Soorten connectoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Originally posted by ikweetvannix
    Heh, die ben ik diverse theaters nog wel eens tegen gekomen, wel met keurig verloopje naar 32A CEE Form ... Achterhaald, maar nog niet verdwenen
    Ga je dan de beveiliging ook aanpassen want een perilex mag maximaal 25A hebben.In de meeste gevallen zie je de 16A uitvoering.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by jans
      C-form is er in twee tot vijf=polige varianten en sommige hebben een aparte kleine pin (wie weet de funktie hiervan?)

@
      die kleine pin is een meldertje., hierop kan een spanninkje teuggevoerd worden naar de wcd, die het aan een ander systeem doorvertelt dat er een stekker ingeplugd is, of niet.
      Last edited by Gast1401081; 10-12-07, 11:32.

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Okee, nog een paar:

DB9: Vooral gebruikt voor RS232 seriële communicatie (COM poort).
        DB15: GAME/MIDI poort op de PC, sommige lichttafels gebruiken de DB15 als 0-10V analoge aansluiting.
        DB25: Printerpoort aansluiting en ILDA aansluiting op lasers.

Op oudere speakercabinets kom je trouwens ook vaak nog jack of XLR aansluitingen tegen. Dit was voor de Speakon periode.

Camlock/Powerlock is meer gebruikelijk om tussen aggregaten en verdelerkasten te leggen, ik heb nog 300A Powerlocks zien liggen op Campzone.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vrije vogel
          • May 2006
          • 4

die kleine pin geeft een vergrendeling vrij nadat de stekker volledig in de w.c.d. gestoken is anders zou er bij belaste stekker een vlamboog kunnen ontstaan wat weer ingebrande pennen geeft.

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Originally posted by MacGyverSounds
            die kleine pin is een meldertje., hierop kan een spanninkje teuggevoerd worden naar de wcd, die het aan een ander systeem doorvertelt dat er een stekker ingeplugd is, of niet.
            ?? beetje in de war Gerard. Je andwoord past niet bij de vraag maar klopt als een bus als iemand de functie van de pilot pen wil weten.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by jans
              Ga je dan de beveiliging ook aanpassen want een perilex mag maximaal 25A hebben.In de meeste gevallen zie je de 16A uitvoering.
              Niks beveiliging aanpassen.
              Als de perilexcontactdoos dus 16 of 25A is, maakt een verloop naar een 32A CEE geen bal uit.
              Er wordt niet meer dan 16 resp 25A geleverd, dus het 32A materiaal erachter is geen probleem.
              Denk dat je in de war bent met 32A aansluitingen met een verloopje naar 16A CEE!.. Dus andersom

Paul.
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Originally posted by SPS
                Niks beveiliging aanpassen.
                Als de perilexcontactdoos dus 16 of 25A is, maakt een verloop naar een 32A CEE geen bal uit.
                Er wordt niet meer dan 16 resp 25A geleverd, dus het 32A materiaal erachter is geen probleem.
                Denk dat je in de war bent met 32A aansluitingen met een verloopje naar 16A CEE!.. Dus andersom

Paul.
                In dat geval maakt het inderdaad niets uit. Maar dat stond er niet bij en je wilt niet weten hoe vaak je ze verkeerd tegen komt en 99 van de 100 keer een 16A perilex.

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Verlopen van krachtconnectoren geldt altijd: Van kleiner naar groter mag altijd, van groter naar kleiner in principe NIET of de connector moet apart afgezekerd zijn. Dus van 16->32->63 mag wel maar van 32->16 niet. Dit omdat je een 16A connector in dat geval zwaarder mag belasten dan waar ie voor bedoeld is (de zekering klapt immers pas bij 32A, het dubbele dus!) en je dus een grandioos risico op brand loopt.

Overigens vind ik van kleiner naar groter verlopen niet altijd even nuttig. Hang je een 63A apparaat (ik zeg dimmerrack) op een 16A wandcontactdoos dan kun je er donder op zeggen dat de zekering er minstens 3 keer op een avond uit zal vliegen. Of je moet natuurlijk het geval hebben dat je een rack hebt met 63A aansluiting en je er bijvoorbeeld maar 4 PARretjes op hebt zitten, en je dus zeker bent dat je niet continu op het randje van de 16A belasting werkt.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Een verloopje van 16->32A vind ik zeker wel erg handig, ik gebruik het dan ook regelmatig. Ik heb een 32A verdeler met 6 16A 230 groepjes. Als ik deze via het verloopje aansluit gebruik ik gewoon 3 groepjes op de verdeler, ik weet dan zeker dat ik nooit meer dan 3 x 16A kan gebruiken en dat de zekeringen in mijn verdeler de boel beveiligen.

Comment

Working...