Harting inbouw + aarde

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Als je niet weet wat wat is op een harting connetor heb je geen overzichtsfoto nodig maar een deskundig persoon die wel weet wat je moet doen.

Sorry, zal wel bot overkomen, maar prutsen met spanning is iets waar ik de kriebels van krijg.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by JeroenVDV
      Waarom niet gewoon direct (met 1 aarde-draad dus) naar de aarde-aansluiting van de CEE/Shuko-ingang van 't dimmerrackje?
      dan zou ik meteen naar de aardpen zelf gaan.,.

ff duidelijk : de dimmer heeft schucko's uit. Vandaar wil hij met zn schucko;s naar een multi. Dus neem je 6 schucko's, en die knoop je aan een harting. steek je er 1 schucko in : is de rest meteen geaard als je alle aardes aan elkaar knoopt.

is je dimmer kapot : andere dimmer : en oversteken. Geen gedoe met openschroeven van je dimmer om daar de extra aarde op te knopen.

Offeh toch maar een gat in je dimmer zagen , en daar de harting op plakken?

of toch ff langs de gamma, en daar maar ff aan de echte doethetselluffert vragen?
      Last edited by Gast1401081; 10-08-07, 01:17.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

Als je er een aardlek tussen heb zitten gaat de aarde natuurlijk eerst daar heen.
        Aarding is nooit aangesloten op een aardlek! Waarom denkt iedereen dat toch? omdat daar toevallig hetzelfde deel van een woord in voorkomt?

een aardlek meet het verschil in stroom tussen fases en de nulgeleider. als hier een verschil op zit valt ie af, want dan lekt er ergens stroom weg.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by ronny
          Aarding is nooit aangesloten op een aardlek! Waarom denkt iedereen dat toch? omdat daar toevallig hetzelfde deel van een woord in voorkomt?

een aardlek meet het verschil in stroom tussen fases en de nulgeleider. als hier een verschil op zit valt ie af, want dan lekt er ergens stroom weg.
          klopt, maar die opmerking kwam van iemand die perse het female harting deel wil aarde vanaf de voedings-CEE-form...
          quod erst demonstrandum.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Originally posted by MacGyverSounds
            klopt, maar die opmerking kwam van iemand die perse het female harting deel wil aarde vanaf de voedings-CEE-form...
            quod erst demonstrandum.
            Uhm, zoals ik van de topicstarter begreep, wil hij een FLIGHTCASE (Dimmerrack) maken (of aanpassen, 1 geheel dus) met daarin shucko's en een harting.

Dit zou dus betekenen dat je de aarde van de harting naar de CEE kan leiden, en de shucko;s uiteraad ook nog gewoon gaat aarden.

Voortaan opmerkingen voor je houden?
            Last edited by MEEO Licht en Geluid; 10-08-07, 14:55.
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Opmerkingen voor je houden?????

WTF!!!

Wanneer je je wat duideljiker uitdrukt, dus vollediger bent in je berichtgeving, dan is er geen/minder aanleiding voor speculatie, niet zo flauw zijn om dat bij de persoon die je daarop aanspreekt neer te leggen!

Zal ff lekker worden!
              Last edited by moderator; 10-08-07, 22:22. Reason: tiepo

Comment

• ST
                • May 2005
                • 32

Originally posted by moderator
                Als je niet weet wat wat is op een harting connetor heb je geen overzichtsfoto nodig maar een deskundig persoon die wel weet wat je moet doen.

Sorry, zal wel bot overkomen, maar prutsen met spanning is iets waar ik de kriebels van krijg.

Als ik door het simpelweg vragen om een fotootje wordt beschouwd als een ONdeskundig persoon is dat inderdaad BOT

Wat is dit voor een forum als je zo door een moderator wordt aangesproken. En daar krijg ik de kriebels van !!!
                Moet dat nou ?

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

BOT inderdaad, Back On Topic.

Voor deelname aan een forum wordt een bepaalde houding verwacht, een zekere mate van professionaliteit.
                  Wanneer je daar jeuk van krijgt dan kan je maar beter leren krabben!

Aanvullend: Als je voor dergelijke vragen een foto nodig hebt, dan wek je inderdaad de indruk ondeskundig te zijn, wat in een heleboel opzichten geen enkel probleem is, maar wel als je met spanning bij deze vermogens gaat werken.
                  Dat ik de boodschapper van nieuws ben wat je niet aanstaat is mij duidelijk, toch hoop ik wel dat je begrijpt dat het met de beste intenties is geschreven, die indruk heb ik niet, maargoed.

Mocht je problemen hebben met de moderating, dan is de mail het juiste medium
                  Last edited by moderator; 10-08-07, 22:33. Reason: aanvulling

Comment

• GvH-E
                    • Feb 2007
                    • 122

Originally posted by ronny

Sorry, maar deze reactie slaat niet op het onderwerp.
                    Het gaat in het onderwerp over de wijze van aarden/bedraden, niet over de werking van het aardsysteem.

En inderdaad: dimmer kapot: effe gauw in paniek in het halfdonker oversteken en aarddraad vergeten....
                    Dus zoals reeds eerder gemeld: alle schucko's aansluiten en aarden! GvH-E

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by GvH-E
                      Sorry, maar deze reactie slaat niet op het onderwerp.
                      Het gaat in het onderwerp over de wijze van aarden/bedraden, niet over de werking van het aardsysteem.

En inderdaad: dimmer kapot: effe gauw in paniek in het halfdonker oversteken en aarddraad vergeten....
                      Dus zoals reeds eerder gemeld: alle schucko's aansluiten en aarden! GvH-E
                      a gaat wel over t onderwerp, staat een paar posts hierboven. Er wil iemand een aarddraad rechtreeks in een cee-form knopen.
                      b heb ik t niet op schucko-dimmers ( wcd-dimmers, sterker nog ; contactstop-dimmers in algemeen beschaafd nen1010-s trouwens)
                      c dient de aarde ten alle tijden gegarandeerd en aanwezig te zijn.

als je de eerste stekker in je dimmer steekt, en de rest is er nog niet wil je toch graag je installatie onder aarde hebben staan. Als je nu als eerste je 4e stekker in je 4e gat steekt moet daar dus aarde zijn, morgen steek je als eerste de 2e in t 2e gat.

conclusie : alls stekkers dooraarden en op dat zijcontactje van de harting verbinden, evt met een AMP-pen oid.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by ST
                        Als ik door het simpelweg vragen om een fotootje wordt beschouwd als een ONdeskundig persoon is dat inderdaad BOT
                        freek de jonge zei ooit : "wie domme vragen stelt krijgt domme antwoorden. "

temeer daar het correcte antwoord van meerdere forummers afkomstig al meerdere keren voorbij is gekomen.

Comment

• Radar
                          Moderator
                          • Jul 2002
                          • 890

Mac, wederom bedankt bedankt.
                          Eigenlijk had er inderdaad na het 1e en tevens juiste antwoord een slot
                          op dit onderwerp gekund, ik ben dus even niet scherp geweest.
                          Wel is maar weer bewezen dat er een hoop reacties komen van mensen die het denken te weten maar het op de een of andere manier onjuist verwoorden hier in het forum.
                          Blijft staan dat 230 en aarde hier in het forum wordt overgelaten aan de deskundige, ( de nen 3140 VOP'er ).
                          Volgende keer eerder slotje.
                          Ik doe niet aan bijgeloof.
                          Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...