Break out boxes probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mickv
    • Nov 2007
    • 3

Break out boxes probleem

Hallo mensen!

ik heb 6 Fourbarren van showtec. aangesloten op 2 rijen trussen van 6 meter. ze hangen ongeveer 5 meter uit elkaar en parallel.

ik heb aan elke rij truss een break out box gehangen. en ik heb een dimmerpack! het volgende probleem: alles doet het op 2 barren na. in elke rij 1 bar! een vriend van mij zei dat er waarschijnlijk 2 barren op 1 groep stonden.

elke break out box heeft 6 groepen. als volgt de krachtstroom:

dimmerpack--> breakout 1 ---> break out 2(zodat ik maar 1 multi hoefde te leggen) dmx verder goed aangesloten. die 2 barren hebben geen stroom.

in de break out zijn dus groep 1 t/m 6 ( in elke rij dus)

moet ik nu in rij A de barren aansluiten bijv op groep 1 t/m 3 en de andere barren (in rij B) en andere break out) op groep 4 t/m 6 doen?

groeten
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

De fourbarren waar je het over hebt, zijn dit fourbarren met geïntegreerde dimmer?
    Je break-out box heeft 6 groepen, komen deze naar buiten op elk op een apart stopcontact (shuco)?
    Last edited by stekelvarke; 28-11-07, 23:25.
    exit night into LIGHT

Comment

• DJefke
      • Oct 2007
      • 28

Ik denk dat ik niet de enige ben die de uitleg van de topic-starter niet helemaal verstaat. Is allemaal nogal wazig.

Zoals ik het nu lees heb je een dimmerpack met 6 kanalen, en wil je op elk kanaal een fourbar hangen. Lijkt mij nogal vreemd. Want dan zitten er telkens 4 pars op rij op 1 kanaal, wat nogal lelijk is naar mijn mening (tenzij je natuurlijk wil gaan voor het blinder-effect ).

Comment

• mickv
        • Nov 2007
        • 3

oke opnieuw!

ik zal even duidelijk heid geven over de T-bar :
        ShowBar 4
        4 Channel DMX T-bar

Fourbar with built in DMX dimmer.

en hier heb ik er 6 van.

en ik heb 2 breakout boxen. en op elke break out wil ik er dus 3 aansluiten. want ik had niet genoeg kabel om het op 1 te doen (ze hangen dus te ver uit elkaar voor1 break out)

krachtstroom : ik heb de van dimmerpack een multi lopen naar break out 1 en van break out 1 vervolgens naar break out 2.
        DigiDim 12 Basic
        Multipin version, modular 12 Channel Dimmingpack

The DIGIDIM-12 Basic is a DMX 512, 12 x 10 Ampere Digital Module Dimmerpack (3 x 40A) with a time processing unit and a graphic LCD display. Inductive and resistant load. Autosave of last settings. Installerversion.

probleem: bij elk van de break outs doet 1 bar het niet. dus ik heb maar 4 barren die werken..

van elke bar heeft een shuko(goed gespeld?) zo'n grote blauwe stekker.

hoe meot ik nu de barren aansluiten op de break outs omdat ik er 2 heb?

op elke break out zitten 6 groepen. is het dus zo dat als ik op biede breake outs de barren op groep 1 2 3 zet er dus op elke groep 2 barren staan?

hoop iets duidelijker te zijn.

ps: uit het dimmerpack komen 2 uitgangen waarvan ik er 1 gebruik. dus ik kan eventueel ook nog een multie legen naar break out 2. dat ze beide hun eigen multie hebben.
        Last edited by mickv; 29-11-07, 08:01. Reason: dimmerpack info vergeten

Comment

• mickv
          • Nov 2007
          • 3

stekelvarke,

op elk dimmperpack zitten 6 shuco uitgangen.
          kan ik dus op elk uitgang maar 1 bar zetten? want miss heb ik ze dus door elkaar gegooid aangezien ik 2 break outs heb.

bijv

op beide break outs op groep 1 zitten nu een bar. dat zegt toch dat er nu 2 barren op 1 groep staan?

groets

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Wacht even...
            Ben je nu echt hele enge dingen aan het doen?
            Je hebt:
            "Fourbar with built in DMX dimmer", die hang je aan "10 Ampere Digital Module Dimmerpack"... of zie ik dat verkeerd? Dan ben je dus een dimmer aan het dimmen! Persoonlijk lijkt me dat een extreem slecht idee.

Als dit het geval is is je oplossing als volgt:
            - DIGIDIM-12 loskoppelen en niet meer aankomen
            - Fourbars rechtstreeks op 230V Continuespanning zetten (in het geval van Par-56/300W maximaal 3 per 16A groep).
            - DMX doorlussen vanaf je lichttafel naar fourbar1, dan fourbar2, fourbar3 etc.
            - Even je dmx-adresjes instellen op de fourbar, als je een 24-kanaals tafel (ShowMaster o.i.d.) hebt zou ik ze gewoon van 1-24 adresseren.

Als ik je verkeerd begrepen heb moet je het bovenstaande maar negeren, maar dan kun je misschien beter even uittekenen hoe je het hebt zitten, want je probleemstelling is volgens mij niet echt duidelijk.

Comment

• DJefke
              • Oct 2007
              • 28

Idd zeer foute dingen. Ik had al een beetje de vrees dat het hierop zou uitdraaien, maar wilde de topic-starter het voordeel van de twijfel gunnen. Waarom die 2 barren niet werken, doet er in feite niet toe. Haal die dimmer er tussenuit !!!!

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

Originally posted by 4uss
                Dan ben je dus een dimmer aan het dimmen! Persoonlijk lijkt me dat een extreem slecht idee.
                Hier vrees ik ook voor.
                En dan is jouw oplossing de enige goede:

Originally posted by 4uss
                Als dit het geval is is je oplossing als volgt:
                - DIGIDIM-12 loskoppelen en niet meer aankomen
                - Fourbars rechtstreeks op 230V Continuespanning zetten (in het geval van Par-56/300W maximaal 3 per 16A groep).
                - DMX doorlussen vanaf je lichttafel naar fourbar1, dan fourbar2, fourbar3 etc.
                - Even je dmx-adresjes instellen op de fourbar, als je een 24-kanaals tafel (ShowMaster o.i.d.) hebt zou ik ze gewoon van 1-24 adresseren.
                exit night into LIGHT

Comment

• Wouter Verlinden
                  • Dec 2000
                  • 263

Tja, weeral mensen die niet weten met wat ze bezig zijn blijkbaar...
                  Wouter Verlinden
                  Creative Sound & Light Development

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Tjah Wouter,

We moesten het allemaal leren.
                    Dit gevalletje is idd niet zo handig en met even goed nadenken te omzeilen, maar ik heb wel ergere dingen gezien..
                    de beste leerschool is echter nog altijd ordinair fouten maken en daarvan durven leren..
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJefke
                      • Oct 2007
                      • 28

Ik vind het in dit geval toch een nogal dure leerschool. Even 6 DMX-fourbarretjes, 2 bruggen, 12 chan dimmer, ... is toch direct een hoop geld voor een absolute beginner. Ik wou dat ik het in mijn garage had liggen

Ik snap echt niet waarom tegenwoordig de mensen zo lui zijn zich niet meer deftig te informeren. Alle info is direct te vinden met een paar muisklikken, via fora kan je meedelen in de kennis van anderen, ... Mogelijkheden genoeg denk ik.

Comment

• Highfield
                        • Jun 2006
                        • 144

Om even de metafoor te maken: ik heb ook wel eens sla gekookt omdat ik dacht dat het andijvie was...ondanks alle kookboeken..(nee toen was er nog geen algemeen beschikbaar internet!).

Ik hoop dat deze persoon een stijgende leercurve heeft, dat maakt het een stuk acceptabeler! Iedereen is met niets begonnen, en al doende leert men. Deze persoon heeft in ieder geval de moeite genomen om een oplossing te vragen voor een probleem waar hij (in zijn beginfase) tegenaanliep. De andere oplossing is doorprutsen, met alle gevolgen van dien.

Succes in deze wereld alvast!
                        Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• DJefke
                          • Oct 2007
                          • 28

Ik vind dat nogal een kromme vergelijking. Het financieel verlies aan een krop sla is redelijk verwaarloosbaar. Voorts kunnen er met een krop sla niet zo ernstige ongelukken gebeuren als met krachstroom. Ok, niet dat er in dit specifieke geval ongelukken zouden gebeurd zijn, maar dit voorval doet toch vermoeden dat de topicstarter nog wel een en ander te leren heeft ivm electriciteit.

En natuurlijk is er niets mis met vragen, daar dien fora voor. Maar eerst bakken geld uitgeven, een ganse constructie ineen knutselen met toch wel redelijk wat vermogen, en pas dan zich gaan informeren want "ie doet het niet". Dat is toch niet helemaal de goed werkwijze volgens mij.
                          Nuja, ik ga er vanuit dat dit voor de topic-starter een wijze levensles was (en natuurlijk dat nu alles werkt).

En dat van het "gene internet toen": Ik had 15 jaar geleden ook geen internet. Er bestaan ook boeken en tijdschriften.

Off-topic: Ik eet andijvie liever koud, net zoals sla

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Om een einde te maken aan de discussie of de onderwerpstarter er verstandig aan doet om eerst te invetsreen in materiaal, vervolgens in kennis:

Ik ben blij dat de vraagsteller zijn vraag stelt! Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd...

Zo ben ik momenteel aan het uitknobbelen waarom meen lampje handig is in een rack, volgens mijn collega heel nornaal, voor mij een groot vraagteken.

Door vragen te stellen, te leren van de antwoorden, zo vergroot je je kennis.

We gaan hier niet verder over miepen over het nut van het stellen van vragen, graag inhoudelijke reacties op de inhoud!

Stelregel: Het dimmen van een dimmerbalk= ongewenste situatie, dat is inmiddels hopelijk afdoende helder gemaakt.

Vraag is nu aan MickV: hoe ga je het nu wel correct aansluiten/bedraden?
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

Originally posted by moderator

Zo ben ik momenteel aan het uitknobbelen waarom meen lampje handig is in een rack, volgens mijn collega heel nornaal, voor mij een groot vraagteken.
                              nieuwe samson racklight toevallig met dat usb lampie aan de achterkant ?
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...