Break out boxes probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Originally posted by FiƫstaLj
    nieuwe samson racklight toevallig met dat usb lampie aan de achterkant ?
    Open daar even een nieuw topic voor als je wilt...

Ben wel benieuwd wat de topicstarter nu van plan is...?

Comment

• niesten
      • Aug 2004
      • 115

Er wordt weer er snel geoordeeld. Ik heb een soortgelijke situatie al eens gezien bij een collega. In eerste instantie vond ik het ook vreemd, maar hij had een redelijk goede uitleg:
      Hij had T4-dimmerbars en enkele losse lampen. Verder een 6 kanaals dimmerpack (10A automaten) in een 19" rack, met een harting connector. Door deze multi gingen dus de 6 kanalen van de dimmer plus nog "vaste" groepen (230v/10A). In de meeste gevallen werd de dimmerpack geneens aan DMX gehangen. Hij zette alle kanalen op 100%, waardoor hij dus in dat geval 8 x 230V door de multi stuurde en hiermee 4 T4 dimmerbars en enkele movingheads voedde. (De dimmerpack werd dus eigenlijk als krachtstroomverdeler gebruikt. Dure oplossing, maar het werkte).
      Hij had echter de mogelijkheid om ook de dimmerpack te voorzien van DMX, waardoor hij dus evt. losse lampen (of T-bars zonder dimmer) aan de multi kon hangen en naar believen dimmen.
      In deze situatie vond ik de oplossing dus nog geneens zo slecht. Op deze manier had diegene zich de kosten van een extra krachtstroomverdeler gespaard. Toegegeven, het is mogelijk om de boel verkeerd te gebruiken (dimmer achter dimmer), maar aangezien dit geen direct gevaar vormt (behalve mogelijk schade aan de tweede dimmer) en hijzelf het materiaal niet los verhuurd en er dus eigenlijk altijd zelf bij is, zie ik hierin geen probleem.
      Mogelijk heeft de topicstarter zijn situatie niet geheel duidelijk uitgelegd, maar hoeft het niet perse een kompleet foute of gevaarlijke situatie te zijn. Ben benieuwd of de topicstarter zelf nog uitleg geeft of de beschreven situatie "slim" bedacht (met uitleg!) is of het gevolg van te veel materiaal en te weinig kennis.

Roger
      Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by niesten
        Toegegeven, het is mogelijk om de boel verkeerd te gebruiken (dimmer achter dimmer), maar aangezien dit geen direct gevaar vormt (behalve mogelijk schade aan de tweede dimmer) en hijzelf het materiaal niet los verhuurd en er dus eigenlijk altijd zelf bij is, zie ik hierin geen probleem.

Volgens mij noemt de NEN1010 (en das de wet in dit geval) ergens dat een onderdeel alleen gebruikt mag worden op de manier waarvoor het bedoeld is.

Nog afgezien van de netvervuiling van de 2e die dus door de eerste dimmer gaat.......(lijkt me ook niet erg lekker)..

Toen ik nog moderator was gooide ik dergelijke verhalen eruit, al was het alleen maar om aanstormend talent tegen zich zelf te beschermen.

( hoe maak ik een atoombom?? - Kijk ff op t JenH-forum...lol)

Comment

Working...