Wielplaat op een kunstof case?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toan_08

Wielplaat op een kunstof case?

Hallo,

Ik heb hier een kuntstof case liggen waar ik wielen onder wil hangen. Hoe kan ik dit het beste doen? moet ik een 4 mm multiplex plaat nemen en het bevestigen met borg moertjes en daaronder de wielen
    het gaat hier om een 8 HE kunstof case waar ik mijn 3 amps in doe

Mvg Toan
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

4 mm Multiplex lijkt mij veel te dun, ik adviseer je minimaal 15 mm Multiplex te nemen, en slotbouten door en door te gebruiken.

Succes

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by Toan_08
      Hallo,

Ik heb hier een kuntstof case liggen waar ik wielen onder wil hangen. Hoe kan ik dit het beste doen? moet ik een 4 mm multiplex plaat nemen en het bevestigen met borg moertjes en daaronder de wielen
      het gaat hier om een 8 HE kunstof case waar ik mijn 3 amps in doe

Mvg Toan
      Is het een modulaire EMS case ? EMS 19 Inch Modular Racks
      sis
      Last edited by sis; 15-03-09, 17:20.
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Toan_08

Nee, het is zo'n case Feedback Muziek -- Boschma 8 U HE Black

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

kun je dan niet beter een meubel transporter halen bij een bouwmarkt? spanbandje erom en klaar, dan beschadig je die kist ook niet
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Toan_08

Originally posted by shure-fan
            kun je dan niet beter een meubel transporter halen bij een bouwmarkt? spanbandje erom en klaar, dan beschadig je die kist ook niet
            Dat kan ook idd, maar dan zit je ermee dat het oer lelijk is en het kost weer tijd om de spanbanden weer strak te krijgen na afloop.

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Originally posted by Toan_08
              Dat kan ook idd, maar dan zit je ermee dat het oer lelijk is en het kost weer tijd om de spanbanden weer strak te krijgen na afloop.
              Weet je wat nog lelijker is: dat je 3 amps in zo'n plastic flightcase hebt zitten.

No offence; wellicht een budget kwestie en op zich geen verkeerde keus, want dit soort plastic kisten zijn prima en degelijk maar ze zijn eigenlijk niet echt bedoeld voor amps! Hier kun je beter een houten flightcase voor nemen!

Maar idd 15mm mutliplex met wielen (geen bouwmartkwielen!) is de beste optie. Wat idd makkelijker is, is idd een los hondje eronder
              d&b Audiotechnik

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by MusicSupport
                Weet je wat nog lelijker is: dat je 3 amps in zo'n plastic flightcase hebt zitten.
                Die Boschma cases zitten nog best goed in elkaar hoor. Niet echt te vergelijken met budget-kisten van bv. American DJ. Maar 3 amps zou ik er ook niet zo in duwen (Tenzij het digitale bakken zijn natuurlijk).
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Originally posted by MusicSupport

No offence; wellicht een budget kwestie en op zich geen verkeerde keus, want dit soort plastic kisten zijn prima en degelijk maar ze zijn eigenlijk niet echt bedoeld voor amps! Hier kun je beter een houten flightcase voor nemen!
                  Ik weet niet of ik een cosmetische reden wel genoeg vind. Als huurder zie ik liever afrokdoek dan "mooie" kisten. Een hoop van dat geile technische spul vinden gasten in de zaal alleen maar lelijk. (trussen, speakers, knopjes, lampjes enz)

Er zijn zat kunststof rekken te koop die aan milspecs voldoen. De kleur is door en door dus geen "chipping". Goede modellen zijn spat/regenwaterdicht in gesloten toestand. En kunnen dus door de regen heen versjouwd worden.
                  Ze zijn lichter. Dus ik zie niet in waarom kleine verhuurders die niet "vrachtwagensize" normen hebben houten kisten om de 19inch apparatuur "moeten".
                  lekker belangrijk!

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

ik vin deze kisten leuk voor een fx rackje of lichte apparatuur...maar een amprack mag wel wat degelijker zijn!

als ik er 3 versterkers in stop+ processor weegt dat best wat kilo's

dan til ik liever aan 2 handvaten dan aan een enkele zoals op deze kist.

ook de sluitingen van deze kisten vind ik altijd een beetje gammel

ook heb ik de ervaring dat mensen nog wel eens op een deksel willen gaan staan en dat ie dan scheurt...

verder vind ik deze jongens ook nog aardig aan de prijs...voor dat geld ken ik zelf wel een kistje bouwen in de avond uurtjes

maar zoals al gezegt wielplaatje 15 / 18 mm
                    en 4 goeie wielen! ( van die blauwe)

succes

Comment

• Toan_08

hmm daar heb je wel gelijk in. ik denk dat ik deze plastic kist dan voor FX rack gebruik en dan een dap kist neem voor mijn amp rack.

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Originally posted by showband
                        Ik weet niet of ik een cosmetische reden wel genoeg vind. Als huurder zie ik liever afrokdoek dan "mooie" kisten. Een hoop van dat geile technische spul vinden gasten in de zaal alleen maar lelijk. (trussen, speakers, knopjes, lampjes enz)

Er zijn zat kunststof rekken te koop die aan milspecs voldoen. De kleur is door en door dus geen "chipping". Goede modellen zijn spat/regenwaterdicht in gesloten toestand. En kunnen dus door de regen heen versjouwd worden.
                        Ze zijn lichter. Dus ik zie niet in waarom kleine verhuurders die niet "vrachtwagensize" normen hebben houten kisten om de 19inch apparatuur "moeten".
                        dat 'lelijke' had niks met de cosmetische uitstraling te maken (dat is brabants voor 'niet zo best'.
                        Ik zeg ook niet dat de plastic flightcases (met milspec) niet voldoen. Ze zijn zelfs erg goed te noemen, maar niet voor 3 amps. Net ff te weinig handvatten, iets te groot (om sterkte te krijgen), en je kunt er niet iets in vastschroeven,....

Afrokken moet idd steeds meer op meer plekken dus hoe je kisten eruit zien maakt niet altijd wat uit.
                        d&b Audiotechnik

Comment

Working...