Powercon in/out aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Hoef je je helemaal niet vuil aan te maken: veel verdeeldoosjes zijn namelijk kant en klaar al 16 A met 3G1.5.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Zeker als het over een paar cm gaat zou ik er niet wakker van liggen.
      En daarbij komt ook nog dat het slechts in theorie zou kunnen dat er 16 A door gaat, voor de doorlus zit toch ook al een stroomverbruiker?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by laserguy
        Hoef je je helemaal niet vuil aan te maken: veel verdeeldoosjes zijn namelijk kant en klaar al 16 A met 3G1.5.
        Staat ook op: Max 2500W
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Nope: max. 3680 Watt...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by MusicXtra
            Zeker als het over een paar cm gaat zou ik er niet wakker van liggen.
            En daarbij komt ook nog dat het slechts in theorie zou kunnen dat er 16 A door gaat, voor de doorlus zit toch ook al een stroomverbruiker?
            Precies. En zeker als je bij je zwaarste verbruiker begint, kan het zonder problemen.

Doorlus-volgorde hier: rack met 2x D12 > rack met ontvangers en IEM > rack met mixert etc. Laatste heeft bewust geen doorlus. Daarbij kom je lekker laag op de grond binnen met je stroom. Scheelt weer meters kabel.

Vanaf de blauwe gaat er standaard 3x1.5mm2 (max zo'n 60cm) naar het interne stekkerblok en 3x1.5mm2 naar de grijze doorlus. Die naar het stekkerblok is een neopreen-kabel en naar de doorlus zijn 3 losse stukjes van max. zo'n 7 tot 10 cm in de juiste kleuren.

Ik heb het ook geprobeerd met alles 2.5mm2 en een combinatie van 1.5 en 2.5mm2 maar da's allebei eigenlijk toch te dik om lekker en netjes op een chassisdeel te solderen. Daarbij heb je met 1.5mm2 een minder lange periode nodig om je verbinding te solderen wat uiteindelijk weer jde betrouwbaarheid van je aansluitingen ten goede komt.

Heb namelijk wel eens een Speakon gezien (zelfde principe) die te lang warm was gestookt waardoor het hele connectie-gedeelte los was komen te zitten in het chassisdeel. Needles to say dat het kabeldeel er ook niet echt lekker meer in ging...
            Last edited by Outline; 24-09-10, 14:20.

Comment

• Breur
              • May 2007
              • 80

Originally posted by Tom06
              Je hebt na 2 jaar vast wel een fototje ? Ofniet?
              Het rackje is ondertussen weer weg.... En helaas geen foto's van gemaakt ...

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Ik gebruik meestal een serieklem.
                Achterop de blindplaat schroef je een rail
                waar de serieklem op past.
                230 Volt erop en doorverbinden maar.

sorry heb er ff geen foto van
                grtz

ziet er ong. zo uit, maar dan met schroeven

grtz
                Last edited by NesCio01; 10-11-12, 22:21.
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Starshow
                  • Feb 2012
                  • 30

Hallo iedereen,

om maar even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp,
                  ik wil voor mijn versterker rack en voor m´n lichtcase powercon in en powercon out maken,
                  Hoe soldeer ik dit? Hoe maak er een verdeelblok aan en wat zijn krimpkousen?

Alvast bedankt!

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Powercon (en alles met serieuze spanning, dus ook speakon) soldeer je niet. Gebruik vlakstekkers.
                    Wat ik vaak doe is een verdeelblokje kopen, kabel doorknippen, ene helft in m'n kistje met een powercon chassisdeel, andere helft maak ik een schuko -> Powercon van (met kabeldeel dus).
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

Originally posted by Starshow
                      Hallo iedereen,

om maar even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp,
                      ik wil voor mijn versterker rack en voor m´n lichtcase powercon in en powercon out maken,
                      Hoe soldeer ik dit? Hoe maak er een verdeelblok aan en wat zijn krimpkousen?

Alvast bedankt!
                      als je niet weet wat krimpkousen zijn en powercons wil gaan solderen lijkr mij het beste als je van 220v afblijft en dit door een vakkundig persoon in mekaar laat zetten
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...