Connector paneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Connector paneel

Beste luijte,

Ik ben op dit moment bezig om al mijn cases te voor zien met een paneel, waar alle connectors zitten. Zodat het allemaal wat sneller en gemakkelijker aangesloten kan worden.

Maar nu is het volgende: ik was dus op zoek naar mijn pluggen en panelen e.d. En tijdens het zoeken kwam ik weer eens iets tegen van een merk waar ik zowiezo niet echt vertrouwen in heb. Genaamd "DRAP".... bedoel natuurlijk DAP. Deze bied een connectors unit aan die precies de connectors bevat de ik nodig heb.

en nu is mijn vraag......

[CENTER]zelfbouw -------------- DAP fabricage[/CENTER]
    Last edited by dj-wojcik; 16-11-08, 15:09.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Ooit heb ik het eens uitgerekend, en je bent goedkoper uit als je het zelf bouwt (met DAP onderdelen dan).
    Ben je geen held met de soldeerbout dan voldoet het prefab connector geval ook prima.
    Het enige nadeel met DAP connectors/chassisdelen is dat ze ietsje minder stevig zijn. Draai je een keer per maand op een feestje en doe je een beetje normaal met je spullen, dan maakt dat niks uit. Zijn je spullen elke week op pad in handen van verschillende technici... dan is het toch verstandiger met Neutrik delen te gaan werken
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by renevanh
      Ooit heb ik het eens uitgerekend, en je bent goedkoper uit als je het zelf bouwt (met DAP onderdelen dan).
      Ben je geen held met de soldeerbout dan voldoet het prefab connector geval ook prima.
      Het enige nadeel met DAP connectors/chassisdelen is dat ze ietsje minder stevig zijn. Draai je een keer per maand op een feestje en doe je een beetje normaal met je spullen, dan maakt dat niks uit. Zijn je spullen elke week op pad in handen van verschillende technici... dan is het toch verstandiger met Neutrik delen te gaan werken
      ja, daarom zei ik al dat niet zoveel vertrouwen heb in DAP, maar aangezien er aan de achterkant nog niks van pluggen zit. Kan ik daar wel neutrik pluggen op zetten. Maar zijn dan de pluggen aan de voorkant wel van een degelijke kwaliteit...?

wel een voordeel is denk ik dan... als hij kapot is door bv slecht gesoldeerderen. Dan ga ik gewoon terug er mee en krijg (hopelijk) een nieuwe. Als je zelf een in elkaar zet. Dan kost je dit ongveer een €50. of ietsjes meer. Maar als hij dan kapot gaat. moet je zelf weer gaan solderen met het gevaar dat je het steeds meer vern**kt.
      Dus eerlijk gezegt denk ik dan, dat de DAP een dure maar wijze investering is.

mening?
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

In je rack zelf zou ik geen Neutriks plaatsen als je op de kosten wil letten. Dat sluit je aan en doe je nooit meer wat mee, dus daar zijn Dap stekkertjes ook prima voor. Mocht het toch stuk gaan is het altijd eenvoudig te maken met een soldeerbout.
        Als je kan solderen kun je weinig stuk maken, zeker als je het zelf in elkaar zet. Mocht je het zelf gaan maken dan is de sleutel tot succes een goede soldeerbout (en dat hoeft echt niet duur te zijn!). Soldeerbouten die je overal en nergens kunt krijgen worden vaak net niet warm genoeg om lekker mee te werken, en dat maak je er gegarandeerd een bende van.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Originally posted by renevanh
          In je rack zelf zou ik geen Neutriks plaatsen als je op de kosten wil letten. Dat sluit je aan en doe je nooit meer wat mee, dus daar zijn Dap stekkertjes ook prima voor. Mocht het toch stuk gaan is het altijd eenvoudig te maken met een soldeerbout.
          Als je kan solderen kun je weinig stuk maken, zeker als je het zelf in elkaar zet. Mocht je het zelf gaan maken dan is de sleutel tot succes een goede soldeerbout (en dat hoeft echt niet duur te zijn!). Soldeerbouten die je overal en nergens kunt krijgen worden vaak net niet warm genoeg om lekker mee te werken, en dat maak je er gegarandeerd een bende van.
          ik denk toch dat ik dan voor kant en klare DAP ga. Denk niet dat ik me daar de moeite voor ga doen om dat allemaal fatsoenlijk te solderen. Vooral omdat niet zo'n goeie soldeerbout heb. en denk dat het snel haduuk gaat als het ook nog door andere word gebruikt..... heb dan geen garantie enzo..

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Zelfbouw gebeurt hier al jaren, netjes alles poppen etc.
            Neutrik connectors is altijd wel een pré, heb 1x een paneel gehad met DAP connectors, na afloop van de show lagen er 2 XLR kabels in de kist, welke bijde aan de femalekant een mooi extra XLR deel hadden gekregen.
            Vraag me niet hoe, maar blijkbaar kun je het geheel er dus ook uittrekken

Wat kost een XLR tje van neutrik tegenwoordig nog? 3, 4 euro XLR chassis?
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
              Zelfbouw gebeurt hier al jaren, netjes alles poppen etc.
              Neutrik connectors is altijd wel een pré, heb 1x een paneel gehad met DAP connectors, na afloop van de show lagen er 2 XLR kabels in de kist, welke bijde aan de femalekant een mooi extra XLR deel hadden gekregen.
              Vraag me niet hoe, maar blijkbaar kun je het geheel er dus ook uittrekken

Wat kost een XLR tje van neutrik tegenwoordig nog? 3, 4 euro XLR chassis?
              klopt. maar ik ben bang dat als ik het moet doen dat ik zo'n 60 euro kwijt ben, waarna ik het zelf soldeer, dit ook heel snel weer kwijt ben. of denk je dat het niet al te moeilijk is. Want ik maak eerlijk gezegt bijna al mijn kabels zelf. en nognooit echt problemen gehad. Maar er is mij verteld dat het maken van zo'n paneel extra moeilijk is. En vandaar de mogelijke keuze voor een DAP acu-2..

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by dj-wojcik
                ...ik maak eerlijk gezegt bijna al mijn kabels zelf. en nognooit echt problemen gehad. Maar er is mij verteld dat het maken van zo'n paneel extra moeilijk is...
                Zelf maken van een paneel ten opzichte van zelf maken van kabels extra moeilijk is enorme bullshit!

Als jij zegt dat je zelf kabels kan maken die goed werken en storingvrij zijn dan kan jij ook een paneel zelf maken. Ik zou dan niet gaan voor die DAP want je kunt hier echt wat tientjes besparen met zelfbouw.

Comment

• J.S. Coolen
                  • May 2008
                  • 254

sommige investeringen verdienen zichzelf terug. NEutrik hoef je in de regel veel minder te vervangen dan DAP.

Er zijn bij DAP ook spullen die ze uitrusten met Neutrik. Drie keer raden waarom ze dat doen.
                  Account niet meer actief.

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Originally posted by J.S. Coolen
                    Er zijn bij DAP ook spullen die ze uitrusten met Neutrik. Drie keer raden waarom ze dat doen.
                    ja indderdaad, logisch ook eigenlijk... ik ga nog maar eens goed kijken wat het precies kost met zelf bouw..

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

...ennnn

Als je het zelf 'bouwt' kun je maken zoals je wilt (extra power out, extra speakon out (monitor), extra ..blabla..)

Denk er wel aan de chassisdelen vanaf de achterzijde te poppen (is netter) en de overgebleven lege gaten te dichten met blindplaatjes.

groeten John
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

en nog een vraag.... De plaatsing van het paneel....

voor...?
                        achter...?
                        onder...?
                        boven...?

dit komt in een versterker kist van 6 HE met nog 1 HE aan de voorkant over.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by dj-wojcik
                          en nog een vraag.... De plaatsing van het paneel....

voor...?
                          achter...?
                          onder...?
                          boven...?

dit komt in een versterker kist van 6 HE met nog 1 HE aan de voorkant over.
                          Als je versterkers niet al te veel warmte produceren, kun je het beste het bovenste of onderste rijtje aan de voorkant gebruiken. Dan kun je de achterklep dicht houden en ziet het geheel er wat netter uit.

Mochten de amps te warm worden (thermische beveiliging slaat bv. in) of je weet van te voren dat je zware versterkers gaat gebruiken, dan kun je misschien beter het achterpaneel gebruiken in combinatie met ventilatieroosters.

Het is overigens een kwestie van smaak, er zijn bijvoorbeeld ook genoeg rackjes die een combinatie hebben (bv. power en speakers achter, XLR aan de voorkant) of het achterpaneel alleen met ventilatieroosters bezet en alles aan de voorkant. Het is maar wat je zelf het meest praktisch vindt.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• mvdmeulen
                            • Aug 2007
                            • 137

lijkt me niet moeilijk dan
                            ik zelf doe meestal de achterkant omdat ik dan de bekabeling makelijker weggewerkt krijg
                            maar doe vooral wat je zelf prettig vind werken

groeten
                            mark
                            Met vriendelijke groet,
                            Mark van der Meulen

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

en maakt het wat wat uit als alleen de versterkers aan de voorkant word vast gezet. en dat hieronder dit paneel komt, dus dat de versterker nergens op leunt... blijft dit zitten?

Comment

Working...