AX700 clipt te vroeg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Oplossing: Oude verschrotten, en de klant een nieuwe leveren.
    Goedkoop (productiekosten ca 25% vd verkooprijs, en reparateur-uurtarief in Europa ca 75 ex per uur...) EN afdoende.

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by SPS
      EN afdoende.

Paul.
      Als het tenminste geen baggerontwerp is..........

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• High-Voltage
        • Sep 2008
        • 9

Heb ondertussen het schema. Het ontwerp is inderdaad bagger. Er is gewoon een transistor op de uitgang gezet die het ledje aanstuurt. Nogal logisch dat ie iedere keer bij +/- 170W gaat clippen.
        De AX400 had tenminste nog een impair-schakeling op de ingang zitten. Deze schakeling (van de AX700) is helemaal geen clip schakeling, maar gewoon een zeer ruwe vermogenmeting.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by High-Voltage
          Heb ondertussen het schema. Het ontwerp is inderdaad bagger. Er is gewoon een transistor op de uitgang gezet die het ledje aanstuurt. Nogal logisch dat ie iedere keer bij +/- 170W gaat clippen.
          De AX400 had tenminste nog een impair-schakeling op de ingang zitten. Deze schakeling (van de AX700) is helemaal geen clip schakeling, maar gewoon een zeer ruwe vermogenmeting.
          Schema's zijn altijd handig voor reparatie (in de toekomst). De meeste importeurs willen ze niet geven, om de eigen toko te beschermen.
          Als je het schema electronisch hebt, pdf ofzo, kun je mij dan ook aan een exemplaar helpen?

Speakertech
          oldfloppybox(apenstaartje)hotmail.com
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• High-Voltage
            • Sep 2008
            • 9

You've got mail

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by High-Voltage
              Klopt,
              ik heb het schema even bekeken en het ledje heeft niets met een clipschakeling te maken. Het is zoals ik beschreef bij de vu-meters.
              Door de combinatie van R163 en C121 wordt het gemiddelde vermogen gemeten. Pieken en clip hebben nauwelijks invloed. Als het een beetje netjes gedimensioneerd is, zul je bij normale niet te veel gecomprimeerde signalen, zien dat als je tegen het clipledje aanstuurt, dat de toppen van het signaal zo rond het clip niveau liggen. Met een sinus zal de elco geheel op kunnen laden en zal het ledje reeds branden voordat het clipniveau wordt bereikt.
              Ik heb een soortgelijk fenomeen in Philips 100 volt versterkers . Stuur ik ze uit met een sinus, dan gaat bij een uitgangsspanning van 40 volt, de VU-meter op de scheiding van het rode vlak staan. Zet ik er muziek op en stuur ik uit tot het rode vlak, dan gaan de toppen juist tegen clip. Als je weet wat je doet, is het wel bruikbaar.

Speakertech.

Comment

Working...