Eén versterkertrap wordt erg heet in rust. (Chameleon 2800s)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJmalcolm

    #16
    Originally posted by laserguy
    Klasse A bij zo een vermogen!
    Dan zou alles superheet worden en daarenboven ook nog eens weinig efficiënt zijn. Ik ken geen enkele professionele versterker die echt volledig klasse A is hoor: zelfs op een 30 Watt klasse A versterker kun je al een ei bakken!
    Het merk Steg levert 12V versterkers tot 3kW in klasse A, de prijs is er ook wel naar maar das een ander verhaal..

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #17
      3 kW bij 12 V? Dat is 250 Amp!!
      Laat mij raden: car hifi geneuzel met de helaas daarbij horende overdrijvingen???
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

        #18
        Originally posted by LJmalcolm
        Het merk Steg levert 12V versterkers tot 3kW in klasse A, de prijs is er ook wel naar maar das een ander verhaal..
        ... haha ! ... nou, zojuist even de specs gelezen ... erg amusant weer met die Italianen Ze kunnen het mooi uitleggen met "Tchebitchef" filters en leuk gegoochel aan outputvermogens ...
        Heeft dus geen *** met 't topic van doen, is (natuurlijk) ook geen class A ontwerp maar heeft wel een hoge amusante waarde.

        Groetos !
        Meer is minder, minder is meer

        Comment

        • Beatpower
          • Aug 2007
          • 23

          #19
          Dan neem ik mij "Klasse A" opmerking snel terug.

          Hij is ultra-lineair dat wel, hoe ze dat gedaan hebben in het ontwerp dat weet ik niet.
          "[FONT=Arial]Audio integrity: Ultra linear, non-switching electronic architecture guarantees true audio transparency. Developed from leading powered studio monitors.[/FONT] "
          Zaanstad

          Comment

          • LJmalcolm

            #20
            Originally posted by Koen van der K
            ... haha ! ... nou, zojuist even de specs gelezen ... erg amusant weer met die Italianen Ze kunnen het mooi uitleggen met "Tchebitchef" filters en leuk gegoochel aan outputvermogens ...
            Heeft dus geen *** met 't topic van doen, is (natuurlijk) ook geen class A ontwerp maar heeft wel een hoge amusante waarde.

            Groetos !
            hehe, tsja ik heb geen verstand van versterkers dus ik geloof zo'n verhaaltje wel ik weet alleen dat ze erg goed klinken en veel stroom nodig hebben
            Last edited by Guest; 17-02-09, 21:30. Reason: was een beetje offtopic..

            Comment

            • dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

              #21
              ik heb wel eens gehad dat zon versterker van kleur veranderde als hij warm werd
              knoppen en waarden :)

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #22
                Ja duh, daar is het ook een Chameleon voor!

                Comment

                • permateq
                  • Jun 2009
                  • 1

                  #23
                  Chameleon

                  Vroeger Hill gerepareerd; mogelijk zijn in eindtrap ooit een paar powerfets vervangen en niet ALLEMAAL zoals hoort.
                  Last edited by moderator; 05-06-09, 11:06.

                  Comment

                  • DJ_Progrezz
                    • Apr 2008
                    • 104

                    #24
                    Ik heb iets gelijkaardigs aan de hand gehad met mijn macrotech. 1 kant werd soms zonder reden heel warm en ging daarna in bescherming. Het heeft toen niet lang meer geduurd tot hij het helemaal begaf.

                    Heeft me toen 300 euro gekost om te laten repareren, allemaal nieuwe amps van de 5000 reeks erin.

                    Comment

                    Working...