Connector paneel
Collapse
X
-
Ook niet, zware versterkers hebben soms achterop een extra rail zitten, welke dan aan een speciaal rackprofiel (wat achter zit) kan worden gemonteerd.
Zelf vind ik connectorpaneeltjes voorop het makkelijkste werken, makkelijk patchen en pluggen, kabels wegwerken is geen probleem.MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
19" front panel aansluiten
Ik heb een vraagje over een 19" front Panel.
Hier een voorbeeld zoals ik het bedoel:
Frontplaat 1 HE, 12 D-serie gaten - J&H Licht en Geluid
Ik denk dat deze vraag wel vaker beantwoord is, maar kon er niks over vinden.
Misschien omdat ik de zoektermen niet goed ingevult had.
Ik weet dat je ze kunt maken in je flightcase.
Dit wilde ik zelf ook gaan doen nu.
Maar hoe maken jullie de aansluiting van je (bijv; versterker) naar het frontpanel, om de speakerkabels aan het frontpanel te kunnen aansluiten.
Dus, hoe hebben jullie de uit/in gang van een kanaal gekoppeld aan een aansluiting?
Alle connectors en kabeltjes los genomen, en gesoldeert? of zijn daar standaard dingen voor?
Heeft iemand hier een tekening/foto van?
Of een link waar dit al behandeld is?
Alvast bedankt!Last edited by moderator; 18-11-08, 21:17.Comment
-
Een tekening en/of foto heb ik niet, omdat de vraagstelling die je stelt een beetje raar is.
De verbinding tussen je versterker (gaan even uit van Speakon) naar je frontpaneel (dus ook speakon) kan je vergelijken met een normale kabel (speakon - speakon).
Zelfde geldt voor XLR, het is eigenlijk gewoon een kabel die je wegwerkt in een paneeltje.
Daar kunnen dus ook de standaard pinbezettingen worden gebruiktMEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
volgens mij bedoelt ie dat ie de chassidelen uit de apparatuur wil halen, en dan in het paneel maken...
afijn, dat is dus niet de manier...
voor foto's, kun je het gemakkelijkst even in dit topic kijken:
hier staan behoorlijk wat voorbeelden in van rackjes, bedraad en wel...Comment
-
[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
[CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]Comment
-
ik wilde even melden dat ik toch de DAP ACU-2 heb gehaalt. Simpelweg omdat ik geen zin had in solderen. en om dat de DAP ACU-2 zelf ook uitgerust is met neutrik chasis connectors.[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
[CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]Comment
-
Overigens snap ik niet dat je niet zelf gesoldeerd hebt. Doe ik (en elke zichzelf respecterende) technicus wel altijd zelf...Comment
-
Iets wat nog niemand opgevallen was... Slechte lezers hier die ook niet echt de moeite nemen om de dingen goed uit te zoeken en dus gewoon maar wat posten! Maar goed...
Overigens snap ik niet dat je niet zelf gesoldeerd hebt. Doe ik (en elke zichzelf respecterende) technicus wel altijd zelf...ik ga zelf binnekort ook zelf een maken voor andere case, als ik weer tijd heb. Maar had nu de tijd er niet voor. Dus dan vind ik dit toch voor deze ene keer wel kunnen. Omdat ik het a la minute moest hebben, en als ik het zelf moest doen was ik wel ff zoet.
maar toch bedankt dat je niet helemaal mijn keuze hebt afgekraakt[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
-
Hm, tja het is jou keuze uiteraard
Ik soldeer een frontpaneeltje in ongeveer 15 a 20 minuten, ik denk dat het invullen van je adres en betalingsgegevens bij de J&H site, als je nog geen account had, langer duurt?MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
Mark, als het zo moeilijk zou zijn dan werd er niet besteld
Die kant-en-klare paneeltjes verkopen vele malen minder dan losse connectoren.
Zoals je hierboven echter kunt lezen zijn er mensen die graag gebruik maken van het DAP connector bakkie.
In 99% van de gevallen willen mensen de connectoren op een specifieke plaats op een blindplaat en in de door hen gewenste aantallen.
Dat is naast de betrouwbaarheid van zelf solderen denk ik de belangrijkste oorzaak van de voorkeur bij de meeste tech's voor losse onderdelen.
ps. Ook voor die losse onderdelen heb je bij J&H eerst een accountje nodig, dus om nou van tijdverlies te spreken....Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Het was ook als een grapje bedoeld, gelukkig maar
Zonder gein: ik vind dat de topicstarter sowieso een goede keus heeft gemaakt. Zonder goede kennis van de plugjes en hoe deze aan te sluiten, kun je er beter niet aan beginnen.
Dj-wojcik (hoe kom je trouwens op de naam?): veel plezier dr mee!
MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
jah ik zie je al denken... WTF hoe spreek je ut uit!?
hier kom tie dan: wojtchick... om het ff duidelijk te krijgen. En het is nogal een bekende naam hier in mijn regio
buitenlandse naam... ben het zelf alleen niet...
en even terugkomend op je reactie dat als je geen kennis hebt, dat je er beter niet aan kunt beginnen.
ik koos deze keer voor safe en snel.
en ik weet niet of het al duidelijk was, maar er word zo negatief gesproken over het DAP bakkie, (sh*t connector enzo) maar is het bekend dat dit gewoon neutrikconnectors zijn?
zojah, snap ik niet waarom er zo op gehamerd word dat het van het merk DAP is.en trouwens DAP is niet het enige merk wat dit aanbied. Reloop heeft het zelfde model! is dit dan beter?.... met de zelfde neutrik connectors?
[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
-
hoe ik aan mijn naam kom?jah ik zie je al denken... WTF hoe spreek je ut uit!?
hier kom tie dan: wojtchick... om het ff duidelijk te krijgen. En het is nogal een bekende naam hier in mijn regio
buitenlandse naam... ben het zelf alleen niet...
en even terugkomend op je reactie dat als je geen kennis hebt, dat je er beter niet aan kunt beginnen.
ik koos deze keer voor safe en snel.
en ik weet niet of het al duidelijk was, maar er word zo negatief gesproken over het DAP bakkie, (sh*t connector enzo) maar is het bekend dat dit gewoon neutrikconnectors zijn?
zojah, snap ik niet waarom er zo op gehamerd word dat het van het merk DAP is.en trouwens DAP is niet het enige merk wat dit aanbied. Reloop heeft het zelfde model! is dit dan beter?.... met de zelfde neutrik connectors?
DAP maakt nou eenmaal producten die niet zo stevig zijn en dergelijke. Ik zeg zeker niet dat ze alleen maar onstabiele dingen maken. Zo hebben wij hier 10tallen van die kleine DAP flightcases in gebruik (rond de 30 euro dacht ik in de shop?). Die dingen zijn gewoon hardstikke stevig en dergelijk! (en kosten niks)
Wat je zegt, er zitten neutrik's in, waarom dan zoveel gezeik?
Omdat ik de prijs die je ervoor betaald (ruim 60 euro) veelste veel vindt...MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
Comment