sa pp1 1200 geeft op kanaal 1 fuse aan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ola mede technici,

Haha, mja, de PPA is wel zo'n beetje DE amp met de meest ongunstige Watt/KG verhouding ;-) Heb niets van de topicstarter vernomen, 'tis ook vakantietijd ... we zien wel.

Dat van de limiterinstelling is me niet bekend, een dergelijk probleem zou bij het testen wel boven water komen maar ik ken er niet alle ins en outs van.
    Waarschijnlijk weet Speakertech dat wel, die heeft er al genoeg onder handen gehad.

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Puur toeval, of dezelfde versterker?

vandaag een PPA1200 met fuse op het rechterkanaal.
      Fout opzoeken 10 minuten. Vervolgens het defecte onderdeel vervangen, een klein uurtje. Lekker compacte versterker. Alleen te demonteren door andersom als de fabrikant te werken.
      Toch mooi nog 2x 900 watt RMS aan 2 Ohm, both channels driven na 20 jaar!

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• redbaronmusic
        • Apr 2006
        • 22

hallo alemaal gaat goed hier hahaha nouja ben er weer eens
        die oude bak had ik volgens wat me opgegeven was nagekeken.
        maarja kreeg dat ding niet gefiksy meer kanaal 2werkte gewoon
        maarja feestej gehad pas open lucht ding ergens onder een tent in een hoek geknalt.
        en ja hoor die nacht is het gaan regennen niet normaal meer
        de mensen die er overnacht hebben hebben dus niet meer aan me versterkertje gedacht.
        zwembad dus maarja gewoon door draaien alles brande nog enzo
        maar wat doet nu het geval kanaal 1 knalde normaal gelijk aan en op fuse.
        nu netjes op standby maarja dat doet kanaal 2 ook geluid gaat er wel in.
        maar zodra ik nu de kanalen in schakel bats fuse zover ik kan zien tja alles nog ja gewoon goed.
        is wel water in geweest een beetje maarja alles staat op pootjes dus.
        denk dat nu bijde modules dood zijn.
        ik kom er niet meer uit heb met al dat gesleutel in dat ding het wel gehad.
        ding heeft me verdomme bijna 600 gekost en heb er nog maar amper plezier van gehad.
        een hoop sleutel werk.
        ik weet van kenners dat sa best goed is er zijn bedrijven in het geluid die niks anders willen.
        maar warom is er dan zo moeilijk iets van te vinden of zoek ik verkeerd.
        en wie zit er ergens in braband die er verstand van heeft en dat ding even na kan kijken voor me boeit me niet wat het kost als ie het maar doet.
        de claim gaat toch naar de organisatie en word verzekeringswerk.

Comment

• redbaronmusic
          • Apr 2006
          • 22

oja en wie hebben er nog wat sa versterkers of iets te koop staan.
          ok zware bak beesten zijn het maarja ik vind ze er ja wel mooi uit zien en vanwege de lock enzo ideaal voor losse verhuur weet je zeker dat ze niet over de top gaan voral hier met die boeren feesten.

want nieuw kan ik bijna bij geen geluids bedrijf nog wat vinden van dat spul

Comment

• redbaronmusic
            • Apr 2006
            • 22

Originally posted by speakertech
            Puur toeval, of dezelfde versterker?

vandaag een PPA1200 met fuse op het rechterkanaal.
            Fout opzoeken 10 minuten. Vervolgens het defecte onderdeel vervangen, een klein uurtje. Lekker compacte versterker. Alleen te demonteren door andersom als de fabrikant te werken.
            Toch mooi nog 2x 900 watt RMS aan 2 Ohm, both channels driven na 20 jaar!

Speakertech
            welk onderdeel moest hier vervangen worden

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Ha Redbaron,

Voordat ik van wal steek toch even de opmerking / vraag om je posts wat duidelijker en in enigszins fatsoenlijke Nederlandse taal te verwoorden. Ik moet echt 3 tot 4 keer lezen wat je bedoelt ... het gaat nergens over.

Maar goed, ik wil er wel naar kijken, heb m'n toko in Oosterhout.
              Speakertech weet veel van deze amps, hij heeft z'n werkplaats richting Roosendaal.

Groeten en succes !

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

ps. De reden dat je weinig tot niets over SA als importeur / fabrikant kan vinden zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat ze bij SA 'n abonnement hebben op faillissementen.

Overigens is het, als je de amp ter reparatie ergens aanbiedt, handig erbij te vermelden wat je precies zelf hebt gesleuteld / vervangen ... dat zou het storingzoeken aanzienlijk kunnen vergemakkelijken.

Een apparaat als 'n amp gerepareerd krijgen adhv "handige tips" vanop afstand (zoals op 'n forum) is net zo kansrijk als een mirakuleus herstel van het apparaat in kwestie na telefonische instraling door Jomanda.

Groeten en succes !

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Koen van der K
                  Een apparaat als 'n amp gerepareerd krijgen adhv "handige tips" vanop afstand (zoals op 'n forum) is net zo kansrijk als een mirakuleus herstel van het apparaat in kwestie na telefonische instraling door Jomanda.

Groeten en succes !
                  Da's geen eerlijk vergelijk, Jomanda heeft het nu veel te druk met allerlei juridisch gekonkel.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...