel signaal, dan zou het volges mij niet aan de hpf switches kunnen liggen, ga wel kijken idd of ze aan vervanging toe zijn.

        Comment

        • Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

          #5
          Originally posted by PdeRooij
          Ik gebruik inderdaad gewoon gebalanceerd xlr kabels/pluggen, maar als ik op een andere tafel inprik op hetzelfde moment krijgt die wel signaal, dan zou het volges mij niet aan de hpf switches kunnen liggen, ga wel kijken idd of ze aan vervanging toe zijn.
          ... ehm, krijgt die tafel waar je op inprikt nu wel of geen signaal van de 360 ? Of bedoel je dat je de PFL meter ziet uitslaan als de connectoren worden ingeprikt ?

          Groeten !
          Meer is minder, minder is meer

          Comment

          • Carl
            • Nov 2000
            • 907

            #6
            Die DN360 heeft zeker trafo's aan de uitgangen? zonder middenaftakking op pen 1?
            Dan krijg je op ongebalanceerde ingangen niks inderdaad.

            Comment

            • Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

              #7
              Originally posted by Carl
              Die DN360 heeft zeker trafo's aan de uitgangen? zonder middenaftakking op pen 1?
              Dan krijg je op ongebalanceerde ingangen niks inderdaad.
              ... ook dat volg ik niet helemaal; een ongebalanceerde input trekt één pin toch gewoon naar GND, zou (behalve 6dB leveldrop) niets uit mogen maken.
              Meer is minder, minder is meer

              Comment

              • PdeRooij
                • Apr 2009
                • 11

                #8
                Originally posted by Koen van der K
                ... ehm, krijgt die tafel waar je op inprikt nu wel of geen signaal van de 360 ? Of bedoel je dat je de PFL meter ziet uitslaan als de connectoren worden ingeprikt ?

                Groeten !
                Totaal geen signaal van de DN360

                Comment

                • jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

                  #9
                  en op wat voor soort tafels prik je dan meest in?

                  Comment

                  • PdeRooij
                    • Apr 2009
                    • 11

                    #10
                    Originally posted by jens
                    en op wat voor soort tafels prik je dan meest in?
                    Laatste keer was het een midas verona waarop het niet werkte.

                    Comment

                    • Barthez
                      • Dec 2003
                      • 256

                      #11
                      Er zijn nogal wat (oudere) DN-360s in omloop waarvan pin 3 hot en pin 2 cold is (american way), niks aan de hand wanneer je gebalanceerde inserts op de mixer hebt (send en return apart), maar wel bij ongebalanceerde inserts (zoals een Midas Verona).

                      het omdraaien van pin 2 & 3 is vrij eenvoudig uit te voeren in een DN-360, maar ik zou eerst even proberen of dit het probleem is, bijv met 2 verloopkabeltjes.
                      Goed plan! ...doen we niet!

                      Comment

                      • Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

                        #12
                        Originally posted by Barthez
                        Er zijn nogal wat (oudere) DN-360s in omloop waarvan pin 3 hot en pin 2 cold is (american way), niks aan de hand wanneer je gebalanceerde inserts op de mixer hebt (send en return apart), maar wel bij ongebalanceerde inserts (zoals een Midas Verona).

                        het omdraaien van pin 2 & 3 is vrij eenvoudig uit te voeren in een DN-360, maar ik zou eerst even proberen of dit het probleem is, bijv met 2 verloopkabeltjes.
                        ... snap ik 'm nou weer niet of snappen de posters er niets van !?
                        Het pin 2/3 cold / hot verhaal resulteert enkel in een fasefraaiing ... wat maakt het nou uit of je pin 2 of pin 3 naar GND trekt aan de jack-kant ? Op de tip blijf je toch gewoon je signaal houden ?!
                        Meer is minder, minder is meer

                        Comment

                        • Barthez
                          • Dec 2003
                          • 256

                          #13
                          Originally posted by Koen van der K
                          ... snap ik 'm nou weer niet of snappen de posters er niets van !?
                          Het pin 2/3 cold / hot verhaal resulteert enkel in een fasefraaiing ... wat maakt het nou uit of je pin 2 of pin 3 naar GND trekt aan de jack-kant ? Op de tip blijf je toch gewoon je signaal houden ?!
                          Koen, ervan uitgaande dat de TS deze insertbekabeling gebruikt, bedenk nu eens wat er gebeurt als pin 2 & 3 van de EQ omgedraait zitten...

                          sluiting tussen hot & ground ?....
                          Goed plan! ...doen we niet!

                          Comment

                          • Aart Rietveld
                            • Aug 2004
                            • 189

                            #14
                            Originally posted by Barthez
                            Koen, ervan uitgaande dat de TS deze insertbekabeling gebruikt, bedenk nu eens wat er gebeurt als pin 2 & 3 van de EQ omgedraait zitten...

                            sluiting tussen hot & ground ?....
                            Ik ben niet blond en ik ben ook geen vrouw maar toch snap ik bovenstaande verhaal niet:

                            Waarom hebben jullie het over insert-kabels terwijl de de topicstarter het heeft over een tape-rack dat hij via een EQ op een grotere tafel wil inprikken?
                            Dan ga je toch gewoon gebalanceerd van de master naar de input van de EQ en vervolgens door naar de input van de tweede mixer?

                            Comment

                            • Gitarist 62
                              • May 2006
                              • 278

                              #15
                              Originally posted by PdeRooij
                              Hallo Allemaal,

                              Als ik soms ergens kom met mijn taperack en ik moet inprikken komt er soms geen signaal binnen op de tafel waarop ik inprik, zodra ik mijn EQ (klark DN-360) ertussen uithaal is het probleem opgelost, iemand een idee wat dit kan zijn ?
                              als ik het goed begrijp staat je dn360 NIET op de inserts van je eigen tafel maar op de uitgang van je eigen tafel en vervolgens de uitgang van je 360 naar de inpriktafel.

                              ga je gebalanceerd uit of ongebalanceerd?

                              met wat voor pluggen ga je naar de inpriktafel (xlr, jack ts, jack trs)

                              heb je al eens geprobeerd met een fase draai kabeltje er tussen (pen 2 en 3 wisselen)

                              Als je deze info geeft wordt het wat duidelijker
                              Last edited by Gitarist 62; 21-04-09, 09:30.
                              ~Clearsound~

                              Comment

                              Working...