En we gaan weer verder on topic, subgroep indeling was een afzwaaiertje...
GL2000 : verschil pfl en kanaal led
Collapse
X
-
Idd vasco je hebt een punt. opzich klopt het idd wel. het gebruik van mono groepen komt idd wel voor.
* on topic *
vandaag de laatste knopjes erop gezet na een was beurt ( hij ziet er weer als nieuw uit).
en nog een goed gekeken:
naast de pfl meter staan blauwe balkjes met "sig, o + 3 + 6 & pk"
deze geven (lijkt me ) de waardes aan van de kanaal leds
maar het sig lampje slaat pas aan op +/- 0 db en het +3 kanaal lampje gaat pas aan op +6/7 db
dus ben dan mixende met knipperende kanaal leds ipv netjes weergevende leds.
iemand enig idee wat hiermee te doen? een simpel weerstandje voor de pfl? lijkt me nix... dan clipt er alsnog iets als deze wel klopt?!
tis geen ramp als het niet lukt... maar leuk zijn als dit ook nog te fixen is.
Best fijne tafel verder een gl2000 ( eq loopt door tot +/-15! ) ook het mogelijk gebruik voor monitoren is best practisch.
Wat is btw handig om rechts ( naast je master) te hebben op een A&H? ik dacht zelf aan drums of fx,cd ed.
LeksNerd is geen belediging, het is een compliment.Comment
-
Hoe heb je dit gemeten?Idd vasco je hebt een punt. opzich klopt het idd wel. het gebruik van mono groepen komt idd wel voor.
* on topic *
vandaag de laatste knopjes erop gezet na een was beurt ( hij ziet er weer als nieuw uit).
en nog een goed gekeken:
naast de pfl meter staan blauwe balkjes met "sig, o + 3 + 6 & pk"
deze geven (lijkt me ) de waardes aan van de kanaal leds
maar het sig lampje slaat pas aan op +/- 0 db en het +3 kanaal lampje gaat pas aan op +6/7 db
dus ben dan mixende met knipperende kanaal leds ipv netjes weergevende leds.
iemand enig idee wat hiermee te doen? een simpel weerstandje voor de pfl? lijkt me nix... dan clipt er alsnog iets als deze wel klopt?!
tis geen ramp als het niet lukt... maar leuk zijn als dit ook nog te fixen is.
Best fijne tafel verder een gl2000 ( eq loopt door tot +/-15! ) ook het mogelijk gebruik voor monitoren is best practisch.
Wat is btw handig om rechts ( naast je master) te hebben op een A&H? ik dacht zelf aan drums of fx,cd ed.
LeksEindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
Om te controleren welke van de meters klopt moet je een bron gebruiken waarvan je weet wat het uitgangssignaal is. Hang deze bron aan je GL2000 en kijk welke meter de juiste signaalsterkte aangeeft.
Je weet dan welke meters kloppen en waar je dus een probleem zou moeten gaan zoeken en oplossen. Mixen met meters die totaal niet kloppen lijkt mij erg gevaarlijk/onhandig.Comment
-
wat kan ik gebruiken als bron met gelijke sterkte?
cd speler met witte ruis/1k sine en op een ander apparaat kijken hoeveel deze uitstuurt?
deze dan aan de gl2000 en dan metertjes kijken? ( gains gelijk/eq uit)
en is het een heel belachelijk/ moeilijk idee om podmetertje tussen de pfl te solderen? zodat ik deze kan ijken op de hierboven genoemde cd? ( uitgaand van het feit dat de 24 individuele kanaal meters gelijk zijn en kloppen met het werkelijke sigaal.)
Het lijkt me namelijk logischer dat 1 pfl stukje print af is gaan wijken in de jaren dan dat 24 individuele printjes gelijk zijn gaan afwijken.
dit lijkt me de makkelijkste optie ( of is het echt een belachelijk idee?)
* ik heb hier geen scope / ruis sine generator
leksNerd is geen belediging, het is een compliment.Comment

Comment