Soundcraft Spirit Folio mengtafel - storing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • satbuggy
    • Jan 2005
    • 9

Soundcraft Spirit Folio mengtafel - storing

Hoi ik bezit een spirit folio FX8

deze geeft sinds vandaag een ruis , ook blijft de volume(pod) meter voluitbranden.

Als ik een signaal instuur bijv. een cd speler , dan zie je dat de volume(pod) meter feller gaat branden en zie je dus beweging.

Hiervoor bleef de pod meter gewoon uit , als er geen ingangs signaal was.

Hoe los je dit op ? , hoe maak je een mengpaneel open.

Alle schroefjes er gister uitgehad , achterklep ging een stuk open
    maar verder niet.

Wie weet een reperatie diens omg. a'dam?

bedankt!
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by satbuggy
    ook blijft de volume(pod) meter voluitbranden.
    Als je niet weet hoe de onderdelen heten, kun je beter iemand vragen die wel technisch op de hoogte is. Als je de tafel niet eens kunt openschroeven wat wil je er dan binnen in doen? Kijken of het snoer wel vastzit?
    Volume(pod) meters bestaan niet. Wel Vu meters en volumeregelaars, ook wel potmeters genoemd.
    Als ik jou was zou ik gewoon even langs de dealer gaan waar je hem gekocht hebt.
    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• @ndrew
      • Jun 2005
      • 220

bij die spirit tafels wil het wel eens helpen als je heb een tik geeft. ongeveer de voorkant 10cm optillen en dan laten neerploffen op tafel.
      <laat het maar draaien>

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Originally posted by @ndrew
        bij die spirit tafels wil het wel eens helpen als je heb een tik geeft. ongeveer de voorkant 10cm optillen en dan laten neerploffen op tafel.
        geniaal ... kijk ... daar hebben we wat aan, kan ik je niet in dienst nemen ?
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Originally posted by @ndrew

Als ik mijn soundcraft series 800 (uit het jaar kruik) neer laat ploffen op tafel, loop je kans op 2 problemen.
          1. de tafel begint storingen te geven
          2. de tafel breekt doormidden

Reparatiedienst? AudioXL al geprobeerd? Die importeren dat spul ook nog eens.
          Klinkt alsof je je uitgangsopamps eruitgeblazen hebt. Toevallig in de weer geweest met fantoom?
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• GuntherM
            • Jan 2006
            • 163

Originally posted by Koen van der K
            geniaal ... kijk ... daar hebben we wat aan, kan ik je niet in dienst nemen ?
            Slim gezien van je, extra klanten verzekerd met deze aanpak

Originally posted by SoundOfSilence
            Als ik mijn soundcraft series 800 (uit het jaar kruik) neer laat ploffen op tafel, loop je kans op 2 problemen.
            1. de tafel begint storingen te geven
            2. de tafel breekt doormidden

Reparatiedienst? AudioXL al geprobeerd? Die importeren dat spul ook nog eens.
            Klinkt alsof je je uitgangsopamps eruitgeblazen hebt. Toevallig in de weer geweest met fantoom?
            Zou best wel eens kunnen, 'k heb dat ooit ook eens gehad met mijn eerste Folio. 't waren alleszins dezelfde symptomen. Best eens een servicebeurt laten ondergaan.

grts

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

ongeveer de voorkant 10cm optillen en dan laten neerploffen op tafel.
              een gericht schot hagel lijkt mij dan beter. Dan heb je gelijk geen ruis meer ook.

Of stonewashing

Heb je al een colabadje geprobeert?

lekker belangrijk!

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Heren,

Er wordt een serieuze vraag gesteld door iemand die een probleem heeft.
                Als ik dan de antwoorden lees schaam ik me toch wel en beetje.
                Iemand die niet beter weet zou de indruk krijgen dat wij technici een stelletje onbeleefde figuren zijn.
                Waarom niet gewoon een antwoord waar hij iets aan heeft.
                Heerlijk die stilte

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

Originally posted by RayM
                  Heren,

Er wordt een serieuze vraag gesteld door iemand die een probleem heeft.
                  Als ik dan de antwoorden lees schaam ik me toch wel en beetje.
                  Iemand die niet beter weet zou de indruk krijgen dat wij technici een stelletje onbeleefde figuren zijn.
                  Waarom niet gewoon een antwoord waar hij iets aan heeft.
                  Hé Ray, niets tegen topicstarter hoor, maar als je "tips" zoals die van @andrew serieus gaat praktiseren ben je mijns inziens niet helemaal correct bezig en kun je reacties (in het kader van veiligheid en behoud van product en mensch) als die van "ons" verwachten.

... gewoon bij een reparateur afgeven dan, dus, reeds (zoals eerder geopperd).

Groeten !
                  Meer is minder, minder is meer

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by Koen van der K
                    Hé Ray, niets tegen topicstarter hoor, maar als je "tips" zoals die van @andrew serieus gaat praktiseren ben je mijns inziens niet helemaal correct bezig en kun je reacties (in het kader van veiligheid en behoud van product en mensch) als die van "ons" verwachten.
                    Precies, als ik zou weten wie deze zak hooi is dan weet ik heel zeker dat hij bij ons geen spullen mee krijgt, gewoon uit voorzorg.

Voor de ts-er is de beste oplossing allang gegeven, wegbrengen naar iemand met kennis van zaken.

Comment

Working...